Primăria Florești va sprijini financiar CTP, pentru a evita creșterea prețurilor la bilete și abonamente

Consiliul Local Florești a aprobat azi acordarea unei compensații maxime de 1,5 milioane de lei, aferentă anului 2021, către Compania de Transport Public Cluj-Napoca, pentru a acoperi pierderile înregistrate de companie în anul pandemic 2020. 

Compania de Transport Public a solicitat modificarea contractului de delegare a gestiunii cu privire la modul de plată a serviciilor de transport public local prin completarea actualei metode folosite de stabilire a tarifelor de transport pe criterii comerciale, constând în acoperirea cheltuielilor și a cotei de profit rezonabil din veniturile realizate prin încasarea tarifelor și diferențelor de tarif cu metoda compensației.

„Restricțiile de circulație a persoanelor impuse pe perioada pandemiei, adoptarea regimului de telemuncă de către operatorii economici, interzicerea evenimentelor, desfășurarea activității școlare și universitare în regim online au condus la reducerea considerabilă a veniturilor pe care Compania de Transport le-a obținut din vânzarea titlurilor de călătorie, astfel că devine necesară și justificată acordarea de compensații”, a transmis CTP.

Consilieriil locali USR Plus au votat împotriva acestui proiect, considerând că timpul acordat pentru studierea contractului a fost prea scurt, iar CTP nu a oferit informații privind pierderile înregistrate pe raza comunei Florești.

„Ne-a fost prezentată o formulă generală de calcul după care își calculează rentabilitatea. Am înțeles că trebuie să contribuim pentru că a fost an pandemic, dar nu știm care este ponderea pe care noi o acoperim. Ne-ar fi plăcut să avem o formulă de calcul pe Florești, să vedem pierderile pe Florești. Nu dorim să nu finanțăm, dar am dori să știm cum contribuim noi la recuperarea acestor pierderi”, potrivit consilierul local Dan Dehenes.

Primarul Bogdan Pivariu a explicat că Primăriei Florești îi revine să achite o compensație maximă de 1,5 milioane de lei, iar compania a analizat toate datele ce privesc călătorii din Florești.

„Calculul este destul de clar și are la bază toate datele călătorilor. Maximul compensației pe care UAT Florești o poate achita anual pentru 2021 este de 1,5 milioane de lei, nu de 4,2 milioane de lei cum s-a vehiculat în spațiul public. Aceasta este suma maximă pentru anul 2021. Noi, cei din administrația locală, ne dorim să încurajăm folosirea mijloacelor de transport în comun. Înainte de pandemie compania nu înregistra pierderi, iar după ce va reveni la normalitate probabil că noi nu va mai trebui să plătim această compensație. În contract este prevăzută această formulă de calcul pentru compensație. Nimeni nu a putut prevedea că pandemia va schimba modul de viață al tuturor”, a explicat Bogdan Pivariu.

Consilierul local Marius Todoran consideră însă că acesta era un bun moment pentru a negocia cu CTP servicii de transport mai bune pentru Florești. Acesta a amintit de lipsa unei linii de transport în comun pe Valea Gârbăului, dar și de faptul că numărul autobuzelor este insuficient în orele de vârf. 

”E important să înțelegem logica pentru care se cere această compensație. Calculele sunt generale. Alocarea unei părți importante din buget, care nu a fost prevăzută, va avea impact asupra tuturor floreștenilor, nu doar asupra celor care folosesc transportul în comun. Prin acest vot ați fost mandat să reprezentați interesele comunității din Florești. Acest proiect a fost respins sau retras în Baciu sau Apahida. La Cluj-Napoca încă nu a fost votat. Toate voturile trebuie să fie informate, fie că e urgent sau nu. Compania de Transport a avut în 2020 o pierdere de 20%, dar în același an, a fost indexat contractul domnului director cu 20%. Pentru 2021 au fost estimate creșteri de 11%, dar cele salariale sunt de 20%. Ne întrebăm dacă aceste calcule au la bază principii de management corecte. Transportul are nevoie să fie optimizat. Autobuzele sunt pline la orele de vârf și nu cred că suntem în situația de a acorda subvenții”, consideră consilierul Marius Todoran. 

Primarii din zona metropolitană nu au fost deloc încântați de faptul că vor fi nevoiți să suporte din bugetul local aceste compensații pentru Compania de Trasport. Însă în situația actuală, alternativele sunt fie majorarea tarifelor practicate de către CTP, sau chiar renunțarea la aceste rute. 

 

 

 

 

Adauga comentariu