Primăria mai suprailuminează o tură de zebre: vezi câte treceri de pietoni reprezintă un PERICOL PUBLIC. Semnalizarea acustică rămâne pe altă dată

De câteva luni, edilul clujean anunță proiectul iluminării suplimentare a trecerilor de pietoni. În fond, trecerile de pietoni marcate necorespunzător reprezintă un pericol public, atât pentru pietoni, cât și pentru participanții la trafic. Asemenea zebre sunt cu zecile, cu sutele. E o formă de recunoaștere, chiar dacă indirectă, că până în acest moment siguranța pietonilor a fost neglijată cu nonșalanță. 

Noroc de fondurile elvețiene, aduse de ambasador în mașina parcată chiar pe trotuarul din fața Primăriei. 

În prezent, în Cluj-Napoca există o singură zebră iluminată suplimentar, în cartierul Grigorescu.

CITEȘTE ȘI: Unde parcăm în orașul fără parcări? Autoturismele Corpului Diplomatic pot staționa pe trotuar, sub ochii oamenilor legii

Inițial, despre aceste treceri de pietoni-pericol-public s-a discutat în luna aprilie, atunci când a răsunat anunțul proiectului-pilot, în care erau incluse 20 treceri de pietoni ce urmau să fie suprailuminate. Cum ar veni, o nimica toată.

CITEȘTE ȘI: Iluminarea suplimentară a trecerilor de pietoni nesemaforizate: un proiect din 2015, care va acoperi în 2018 doar 20 de zebre 

Ulterior, Primria a mai făcut un anunț prin luna iulie, prin care înștiința cetățenii că cele 20 treceri de pietoni, plus alte câteva zebre din zonele mult râvnite de clujeni, acolo unde locuiesc baștanii orașului, vor fi iluminate suplimentar. 

CITEȘTE ȘI: Primăria iluminează suplimentar aceleași treceri de pietoni, încă din 2015. Bonus: câteva zone unde locuiesc baștanii Clujului

Criteriile după care au fost incluse doar unele străzi cu treceri de pietoni marcate necorespunzător nu par să fi ținut seama însă de zebrele cu adevărat periculoase. Drept dovadă, clujenii continuă să enumere trecerile de pietoni-pericol-public chiar pe pagina de socializare a edilului clujean, Emil Boc.

sursa capturi: emil boc/facebook

Oricum ar fi, numai după ce ambasadorul Elveției a adus fonduri în mașina ambasadei, pe care a parcat-o chiar pe trotuar, acest proiect s-a urnit din loc.

CITEȘTE ȘI: Ambasador din țară civilizată, cu mașina parcată pe trotuarul de la primărie

În acest sens, anunțurile bombastice lansate chiar de Emil Boc continuă în spațiul virtual. Dacă acest demers de suprailuminare vizează cu adevărat siguranța cetățenilor, rămâne de văzut. 

Ca să înțelegem corect lucrurile, trebuie să spunem că aceste zebre nu erau nici măcar semaforizate. Abia acum, dintr-odată, o serie de treceri de pietoni vor fi iluminate suplimentar pe timp de noapte. 

De altfel, o altă problemă semnalată de Ziar de Cluj se referă la absența semnalelor acustice. În această privință, municipiul Cluj-Napoca rămâne un oraș handicapat, complet nepregătit pentru a oferi siguranță persoanelor cu dizabilități. 

CITEȘTE ȘI: Cluj-Napoca, orașul handicapat în care accesul persoanelor cu dizabilități este doar o poveste tristă

Dar pentru acest proiect, probabil, municipalitatea clujeană va demara alt proiect, după pierderea altor vieți omenești. Da, căci despre asta este vorba. 

Încă din 2015, pe agenda Primăriei figura propunerea de iluminare suplimentară a zebrelor nesemaforizate din municipiu. Potrivit nomenclatorului stradal din același an, dintr-un total de 1.175 de străzi, 639 de treceri de pietoni înregistrate erau nesemaforizate.

În prezent, în Cluj-Napoca există o singură zebră iluminată suplimentar, în cartierul Grigorescu.

Conform Inspectoratului de Poliție al Județului Cluj, în perioada 1 ianuarie 2007 – 26 martie 2018, în Cluj-Napoca au avut loc 940 de accidente rutiere în care au fost implicați pietoni. Aceștia se aflau în traversarea străzii pe trecerea pentru pietoni, cauza principală a accidentelor fiind ,,neacordarea de prioritate de trecere pietonului angajat regulamentar în traversarea străzii”.

