Primăria nu are bani pentru investiții prioritare, dar face studii pentru metrou și tren metropolitan. Sume exorbitante, prevăzute pentru cele două mega proiecte

Trenul metropolitan și metroul sunt două proiecte despre care conducerea Primăriei vorbește intens în precampanie pentru europarlamentare și cu un an înainte de alegerile locale. Costurile sunt exorbitante, Primăria nu are bani nici pentru proiecte de o anvergură mult mai redusă, dar cu toate acestea se lansează în studii de prefezabilitate și fezabilitate. De câteva zile, administrația publică locală a transmis către SICAP (noul sistem informatic de achiziții publice) anunțul pentru cele două studii care vor costa 9 milioane euro (42,3 milioane lei).

Centrul Cultural Transilvania, modernizarea podurilor, construirea de parkinguri sunt proiecte promise de ani buni, dar nerealizate. De exemplu, pentru Centrul Cultural Transilvania nu există bani, nici interes. Primăria a contractat un credit de 400 milioane lei pentru acest proiect.

Citește și:

Boc își asigură un nou mandat cu un credit de 400 milioane lei. Primarul visează metrou și tren metropolitan, dar nu are bani să modernizeze un pod

Cu toate că sunt în stand by proiecte vechi de cel puțin 5-6 ani, Primăria se avântă în studii de prefezabilitate și fezabilitate pentru proiecte care ar urma să fie finalizate peste 15-20 de ani, în cel mai bun caz.

„Marți, Primăria a înaintat solicitarea de oferte pentru studiul de prefezabilitate pentru metrou și studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan, studii care se ridică la valoarea de peste 9 milioane euro. După ce am reușit să facem această asociere cu comunele limitrofe: Bonțida, Jucu, Apahida, Baciu, Florești și Gilău ne-am mișcat destul de repede și am lucrat în paralel timp în care am fost pregătiți cu caietul de sarcini și am putut să îl lansăm pentru realizarea studiilor de prefezabilitate pentru aceste proiecte. Am avut câteva întâlniri foarte reușite împreună cu ADRNV prin care am reușit să găsim și canalele prin care să finanțăm aceste investiții. Sper să putem accesa și din acest exercițiu financiar o bună sumă de bani, urmând ca majoritatea investițiilor să fie realizate din exercițiul financiar următor 2020 – 2027. Anunțul este pe SICAP, încă nu este publicat, este o solicitare pe SICAP, în următoarele zile va fi publicat pentru că trebuie ca cei de la SICAP trebuie să ne dea acordul ca să putem publica anunțul”, a declarat, ieri, viceprimarul Dan Tarcea, la un post de radio local.

Săptămâna aceasta, Tarcea a anunțat și costurile pentru realizarea trenului metropolitan și a metroului.

“Această investiție, estimată în acest moment, se ridică undeva la un miliard de euro, un miliard și o sută de milioane de euro, este o valoare estimată pentru metrou și tren metropolitan. Pentru trenul metropolitan estimarea noastră este 75 de milioane de euro, iar pentru metrou un miliard de euro. Dacă discutăm de zona de suprafață, acest metrou este de 100 de milioane de euro pe kilometru. În condiția în care el se face mixt, și de suprafață și subteran, atunci discutăm de 50 de milioane de euro. Acestea sunt estimări. Nu știm dacă din cei 16 kilometri jumătate vor fi suprateran sau subteran. Acest proiect nu poate fi făcut din bugetele locale. Ne gândim la sumele pe care le putem accesa din fondurile europene. În Cluj discutăm despre niște costuri fantastice. La Podul Ira va fi un nod intermodal, cel care se coboară din metrou poate să ia trenul până la aeroport. Zonele cele mai aglomerate sunt Mănăștur, Mărăști. Zona Someșeni nu este aglomerată, suprapopulată. Face față transportul public în comun”, a spus Tarcea la o emisiune TV.

Adauga comentariu