Prepararea alimentelor in dieta macrobiotica

Bucataria macrobiotica e unica. Ingredientele sunt simple, dar variate, iar modul de gatire e cheia pentru a prepara mancaruri care sa fie nutritive, gustoase si aspectuoase.

 

Bucatarul are posibilitatea de a schimba calitatea mancarii. O bucatarie mai elaborata, folosirea oalei sub presiune, sarea, temperatura si timpul de coacere fac ca energiile mancarii sa fie mai conmcentrate, in timp ce o bucatarie mai rapida si cu mai putina sare mentine calitatea mancarii. Un bucatar priceput poate tine sub control sanatatea celor pentru care prepara mancarea, variind des modul de gatire.

 

Metode de gatire si de preparare a mancarii includ:
pentru uz general: coacere sub presiune, fierbere, coacere la aburi; coacere fara apa; ciorbe, saeamura si muraturi, perpelire (frigere) in tigaie cu ulei sau in apa.

 

Pentru uz ocazional: frigere la tigaie, zarzavaturi crude, frigere clasica, calire, gratar, coacere la cuptor, friptura, uscare.
Variatii sezoniere. In bucataria macrobiotica se tine cont de variatiile energetice care se verifica odata cu succesiunea anotimpurilor si se cauta adaptarea modului nostru de a gati pentru a crea un echilibru.
Iata cateva recomandari care v-ar putea fi de folos la prepararea mancarurilor pentru familia dvs. pe durata unui an. Ele sunt generale, care vor putea fi aplicate intr-o maniera flexibila, dupa fiecare caz. Puteti folosi si alte alimente si metode de preparare care nu au fost mentionate. In majoritatea cazurilor, variatiile sezoniere sunt subtile si graduale, in special in ceea ce priveste mancarea copiilor.
Indicatii dupa anotimpuri:

 

Primavara: Metode de preparare mai usoare; moderatie in condimente; cantitate ceva mai mare de alimente fermentate ca tempeh (boabe de soia fermentate), natto (soia fermentata), amasake (bautura din orez brun organic), varza acra, saruri usor de digerat si salate presate; putin mai multe seminte sau zarzavaturi cu frunze verde, putin mai mult orz, grau si produse din grau; mai multe mancaruri fierte in apa, preparate la aburi si putin perpelite.

 

Vara: Metode de preparare simple (fierbere, coacere la aburi, perpelire rapida); timp de preparare mai scurt; varietate de produse proaspete, ca zarzavaturile cu frunza verde, stiuletii de porumb si fructele estivale; e de preferat sa se evite bauturile reci sau cu gheata; diverse salate de paste, cereale, zarzavaturi, legume si alge; mai putin ulei, mai putin econdimente.

 

Toamna: Mancaruri mai bogate si mai bine coapte; timp de preparare putin mai lung; tocana si ciorbe; mancaruri calite; mancaruri pe baza de orez dulce si mochi; varietate de zarzavaturi rotunde si dulci, ca : dovleac, bostan alb, sfecla, ceapa, morcovi, varza etc.; putin mai mult ulei; cantitate mai mare de condimente; arome mai bogate si mai pline; varietate de culori.

 

Iarna: Mancaruri mai calde si mai consistente; mai mult ulei si condimente; timp de coacere mai mare; a se servi mai des mancaruri pe baza de paste4 fierte si cereale; ciorbe mai cremoase, dense si bogate sau stufat; deserturi calde.

 


Adauga comentariu