Primăria le oferă vârstnicilor sprijin la tel. 0372 280 499. Este, însă, nevoie de mai mult tact și de înțelegere

„Primăria Cluj-Napoca vine în sprijinul persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, care nu au susţinători sau altă formă de ajutor, în vederea asigurării de sprijin pentru aceștia, astfel încât să se minimalizeze expunerea lor în afara locuinţelor. Aceștia pot apela numărul de telefon 0372/280499.

Numărul de telefon 0372/280499 este disponibil de luni până vineri, între orele 08.00-20.00, iar sâmbăta și duminica, între orele 09.00-15.00.

De asemenea, Asociațiile  VedemJust, Clujul Sustenabil și Civic Suport au lansat inițiativa „Vă ajutăm din Cluj”, punând la dispoziția clujenilor numărul de telefon 0364/406517”, ne informează site-ul Primăriei Cluj-Napoca.

Cum decurge însă, concret, interacțiunea dintre vârstnici și angajații Primăriei? Dată fiind tensiunea din aceste zile, câteodată mai apar și neînțelegeri. Un cititor Ziar de Cluj ne-a relatat telefonic experiența sa cu angajații municipalității:

„Ce s-a întâmplat? Ieri am văzut la televizor că a apărut Boc la Realitatea că a verificat pensionarii, că 61 000 de pensionari, că a fost acasă la ei, i-a întrebat de sănătate, dacă au nevoie de ceva.

Tata are 89 de ani și mama 87 de ani și azi-dimineață, pe la ora 9, am sunat la numărul de la Primărie, 0372 280 499, de pe site-ul Primăriei l-am luat, și le-am zis, uite, domnule, am 2 părinți, mama și tata sunt bolnavi, în Cluj, în cartierul Gheorgheni, și am văzut la televizor că aveți un serviciu să îi viziteze pe bătrâni, să meargă să le cumpere și lor câte-o pâine, să îi întrebe de sănătate. Și le-am zis că părinții stau în Gheorgheni și eu stau pe Calea Turzii și i-am întrebat: nu puteți trimite de la Primărie pe cineva, să îi mai întrebe din când în când, să le mai cumpere câte-o pâine? Le-am zis că eu nu pot ieși afară și au zis către mine: de ce nu mergeți dumneavoastră? Și, i-am zis, doamnă, eu am 67 de ani și greu mă deplasez de pe Calea Turzii până în Gheorgheni să le cumpăr o pâine și nu am voie că a apărut Ordonanța 3, că numai de la 11 la 1 pot să ies afară.

Părinții mei, tata e cardiac și de acolo a pornit totul, că tata a fost ieri să ia o pâine și stă la etajul 3 într-un bloc cu 4 etaje, nu este lift. Și a urcat scările și i s-a făcut rău și nu mai putea respira și are stimulator la inimă, că e bolnav cu inima. Și mama nu poate umbla din cauza picioarelor, de abia merge până la toaletă.

Am vrut să vorbesc, dacă merge cineva de la Primărie sau nu merge. Și degeaba se laudă că îi ajută pe bătrâni, că mie mi-au zis: îmbrăcați-vă și mergeți dumneavoastră! Le-am zis, domnule, eu nu ma pot duce, că eu am 67 de ani și la mine e o altă problemă, că eu în luna septembrie am făcut atac vascular cerebral!

Pe mine, când mi-au zis să mă îmbrac, să mă duc, m-au cam scos din sărite, că eu nu de-aia i-am sunat, să îmi spună să mă duc eu! Am închis telefonul! Nu i-am mai sunat! Acuma, ce rost are? Nu i-am sunat să îmi spună mie să mă duc eu! Mi s-a urcat sângele la cap când am auzit! Dacă mi-au dat un răspuns din-acesta, de ce să mai sun înapoi? Să mă apuc să mă cert? Nu vreau! Numai pe soție pot să o trimit, dar și soția are 66 de ani! Ne descurcăm noi, nu îi lăsăm să moară, numai că am crezut că ai cu cine povesti!”

Ziar de Cluj a sunat la același număr apelat de către cititorul nostru, la Direcția de Asistență Socială și Medicală, pentru a verifica situația sesizată de către acesta. I-am povestit operatoarei ce ne-a relatat sursa noastră și am primit următorul răspuns:

„Să mai sune încă o dată și să fie mai calm și noi o să îl ascultăm cu atenție și o să încercăm să îl ajutăm! Noi încercăm să îi ajutăm cu prioritate și cu celeritate pe fiecare persoană vârstnică ce sună aici. Dacă vreți, ne dați numărul de telefon, noi îl contactăm și îl ajutăm cu mare plăcere!

Poate că a fost o neînțelegere, poate domnul nu ne-a spus ce afecțiuni are, suntem foarte mulți oameni aici, primim foarte multe telefoane zilnic, dar o să îl rezolvăm pe domnul! Avem voluntari cu care colaborăm, avem colaborări cu asociații și cu fundații și, împreună, încercăm să preluăm fiecare caz în parte. În funcție de nevoile lor, încercăm să îi ajutăm. Și dacă au nevoie de îngrijiri la domiciliu o să avem și un compartiment de îngrijiri la domiciliu și încercăm în limita personalului disponibil, încercăm să mai angajăm oameni; dacă ne depășește situația, încercăm să îi îndreptăm spre diferite fundații care oferă și îngrijiri la domiciliu. Vă mulțumesc pentru că ne-ați sunat și ne-ați spus! Acum o să îl și sunăm pe domnul!”

Câteva minute mai târziu, un alt angajat al Primăriei ne-a resunat pentru a ne cere din nou numărul de telefon al cititorului nostru:

„Noi îl înțelegem, dar acesta e protocolul la noi. Îl apelăm și îl vom aborda mai calm și noi, din start să calmăm lucrurile!”

În aceste zile pline de tensiune pentru toți este important să interacționăm cu tact, cu calm și cu înțelegere. Criza epidemiologică de acum nu o putem depăși decât împreună.

Adauga comentariu