Primăria Cluj-Napoca va mai toca niște bani europeni pentru proiecte care să dea bine în rapoartele anuale?

O parte din proiectele cu fonduri europene derulate de Primăria Cluj-Napoca în ultimii ani au avut probleme serioase: fie au fost încheiate cu întârziere, fie au avut erori de funcționare, după finalizare. Acum, conducerea administrației publice locale anunță un nou calup de proiecte care urmează să fie finanțate cu bani de la Uniunea Europeană.

Primăria vrea să cumpere tramvaie, autobuze electrice, troleibuze, să modernizeze centrul orașului cu fonduri europene. A stabilit deja o listă cu proiecte pe care le va depune pentru finanțare europeană. Înainte de a enumera proiectele, vă prezentăm pe scurt, ce succes „răsunător” au avut investițiile cu bani de la Uniunea Europeană. Nu de alta, dar clujenii trebuie să fie obișnuiți în cazul în care și viitoarele proiecte vor avea aceeași soartă.

De exemplu Bike Sharing, alternativa la mijloacele de transport în comun, a costat 14,4 milioane lei. Din cele 42 de stații, multe nu sunt funcționale.

Un alt exemplu este sistemul de ticketing pentru transportul în comun, care a înghițit peste 33 milioane lei, fonduri europene, plus alți 800.000 de lei pentru revizia tehnică. Softul automatelor pentru bilete funcționează prost încă de la început, dă rateuri, probleme semnalate de călători și recunoscute de conducerea Primăriei, unele automate capturează monede fără să dea bilete.

Inclusiv, proiectele din Dealul Lomb se derulează cu încetinitorul. Centrul Regional pentru Industrii Creative și Centrul pentru sprijinirea afacerilor TEAM trebuiau să fie gata demult, dar nici acum nu sunt finalizate.

Inclusiv modernizarea liniei de tramvai a fost realizată cu fonduri europene, dar și aici au fost câteva întârzieri. Recent, clujenii imobilizați în fotoliu rulant au semnalat faptul că linia de tramvai a fost prost gândită și pe anumite porțiuni nu pot urca în tramvai din cauza distanței prea mari dintre peron și mijlocul de transport.

În lumina acestor fapte, administrația clujeană dovedește că soarta proiectelor propuse este deja pecetluită.

Iată care sunt proiectele cu fonduri europene prioritare pentru Primăria Cluj-Napoca:

Autobuzele electrice sunt pe primul loc în clasament, deși municipalitatea a anunțat de multe ori în acest an că vor fi cumpărate numai dacă mai rămân bani. Costul total pentru achiziționarea vehiculelor nepoluante se ridică la 11.720.000 euro.

În clasamentul proiectelor care vor fi implementate în prima etapă, pe locul doi se află achiziționarea de tramvaie. Costul estimativ este de 17.640.000 de euro pentru 12 tramvaie.

Abia pe locul trei se află achiziționarea a zece troleibuze, în valoare de 4.410.000 de euro. Celelalte priorități ale municipalității sunt reabilitarea unor străzi din centru, reabilitarea Pieței Lucian Blaga, pietonalizarea totală sau parțială a străzii Mihai Kogălniceanu, reamenajare strada Tipografiei cu spațiu atât pentru pietoni, cât și pentru mașini și dezvoltarea sistemului de management integrat al traficului.

Tot ca în fiecare an, obiectivele Primăriei au în vedere mai mult centrul orașului. Reprezentanții Primăriei spun că ordinea proiectelor au fost stabilită în funcție de relevanță și s-a ținut cont și de licitația deja finalizată pentru autobuze.

„Proiectele au fost prioritizate în funcție de maturitatea lor, dar și de impactul și relevanța în mobilitatea urbană. Unul dintre primele proiecte pe care le vom depune pentru finanțare este achiziția de autobuze electrice, o licitație care este deja finalizată”, a declarat marți la un post local de radio Ovidiu Câmpean, șeful Direcției de Dezvoltare Locală din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.

Adauga comentariu