Primăria Cluj-Napoca mai cheltuiește încă 80 000 de lei pentru SF-uri pentru podul de sare Porțelanului

Când credeam că Podul Porțelanului a fost îngropat definitiv în incompetența celor care ar fi trebuit să îl extindă și reabiliteze, apar noi informații în spațiul public referitoare la podul de sare, semn că municipalitatea nu a renunțat la acest proiect - o ratare grosolană a administrației Boc.

După ani de zile de bătut pasul pe loc, în prezent ne aflăm la stadiul modificării și actualizării SF-urilor.

Primăria Cluj-Napoca mai plătește, prin cumpărare directă, încă 80 000 de lei (fără TVA) din bugetul public pentru „Servicii de modificare si actualizare SF «Pod peste raul Somesul Mic, str Portelanului, Cluj-Napoca»”.

Potrivit anunțului de pe SEAP, publicat la finalul săptămânii trecute, ofertantul, S.C. COSTIN SI VLAD BIROU DE PROIECTARE SRL S.R.L., va trebui să întocmească „Studii de teren, Studiu de Fezabilitate cf. HG 907/2016, Documentații pentru obținerea avizelor, inclusiv obținere avize conform certificatului de urbanism. Serviciile oferite sunt urmatoarele: 1. Studiu geotehnic cu verificare Af 2. Studiu topografic cu viza OCPI 3. Studiu hidrologic 4. Studiu de coexistenta 5. Studiu luminotehnic 6. Studiu de Fezabilitate cf. HG907/2016 7. Documentaţii avize/acorduri/autorizaţii cf. C.U.”

Primăria face metrou, dar nu e capabilă să finalizeze un mic pod de cartier

Pentru a înțelege exact cât de ”smart” e Clujul administrativ în care trăim, în care ni se promite metrou, vă prezentăm, pe scurt, istoria podului nefăcut Porțelanului:

În anul 2019, în luna aprilie, podul Porțelanului a fost închis circulației pentru lucrările de modernizare, care urmau a se efectua conform unei documentații tehnice întocmite în urmă cu 5 ani.

Studiile geotehnice au fost realizate prost, iar podul a fost închis în 2019, timp de 8 luni, efectiv degeaba.

În 18 decembrie 2019, vechiul pod Porțelanului, „reabilitat”, a fost redeschis. El trebuia să devină exclusiv unul pietonal, iar lângă acesta, conform proiectului inițial, ar fi trebuit construit un nou pod rutier. Numai că, de abia la 8 luni de la începerea lucrărilor, s-a descoperit, unde ar fi trebuit să fie baza noului pod rutier, o pungă de sare. Sare care trebuia descoperită din 2015, fiindcă de-asta au fost plătite studii geotehnice.

În decembrie 2019, muncitorii de pe șantier știau că o nouă firmă va face un nou proiect și că podul se va închide iar pentru lucrări, după ce se va găsi o altă soluție tehnică. Noul proiect era așteptat în luna ianuarie. 2020. Nu 2021. Soluția tehnică este așteptată de mai bine de un an și jumătate, amânarea implementării proiectului datează deja de peste un an de zile (se apropie de doi) și adevărul este că nu se știe când (sau dacă) urmează să fie realizat podul.

Primăria Cluj-Napoca a confirmat în 16 februarie 2021 pentru Ziar de Cluj că firma Diferit  nu va mai continua lucrările la podul Porțelanului și că va trece la rezilierea contractului.  

Rezilierea contractului aruncă lucrările la noul pod (amânate deja cu un an jumate din cauza unei erori survenite din stadiul preliminar, de studii geotehnice) într-un și mai mare nor de incertitudine, iar locuitorii din Iris ar putea juca popice pe vechiul pod, cu stabilopozii de plastic montați pentru separarea căii rutiere de cea pietonală, pentru o lungă vreme de acum înainte.   

Primăria ne-a mai transmis, tot în 16 februarie, că, în privința noului pod Porțelanului, este în „etapa de evaluare a soluției tehnice modificatoare înaintate de proiectant”, etapă în care ar fi trebuit să fie acum un an și jumătate, dacă lucrările publice la Cluj nu s-ar mișca ardelenește.

Pentru lucrările executate până acum, DIFERIT a încasat aproape un milion și jumătate de lei, după cheltuirea de către Primărie a acestor bani podul ajungând într-o stare jalnică.

„Podul Porțelanului, avem alocată suma pentru finalizarea lucrărilor, după descâlcirea întregii situații”, a declarat, în 22 martie, primarul Emil Boc, în cadrul conferinței de presă pentru prezentarea proiectului de buget al municipiului Cluj-Napoca pentru 2021.

În cartonul prezentat de primar vedem că pentru întreținerea iluziei că podul Porțelanului va fi, până la urmă, construit, vor fi alocați în acest an 5 350 000 de lei, adică peste un milion de euro.

Practic, dacă nu se făcea nimic de la bun început, clujenii ar fi circulat pe acest pod la fel de greu sau poate mai bine, nu ar fi fost cheltuit niciun ban din bugetul public și podul nu ar fi fost închis pentru circulația rutieră luni de zile.

Adauga comentariu