Primăria lui Boc desființează standurile de taxi, dar visează taxiuri electrice nepoluante, în viitor. Consumul ridicat de energie electrică nu reprezintă o problemă ECOLOGICĂ?

Pesemne că municipalitatea clujeană și-a pus în gând, cu tot dinadinsul, să fie prima în toate. Iar acest demers este cât se poate de lăudabil. Doar că, în stilul clasic românesc, a început cu sfârșitul. Un exemplu în acest sens se referă la serviciile de taxi din oraș: standurile de taxi sunt desființate, iar tarifele nu au mai fost actualizate de 5 ani de zile. În schimb, din spatele unui microfon prietenos, Emil Boc anunță preocuparea municipalității pentru transportul nepoluant.

Administrația locală, vezi Doamne, a pus gând rău transportului poluant și promovează autoturismele electrice. Și taxiurile vor fi electrice. Și standurile de taxi vor fi electrice. 

Cum rămâne însă, cu consumul ridicat de energie electrică? 

Aceasta este, de asemenea, o problemă de ecologie.

Dar despre ea, din păcate, Emil Boc nu a aflat încă. 

Pare-se că energia electrică de care Clujul are tot mai mare nevoie va crește cantitativ, corespunzător cu promisiunile deșarte și vorbele goale aruncate în eter de Emil Boc. 

Singura speranță a clujenilor este ca Emil Boc să trăiască veșnic și astfel, prin minciunile aruncate constant în aer, să producă cât mai multă energie electrică. Sau să dispară din peisaj, asemenea promisiunilor neîmplinite, să se pulverizeze. 

Dincolo de aceste aspecte, promisiunile nu mai contenesc:

”Avem în vedere să creăm nişte standuri pentru taxiuri electrice, ca să încurajăm transportul nepoluant şi în acest domeniu. Vom avea două standuri de taxiuri pentru maşini electrice la BRD, lângă Biserica Sf. Petru din Mărăşti şi vom avea patru standuri pe strada Tipografiei, lângă Central", a promis Emil Boc.

Emil Boc a anunţat vineri că printre proiectele Primăriei ce vizează reducerea poluării în oraş se numără şi crearea de standuri de taxi destinate doar autovehiculelor electrice.

Aşadar, şase astfel de standuri vor fi create în două zone din oraş deşi, la ora actuală, o singură maşină electrică există în flota companiilor de taximetrie clujene.

Iar conform vorbei populare: cu o floare nu se face primăvară...

O mașină electrică, o singură stradă smart, un singur funcționar virtual – Antonia, dar peste 300.000 de locuitori. Suntem, orice-ar fi, primii. 

Traficul este infernal, poluarea este maximă, mașinile stau dosite pe străduțe lăturalnice ori parcate pe trotuare în plin centrul orașului. Nu avem suficiente parkinguri, după peste 10 ani de păstorire bocceană, dar edilul clujean vrea să elimine mașinile din oraș, vrea doar transport public, vrea doar taxiuri electrice. 

Deocamdată avem câte un exemplar din fiecare.

În viitor însă – pentru că Emil Boc este preocupat, asemenea finului Păunel Tișe, de la Consiliul Județean Cluj, exclusiv de ceea ce va să vină – vom avea de toate. 

Metroul este, de altfel, tot o proiecție în viitor. Un fel de a încerca marea cu degetul...

Dar până Clujul va deveni un oraș cu adevărat ELECTRIC, până atunci Primăria a recurs la desființarea standurilor de taxi, la amenzile aplicate constant șoferilor, la desființarea parcărilor din cartiere.

Dar. Dar mare atenție: consumul excesiv de energie electrică dăunează grav imaginii eco a Clujului verde.

CITEȘTE ȘIS-a mai dus un stand de taxi...

Primăria Cluj-Napoca: pentru unii mumă, pentru alții ciumă. CTP beneficiază de majorări la prețul biletelor, iar taximetriștii practică tarife de acum cinci ani

 

 

 

 

sursa foto: imaginationforpeople.org

Adauga comentariu