Primăria a blocat traficul în cartierul Bună Ziua cu un șantier inutil care ne costă peste 4 milioane de euro

Strada Bună Ziua, din cartierul clujean care spune „bună seara” traficului pentru zeci de mii de clujeni, a fost înțesată, din stadiul inițial de uliță, cu zeci de blocuri noi, autorizate de Primărie. Când municipalitatea a dat autorizațiile de construire nu s-a gândit că mai întâi ar trebui lărgită strada și abia apoi ridicate blocurile. Interesul public a fost uitat, în favoarea interesului privat al dezvoltatorilor prieteni, care au construit într-o veselie, oamenii au cumpărat scump, s-au mutat în apartamente și s-au văzut, în scurt timp, în situația de a nu mai putea pleca din ele, fără a sta blocați zeci de minute in trafic.

Primăria gospodarului Emil Boc a venit acum cu o „soluție” la problema traficului infernal din cartierul Bună Ziua - ample lucrări de modernizare și lărgire a străzii Bună Ziua. Aceste lucrări paralizează însă întregul cartier. Iar șantierul este autorizat pentru 12 luni. Toată „distracția” costă peste 4 milioane de euro și reprezintă o risipă inutilă de bani publici, fiindcă strada Bună Ziua se strangulează, așa lărgită cum va fi, la intersecția Fagului – Trifoiului – Măceșului.

Un exercițiu de imagine, pe banii, timpul și nervii clujenilor

Șantierul care le distruge nervii locuitorilor din Bună Ziua este, din nou, doar un exercițiu de imagine al Primăriei, o frecție la picior de lemn prin care municipalitatea arată că muncește (nu gândește).

Primăria municipiului Cluj-Napoca a anunțat faptul că, în perioada 14-21 noiembrie 2019, pe strada Bună Ziua se va restricționa circulația pentru traficul general, pentru lucrările de modernizare a acestei străzi:

Astfel, pe str. Bună Ziua se va permite doar circulația pe sensul de mers dinspre Calea Turzii spre str. Fagului, cu excepția transportului în comun, care va circula în ambele sensuri.”

Nu doar transportul în comun face excepție de la regula sensului unic, pentru că Ziar de Cluj a surprins ieri seară și un camion circulând pe sensul pe care temporar circulația este interzisă. Asta, în condițiile în care, la ambele capete ale străzii, erau mașini ale Poliției Locale, cu girofarele pornite, cu polițiști locali aflați în misiune. Camioanele RADP-ului au însă probabil statut special, legea fiind doar pentru clujenii de rând:

Priviți cum stă populimea blocată în trafic, respectând legea, care nu e pentru toți:

Primăria îi roagă pe participanții la trafic care sunt în tranzit să evite pe cât posibil strada Bună Ziua, iar pe locuitorii din cartierul Bună Ziua să utilizeze cu prioritate transportul în comun.

O rugăminte absurdă, fiindcă, dacă toți locuitorii din cartierul Bună Ziua ar utiliza doar transportul în comun, aceștia ar fi nevoiți să circule pe plafoanele autobuzelor și chiar și aici, unii peste alții, așezați pe două-trei rânduri. Autobuzele sunt deja ticsite, oamenii se calcă în picioare pe culoarele autobuzelor aglomerate ca autotrenurile de transport pentru vite.

Participanții la trafic ar trebui să evite nu strada Bună Ziua, ci cartierul Bună Ziua, unde seara și dimineața se circulă așa cum puteți vedea în imaginile de mai jos:

Extinderea străzii Bună Ziua a fost promisă în urmă cu 6 ani. Dacă strada ar fi fost făcută înainte de dezvoltările imobiliare, clujenii din acest cartier nu ar mai trăi acum acest coșmar.

„Este oarecum un proiect pilot pentru tot ce se va mai întâmpla în Cluj, pe diverse alte străzi din municipiul nostru”, a declarat primarul Emil Boc în luna iulie a acestui an, la începerea lucrărilor.

Vom mai avea, așadar, și alte asemenea zone calamitate în Cluj-Napoca, pe diverse alte străzi și în alte cartiere, în care mersul pe jos, prin moloz, va rămâne singura opțiune de deplasare.

Adauga comentariu