Din oras

Premiera nationala promisa de Emil Boc pentru Cluj, materializata la Bucuresti

In ianuarie 2013 primarul Emil Boc, reales de 6 luni la carma Clujului, rupea gura Facebook-ului cu un anunt care a ajuns in toate ziarele: Premiera nationala – cinci autobuze electrice vor circula in Cluj-Napoca in 2013. Doi ani mai tarziu, in urbea de pe Somes, nu se zareste niciun vehicul dintre cele 5 promise, in schimb in Capitala, de azi, circula inca doua autobuze electrice.

Bucurestiul a “furat” premiera nationala anuntata de Emil Boc acum doi ani, cand se lauda pe Facebook ca in 2013 clujenii vor circula cu autobuze electrice, cumparate din fonduri elvetiene.

Cluj-Napoca va beneficia de un parteneriat romano-elvetian printr-un program de imbunatatire a mediului inconjurator la care municipalitatea si-a depus candidatura in anul ce a trecut. Fondurile accesate prin program vor putea fi folosite pentru investitii in reabilitarea termica a unor cladiri din patrimoniul municipalitatii, scoli, gradinite sau reabilitarea statiilor de transport in comun. Pentru inceput, clujenii vor beneficia de 5 autobuze electrice in cursul anului 2013!”, a anuntat primarul in 2 ianuarie 2013.

In timp ce la Cluj nu s-a intamplat nimic, Primaria Municipiului Bucuresti si Regia Autonoma de Transport Bucuresti continua proiectul de testare a autobuzelor electrice, iniţiat in data de 16 martie 2015. Astazi, 29 aprilie 2015, vor intra in teste doua autobuze electrice, produse de compania chineza BYD, arata Capital.ro. Autobuzele vor fi testate timp de doua luni, pe linia 381, sunt 100% electrice si functioneaza cu baterii reincarcabile, bazate pe o tehnologie de ultima generatie. Acestea asigura autobuzelor BYD o autonomie de 250 kilometri cu o singura incarcare in condiţii de trafic urban. Primul autobuz electric a intrat in circulaţie pe linia 104, pe traseul Cora Pantelimon – Piaţa Operei, in data de 16 martie. Autobuzul a fost fabricat de compania SOR Libchavy. Pentru 2015, RATB are prevazuta la capitolul investitii demararea unei licitatii pentru achizitionarea unui numar de 500 de autobuze pe un program multinational de patru ani.

De asemenea, in aceasta luna s-au facut teste si in Alba Iulia cu un autobuz electric fabricat de compania ceha.

La Cluj inca asteptam si speram, la doi ani de la marele anunt.

“Asteptam semnarea contractului de finantare pentru autobuzele electrice. Speram sa se concretizeze intr-o luna sau doua”, au declarat reprezentantii Primariei Cluj-Napoca pentru Ziar de Cluj.

Clujul ar fi trebuit sa fie primul oras din tara unde ar fi circulat autobuze electrice, potrivit promisiunilor. Primaria urma sa cumpere intre 10 si 15 astfel de autobuze, in functie de pretul de licitatie, in baza unei finantari din partea Guvernului Elvetiei. Pentru finantarea de 37 de milioane de franci elvetieni au fost selectate mai multe orase din Romania: Cluj-Napoca, Arad, Suceava si Brasov. Cofinantarea autoritatilor locale din Cluj-Napoca pentru acest proiect este de 15 la suta. Autobuzele electrice au fost evaluate la un pret de 300.000-500.000 de euro pe bucata.

Foto: capital.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *