Preparate din carne de vaca si vitel

Preferate in alimentatia noastra, carnea de de vita si vitel nu sunt bune pentru inima sub nicio forma, dar pot fi incluse intr-un regim alimentar echilibrat. Respectati regulile de mai jos si va veti mentine sanatos, savurand in continuare aceste preparate:
Curata carnea de toata grasimea de la suprafata inainte de a o gati.
Limiteaza-te la portii de aprox. 85 g de carne gatita, adica o friptura de dimensiunea unei palme.
Consuma cu moderatie aceste preparate.

 

CARNEA DE VACUTA constituie o buna sursa de proteine, fier si vitamina B12, dar oricum, fiti precauti cu aceasta carne – are un continut ridicat de colesterol si acizi grasi saturati, chiar si atunci cand este curatata de grasimea de la suprafata.

 

Recomandare. Este de preferat ca fleicile din piept sau din jigou sa fie fierte inabusite in zeama sau preparate cu tocana. Gatiti-le cu o zi inainte si lasati-le sa se raceasca. Grasimea va forma o crusta deasupra sosului care poate fi data la o parte.

 

Ce contine? O portie de 85 g de carne de vaca, gatita cu 1/8 din grasimea de la suprafata are aprox. 75 g colesterol. Degresati-o inainte de a o gati si-i puteti reduce colesterolul cu 1/3.

 

Ce este indicat? Feliile slabe au mai putine portiuni de grasime intretesuta in fibra muschiului. Cu toate acestea, pot fi tari si in acest caz este recomandat sa le fierbeti inabusit. Gatiti rational! Prajitul fripturii permite eliminarea grasimilor. Daca doriti carne fripta, nu puneti ulei. Tocana este o metoda ideala de a prepara bucatile de carne tare.

 

Ce nu este indicat? Portiile mari. Limitati-va la portii mici – nu mancati o friptura mai mare decat un pachet de carti de joc. Carnea de vita este o carne scumpa. Evitati-o, in general contine grasime.

 

Exceptii: carnea slaba tocata si fileul de muschi.

 

CARNEA DE VITEL. Desi si-a castigat o reputatie proasta in ultimii ani din cauza metodelor zootehnice de crestere a viteilor, este un chilipir alimentar, mai ales in comparatie cu carnea de vaca sau de miel. Carnea de vitel  este mai saraca in grasimi si in calorii, dar contine ceva mai mult colesterol.

 

Recomandari. Carnea de vitel nu contine multa “marmorare” (tesut de grasime in interiorul muschiului), deci poate fi calita in putin ulei sau fiarta inabusit. Feliile taiate din jigou si din partile inferioare ale piciorului sunt in general tari. De preferat este ca acestea  sa fie fierte inabusit.

 

Ce contine? Un cotlet de vitel de 85 g contine mai mult colesterol decat o portie identica de vaca, dare are de vreo cinci ori mai putini acizi grasi saturati.

 

Ce este indicat? Carnea tocata de vitel este mult mai slaba decat cea tocata de vaca, pentru ca de obicei provine din picior sau jigou. Feliile din partea superioara a piciorului sunt cele mai slabe. Bogata in colesterol, carnea de vitel poate fi un aliment sanatos daca este gatita cat mai simplu.

 

Ce nu este indicat? Tavalirea carnii de vitel prin pesmet inainte de prajire sau acoperirea cu branzeturi si sosuri grele. Mai bine pudrati-o cu putina faina inainte de a o cali si serviti-o cu un sos usor de lamaie sau de vin.

Adauga comentariu