Cu toate aceste accidente, autoritățile abilitate nu au făcut o centralizare a celor mai periculoase zone din oraș din punctul de vedere al siguranței pietonilor.

CITEȘTE ȘI: Sute de accidente, pe trecerile de pietoni din Cluj-Napoca și zeci de morți. Statistici cu zonele cele mai periculoase nu există

Deși au avut loc aproape 1.000 de accidente rutiere pe trecerile de pietoni și zeci de persoane au murit, autoritățile abilitate nu au făcut o centralizare a celor mai periculoase zone din oraș din acest punct de vedere.

“Referitor la menționarea trecerilor de pietoni care ar putea fi considerate vulnerabile, facem precizarea că accidentele rutiere produse în zona trecerilor de pietoni nu au fost concentrate în anumite puncte de pe raza municipiului, astfel încât să se poată realiza o analiză și interpretare în sensul expus de dumneavoastră”, au precizat reprezentanții IPJ Cluj.

Ce fac IPJ și Primăria pentru combaterea accidentelor pe trecerile de pietoni? Polițiștii vorbesc despre activități în trafic.  

“Pentru combaterea acestei cauze generatoare de accidente rutiere (neacordare prioritate pietoni), efectivele de poliție rutieră desfășoară în mod permanent activități în trafic”, au precizat reprezentanții IPJ Cluj.

„După implementarea proiectului pilot de iluminare a celor două treceri de pietoni de pe str. Donath și str. Plevnei și ca urmare a rezultatului procesului de bugetare participativă din 2018, Primăria Cluj-Napoca a demarat un amplu proiect de iluminare pentru 113 treceri de pietoni nesemaforizate.
 

În prezent, se lucrează la 63 treceri de pietoni, urmând ca în perioada următoare să fie obținute autorizațiile necesare pentru a demara lucrările la toate cele 113 treceri de pietoni nesemaforizate care fac obiectul proiectului. 

Valoarea totală a investiției este de 2.792.685 lei.

Aceste lucrări sunt cuprinse în proiectul „Modernizarea și extinderea sistemului de iluminat public și modernizarea sistemului de iluminat în două clădiri ale Primăriei municipiului Cluj-Napoca, folosind tehnologia LED”, a precizat Emil Boc pe pagina sa personală de socializare. 

Nici un cuvânt depsre semnalizarea acustică a tercerilor de pietoni.

Măsura vine relativ târziu pentru că în urmă cu trei ani, Ioan Bîldea, consilier local la acea vreme propunea acest lucru, la sugestia cetățenilor.

Abia acum, conducerea Primăriei a decis că este momentul unei astfel de măsuri. În toamna anului trecut a fost suprailuminată o trecere de pietoni din oraș.

Cele peste 100 de zebre nesemaforizate, care reprezintă un pericol public și urmează să fie suprailuminate în viitor, sunt următoarele:

1. B-dul 1 Dec. 1918. intersectie Mirăslău
2. B-dul 1 Dec. 1918. intersectie Petuniei
3. B-dul 1 Dec. 1918. Acces Ștrand SUN/Poligon Auto
4. Gruia – zona str. 11 Octombrie (Şc. nr. 27)
5. str. Campului - intersectie Calea Manastur
6. str. Fabricii - zona str. Rovine (Şcoala gen. nr. 5)
7. Constantin Brancusi – hotel Opal
8. Anton Pann - intersectie Bucureşti
9. Bucuresti – intersectie Anton Pann
10. Bucureşti - intersectie Iazului
11. Bucium – Colina
12. Mirăslău în față la Profi
13. Dâmboviţei - Molnar Piuariu
14. Dâmboviţei - Clădire Expo Transilvania
15. Donat – zona str. Buzău
16. Donat – zona str. Haţeg (nr.6)
17. Donat – zona str. Ţibleşului (nr.17)
18. Donat – zona str. Iacob Bologa (nr. 120)
19. Donat – zona str. Miraslău
20. Maramureşului – zona Călugăreni (Lic. Tehnofrig)
21. Maramureşului - zona Nr. 151 A (Şcoala N. Iorga)
22. Maramureşului - zona Nr. 126
23. Maramureşului - zona Spătarul Milescu
24. Maramureşului - zona Breaza
25. Maramureşului - zona Papiu Ilarian
26. Maramureşului - zona Senină
27. Maramureşului - zona Nicolae Teclu
28. Maramureşului - zona Jean Jaures
29. Maramureşului - zona Ecaterina Teodoroiu
30. Maramureşului- zona G. Bruno
31. Maramureşului – zona str.Oaşului
32. Constantin Brancusi – Alee auto între bl. 190 - bl. 202
33. Constantin Brancusi – Barbu Şt. Delavrancea
34. Constantin Brancusi – Măcinului
35. Constantin Brancusi – C-tin Brâncoveanu
36. Eremia Grigorescu - zona Tăietura Turcului
37. Eremia Grigorescu - zona Nr.126
38. Eremia Grigorescu - zona Nr.104 (Traian Grozăvescu)
39. Eremia Grigorescu - zona C.A.Rosetti
40. Eremia Grigorescu - zona P-ţa Horea, Cloşca şi Crişan
41. Lunii în dreptul Hotelului Golden Tulip
42. Lunii intersecție cu E. Ionescu
43. Peana intersecție cu Primăverii
44. Câmpului în față la Kaufland
45. Decembrie 1918 în dreptul podului metalic
46. Pasteur intersecție cu Viilor
47. Pod Locomotivei la Autogara Beta
48. Dâmboviței intersecție Tribun Vlăduțiu
49. Calea Turzii mai jos de Bună Ziua
50. Brâncuși intersecție A. Sever
51. Bucium stație CTP
52. Primăverii stație CTP Sirena
53. Liviu Rebreanu intersecție cu Albac
54. Albac la Piața Hermes
55. Mamaia pod Elisabeta
56. Fântânele intersecție Petuniei
57. Bucegi în dreptul nr.4
58. Bucegi în dreptul nr.9
59. Bucegi în dreptul nr.12
60. Alexandru Vlahuta – intersectie cu Iancu de Hunedoara
61. Alexandru Bohăției, P-ța Ion Agârbiceanu;
62. Amos Frâncu, P-ța Ion Agârbiceanu;
63. Anina, Școala Ion Agârbiceanu;
64. Câmpul Pâinii, în fata la Coratim;
65. Dâmboviței, Ialomiței;
66. Dâmboviței, Aleea auto spre Cojocnei;
67. Dâmboviței, Piața Agroalimentară IRA;
68. Decebal, Lic. Terapia;
69. Fabricii, Sobarilor (Terapia);
70. Fabricii, B-dul Muncii;
71. Fabricii de Zahăr, Ialomiței (Școala Specială);
72. Gării, Oașului;
73. G-ral Traian Moșoiu, Spital Militar;
74. Grădinarilor, Banilor (Inului);
75. Horticultorilor, Școală;
76. Horticultorilor, Constantin Brâncuși;
77. Ialomiței, Dâmboviței;
78. Între Lacuri, Dunării;
79. Kovari Laszlo, Fericirii;
80. Lalelelor, P-ța Abator;
81. Louise Pasteur, Iuliu Moldovan;
82. Louise Pasteur, Aleea Castanilor;
83. Lunii, Bloc Rapsodiei 14, bloc P1;
84. Mecanicilor, Intersecția ”7 străzi”;
85. Mehedinți, Izlazului;
86. Mehedinți, Aleea Moldoveanu;
87. Mehedinți, Aleea spre Școala gen. nr. 3;
88. Mehedinți, Aleea Retezat;
89. Mehedinți, Nr. 76, alee auto spre blocuri ANL;
90. Mehedinți, Aleea Borșa/Negoiu;
91. Mehedinți, Aleea Cioplea;
92. Meteor, Liceul de Informatică;
93. Mogoșoaia, Școala Eugen Pora;
94. N. Titulescu, Arieșului;
95. Piața Mihai Viteazul, în față la Napolact;
96. Unirii, complex Mercur;
97. Unirii, Al. Vaida Voevod;
98. Taberei, Tășnad;
99. Taberei, Arinilor;
100. Sanatorului, Maramureșului.
101-103. Primăverii, nr. 2, prima după pod – 3 treceri de pietoni
104-105.Constanța, Argeș (Lic. Bălcescu) – 2 treceri de pietoni
106-108.Constanța, zona Ploiești – 3 treceri de pietoni
109. Sanatorului, acces școala Emil Isac
110. Constantin Brancusi – Barbu Şt. Delavrancea
111. Eremia Grigorescu - zona C.A.Rosetti
112. Lunii intersecție cu E. Ionescu
113. Pasteur intersecție cu Viilor

Adauga comentariu