Din oras

Prima zi de Cluj Bike: biciclete pe alocuri stricate si murdare, statii nefunctionale

Astazi a fost prima zi in care bicicletele europene, achizitionate de Primaria Cluj-Napoca in proiectul Bike Sharing, au circulat pe strazile orasului. Programul a inceput cu stangul: bicicletele din standuri sunt pline de praf, pe alocuri ruginite, la Call Center nu raspunde nimeni decat daca insisti de cateva ori, iar pe site-ul oficial nu se poate accesa harta statiilor si nu te poti inregistra.

Voluntarii inscrisi sa testeze sistemul bike sharing au inchiriat, astazi, primele biciclete de la cele 20 de standuri puse in functiune in Cluj-Napoca. Prima zi a inceput si cu primele probleme. Reprezentantii primariei au dus in statii peste 200 de biciclete, toate prafuite, pe alocuri ruginite, cu scaunele deja deteriorate.

Aceste biciclete au fost tinute in depozitele RADP mai bine de un an, din cauza intarzierii proiectului. Acum, firma care se ocupa de mentenanta acestora le-a pus in functiune fara a le servisa, in prealabil. Contractul de mentenanta a bicicletelor a fost castigat de o societate din Brasov, Wind Technologies, si are o valoare de 7,2 milioane de lei, pentru o perioada de patru ani.

Cat priveste inchirierea propriu-zisa a bicicletelor, sistemul este functional. In baza unui card eliberat de primaria clujeana, poti inchiria o bicicleta de la unul dintre cele 20 de standuri puse in functiune. Cele mai multe statii sunt concentrate, insa, in zona centrala a orasului. Pe ecranul totemului este disponibila si o harta a statiilor, care iti indica cea mai apropiata statie si daca aceasta are biciclete disponibile.
Dupa cum se vede si in imaginea de mai jos, pe harta poti vedea cate biciclete sunt disponibile in acel moment, dar si numarul portilor goale, in caz ca doresti sa o parchezi. Daca statia este indicata cu culoarea verde, aceasta este disponibila; daca are culoarea gri, este statie offline; culoarea rosie indica o statie suprapopulata, iar culoarea albastra, una subpopulata.

Totusi, daca exista reclamatii si suni la numarul de telefon indicat pentru Call Center, acolo unde se aduna toate informatiile 24 de ore din 24, la capatul firului nu raspunde nimeni decat dupa ce insisti de cateva ori.

Nici site-ul oficial al proiectului nu este functional. Pe portalul clujbike.eu nu se poate accesa harta statiilor si nici nu te poti inregistra.

Tot in prima zi a proiectului, una dintre cele 20 de statii nu a fost functionala, insa cei de la Call Center sustin ca problema a fost remediata.

Marea dezamagire a clujenilor care au dorit, astazi, sa inchirieze o bicicleta a fost aceea ca nu au fost informati ca sistemul este disponibil, deocamdata, numai pentru voluntari.

“Cand vrei sa ridici o bicicleta iti spune sa scanezi cardul. Dar nu spune de unde sa iei cardul sau un numar de contact. Am verificat la parcarile de la biblioteca academiei si langa Zorki. Tot sistemul informatic e de fatada si in prezent nu sunt disponibile informatii elementare. Nu exista instructiuni de utilizare nici in romana”, se plange un clujean.

Proiectul european de bike-sharing a fost aprobat in 2011 si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 suma nerambursabila.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *