Primaria isi cumpara stand de peste 130.000 de lei. Fara TVA

Pe lista de achizitii a municipalitatii clujene se afla si un proiect al carui pret este exorbitant: 133.272 lei, fara TVA. Este vorba de un stand “spectaculos, creativ si personalizat integral cu elemente reprezentative pentru Cluj-Napoca”, cu care orasul se va prezenta la diverse targuri de turism. Banii ar fi necesari pentru conceptul tehnico-organizatoric, pentru designul proiectului si, de asemenea, ar acoperi mentenanta pentru stand. Obiectivul este „promovarea turistica a municipiului Cluj-Napoca”,  precum si promovarea municipiului Cluj-Napoca – Capitala Europeana a Tineretului in 2015 si oras candidat la titlul de Capitala Culturala Europeana in 2012. Ofertele se depun pana in 14 noiembrie, la ora 13. Suprafata standului ar fi de 20-30 metri patrati, cu 3-4 laturi deschise si inaltimea minima de 2,4 metri. Se mai cer “elemente cu vizibilitate mare (suprainaltare 4-5 metri), asigurandu-se, astfel, doua nivele de atractie – de la distanta si de la apropiere” De asemenea, standul va include elemente mobile si va contine zone de expunere care se pot preta la manifestari indoor si outdoor. Sunt incluse in solicitarile destinate ofertantilor conceputul, argumentarea, simulari in 3D, transportul pentru doua targuri de turism ale Romaniei si operatiunile de montare si mentenanta pe parcursul acestora. De asemenea,  cei care vor castiga licitatia vor asigura materiale publicitare „minimum 2 obiecte promotionale (pixuri, magneti, pungi, tricouri etc. - cate 1000 bucati) si 2 pliante (cate 1000 bucati). Standul va fi dotat cu un infodesk cu 2 scaune de bar si 2 infodeskuri cu cate un scaun pentru parteneri, masa cu 4 fotolii, suporturi pentru prezentarea materialelor, spatiu de depozitare, cuier si mocheta. Intre dotarile din caietul de sarcini se mai numara „mobilier modular si elemente decorative pentru personalizarea standului, cu design atractiv, care se evidentiaza de la distanta si care promoveaza atractiile turistice ale municipiului Cluj-Napoca, intr-o maniera eleganta, moderna, care sa se impuna prin unicitate si notorietate”.
 „Standul va include tehnologie hi-tech – smart TV (doua ecrane de 60 inch sau mai mari, cu LED-uri color, Full HD, conexiune la internet, USB etc.), cu rulare continua (audio-video) si cu o aplicatie interactiva (jocuri, concursuri, tur virtual etc.), care se preteaza si la smart phone-uri, care sa atraga publicul si sa permita participarea activa a vizitatorilor la stand, alaturi de alte activitati (concerte, tombole, gastronomie sau altele). Standul va fi prevazut cu surse proprii de lumina si va fi realizat din materiale de calitate, usoare si rezistente. Standul trebuie sa fie suficient de rezistent incat sa poata fi montat si demontat de minimum 7 ori, transportabil rutier in conditii de categorie B”, se mai arata in document.
Participarea la targurile de turism cu acest stand se va face prin Centrul de Informare Turistica.
 “Proiectarea, realizarea standului si amenajarea vor avea in vedere specificul turistic al municipiului Cluj-Napoca si logo-ul Visit Cluj, the Heart of Transylvania, dar si urmatoarele obiective tinta: Promovarea municipiului Cluj-Napoca – Capitala Europeana a Tineretului in 2015 si oras candidat la titlul de Capitala Culturala Europeana in 2021, prin crearea unui ambient corespunzator, atractiv si dinamic, inedit, inovativ si interactiv”, a fost notat in caietul de sarcini. Amenajarea intregului stand trebuie sa reflecte imaginea de eleganta, exclusivitate, unicitate, notorietate a municipiului Cluj-Napoca, elementele reprezentative pentru promovarea municipiului Cluj-Napoca, ale logo-ului, precum si ale obiectivelor tinta”, se mentioneaza in proiect.
Se mai cer “elementele decorative tematice vor aborda temele specifice identitatii turistice a municipiului”, precum si decoruri florale realizate din plante naturale ambientale.
„E un stand de expozitie pe care vrem sa il folosim de acum incolo. Pana acum, la targuri ca cel de la Berlin sau Madrid am participat la standul Romaniei, am dorit sa avem si noi unul”, a justificat Ovidiu Campean, director al departamentului Relaţii Publice și Turism in cadrul Primariei Municipiului Cluj-Napoca.
Despre pretul ridicat al proiectului, acesta a spus ca “e vorba de o estimare care inseamna constructie, concept si organizare”. In privinta primele participari ale standului Clujului la targuri, Campean a mentionat ca “e vorba de un targ de turism de la Bucuresti si vom decide pe viitor care vor fi urmatoarele”. Totusi, la sectiunea Linkuri utile sunt trecute trei pagini. E vorba de site-ul Targului de Turism al Romaniei de la Bucuresti care va avea loc intre 14 si 17 noiembrie la Romexpo. De asemenea, este mentionat site-ul itb-berlin.de, un targ programat pentru luna martie a anului viitor, precum si ifema.es, organizator de evenimente expozitionale la Madrid. (Foto vasileracovitan.com)

Adauga comentariu