Primăria doarme și face un parking în 5 ani. Casa de Pensii a Bisericii Reformate construiește o parcare pe 6 nivele, în centru

Parkingul Negoiu este singurul parking dat în folosință de Primărie, în ultimii cinci ani. Atât a avut nevoie administrația publică locală pentru construirea unei parcări pe mai multe nivele. Dacă autoritățile locale se mișcă cu viteza melcului, investitorii privați se pare că sunt mai aprigi. 

Pe strada Avram Iancu nr. 22-24, pe o suprafață de 2.113 mp, la intrarea în Cimitirul Central, se va construi un parking pe șase nivele (două subterane și patru nivele, respectiv 2S+P+3E+T). Investiția aparține Casei de Pensii a Bisericii Reformate din România. Documentația a fost întocmită de SC Dico & Țigănaș. Parkingul va avea 300 de locuri de parcare. 

În ședința de Consiliu Local de joi, 1 noiembrie, va fi supusă votului consilierilor locali hotărârea privind aprobarea PUD a acestui parking.

”Se propune desființarea construcțiilor existente și construirea unei clădiri ce va adăposti o parcare publică supraetajată și spații administrative și pentru servicii. Parcarea va asigura locuri de parcare standard (peste 300 de locuri de parcare), locuri de parcare destinate persoanelor cu dizabilități și locuri de parcare pentru biciclete, desfășurându-se pe două nivele subterane și patru nivele supraterane respectiv 2S+P+3E+T. Pe terasa circulabilă este prevăzută o parcare dechisă cu o perdea verde ( vegetație medie înaltă) de 3 metri spre imobilele din partea vestică. Accesul auto se va realiza din alea de acces a Cimitirului Central iar accesul pietonal din strada Avram Iancu și aleea de acces în Cimitirul Central”, se arată în referatul hotărârii. 

Accesul auto se va realiza din aleea de acces a Cimitirului Central, iar accesul pietonal din strada Avram Iancu și aleea de acces a Cimitirului Central. 

Parkingul se află în imediata apropiere a două monumente istorice, fostul hotel Biasini și Cimitirul Luteran, parte a Cimitirului Hajongard. În acest context, au apărut câteva întrebări din partea vecinilor viitorului parking. 

„Am dori să știm în ce condiții s-a acordat aprobarea proiectului. Există avize de la Comisia Monumentelor Istorice pentru extinderea clădirii până la limita de proprietate, atât a cimitirului, cât și a imobilului Biasini?”, au precizat reprezentanții Asociației de Proprietari Biasini, str. Avram Iancu nr. 20. 

Vecinii viitorului parking s-au declarat împotriva construirii acestuia din considerente de poluare.


„Ținem să subliniem caracterul rezidențial al zonei (trei clădiri cu apartamente, la adresele Avram Iancu nr. 20, nr. 20A și 26, se găsesc în imediata apropiere a parcării, dintre care două vor fi lipite de viitorul imobil), care impune adoptarea unor soluții tehnice speciale, de antifonare/de reducere a poluării/de diminuare a vizibilității mașinilor/de prevenire a riscului de incendiu. În acest sens suntem împotriva parcării deschise prevăzute în prezent pe terasele circulabile ale viitorului imobil. Considerăm că o parcare deschisă situată la o distanță atât de mică de clădiri rezidențiale ridică probleme majore, de siguranță și de poluare și reprezintă o soluție complet depășită de amenajare a unei parcări în centrul unui mare oraș. Atragem de asemenea atenția asupra zidurilor concepute pentru prevenirea riscului la incendiu la terasa circulabilă, care sunt inestetice și înalță profilul clădirii cu încî 3m. În locul acestei soluții de exploatare la maxim a potențialului comercial al proiectului, în detrimentul integrării sale în mediul înconjurător, credem că ar fi mult mai adecvată amenajarea pe terasa clădirii a unui spațiu verde menit să reducă amprenta ecologică a unui imobil de asemenea dimensiuni, aflat într-o zonă de mare densitate și în preajma unui cimitir istoric”, se arată în sesizarea asociației de proprietari. 

În răspunsul primit din partea Casei de Pensii se arată că se va realiza o barieră verde cu vegetație pe latura vestică, așa încât se vor bloca noxele, poluarea fonică și viziblitatea în ambele direcții. „Totodată se vor folosi pereți antifonic, după normele de siguranță la incendii, iar vizibilitatea mașinilor nu este posibilă datorită barierei verzi de pe latura vestică, cât și a unui parapet de BA”, se mai arată în răspuns. 

Adauga comentariu