UPDATE 10. 11. 2019
Domeniul „Casa de cultură” a fost eliminat de pe site-ul oficial al Primăriei. Acest domeniu nu are nicio legătură cu Casa de Cultură a Studenților Cluj.
___________________________________________
Trăim în municipiul IT de 5 stele, cu autobuze electrice, în curând autonome și fără șofer, cu băncuțe inteligente, funcționar virtual Antonia, 5G, avem o Primărie deschisă la tot ceea ce înseamnă inovație și implementare în municipiu a celor mai noi tehnologii.
Primăria are și un site oficial, pe care găsim, la secțiunea „Cultură”, „Casa de cultură – instituție subordonată”. La un singur click distanță, de pe site-ul municipalității ni se deschide acest domeniu „de cultură” (casadeculturacluj.ro), care pare a fi subordonat nu unei primării, ci unei companii private de asigurări, care își face reclamă mascată sub forma unicului articol de aici.
„Cum solicitam o despagubire in cazul in care linia aeriana anuleaza zborul” titrează domeniul „Casa de cultură”, cei care au creat acest domeniu explicându-ne, într-un amplu articol, faptul că, „la fel ca si in cazul asigurarilor de calatorie, au aparut multe firme care ne stau alaturi si ne ofera asistenta pentru a obtine despagubirile in cazul anularii unui zbor (airclaim.com este primul exemplu care imi vine in minte).”
Dacă dăm click în articol pe „asigurărilor de călătorie”, ni se deschide pagina https://www.uniqa.ro/servicii/tot-ce-trebuie-sa-stii-despre-asigurarea-de-calatorie-69.html , unde aflăm tot ce trebuie să știm despre asigurarea de călătorie, de pe acest site al Uniqa, clienții putând cumpăra online o asigurare de călătorie.
Deci, să reținem:
Site-ul oficial al Primăriei Cluj-Napoca are secțiunea cultură, unde găsim domeniul „Casa de cultură”, care ne trimite spre o pagină ce conține un unic articol cu publicitate mascată pentru asigurările de călătorie, articol care ne redirecționează spre pagina companiei de asigurări Uniqua, unde ne putem face online o asigurare.
Să fie o eroare de programare? Greu de crezut, mai ales că toate site-urile menționate mai sus sunt bine puse la punct.
Primăria a devenit agent de marketing pentru Uniqa, căreia îi face reclamă prin site-urile proprii, cu articole – publicitate mascată, cu trimiteri spre site-ul oficial al firmei de asigurări? A devenit Primăria Cluj-Napoca și broker de asigurări, asociat cu Uniqa?
Primăria ia comision de la Uniqa pentru asigurările încheiate cu clienții redirecționați de pe site-ul oficial al municipalității?
La toate aceste întrebări ar trebui să răspundă instituțiile statului care se ocupă cu verificarea legalității și cu aplicarea legii.