Din oras

Pragurile de sol, motiv de disputa intre soferi si autoritati

Polemica dintre soferi si autoritati privind pragurile de sol realizate din asfalt revine in actualitate, dupa montarea mai multor astfel de limitatoare de viteza in oras. Soferii se plang ca isi distrug masinile, iar autoritatile se apara cu reducerea numarului de accidente acolo unde au fost montate astfel de limitatoare de viteza.

“E nevoie de o campanie impotriva pragurilor sinucigase din bitum montate pe strazile orasului inca din timpul puscariabilului Apostu si continuata in era Boc. De mult nu am mai trecut pe strada Victor Babes. Astazi coboram cu 40 – 50 km/h si m-am trezit cu aceasta minunatie de prag in fata. Frana mea a avut cam 5 metri minim, datorita unei scurte ploi asfaltul era ud, masina a ZBURAT la propriu vreo 2 metri, si ca noroc ca am putut-o controla sa nu lovesc pe cineva pe trotuarul de pe partea cu Clinicile. Aceste praguri sunt un dusman al masinilor si un pericol criminal pentru soferi si pietoni”, ne-a scris un cititor Ziar de Cluj.

Primul scandal privind pragurile de sol din asfalt a avut loc in 2010, cand s-au facut mai multe reclamatii pentru un astfel de limitator amplasat pe strada Venus, o strada in panta. Pana la urma pragul de sol a fost ajustat de Primarie, sa nu fie atat de inalt.

Au fost chiar si accidente rutiere din cauza limitatoarelor de viteza nesemnalizate suficient. Soferii clujeni sunt de parere ca pragurile de sol din plastic de culoare galben-reflectorizant sunt mult mai vizibile decat cele agreate de Primarie, triunghiurile albe vopsite pe carosabil nefiind durabile.

„Pe strada Becas se circula cu 20 km la ora la vale deoarece sunt 3 astfel de praguri, pe strada Prislop , care nu are mai mult de 200 de  metri lungime sunt 2 astfel de praguri…..ca sa nu vorbesc de cel care este permanent sters de vopsea, de pe Intre Lacuri, in spate la Iulius Mall. Vreau sa dispara aceste praguri si sa fie inlocuite eventual cu praguri OMOLOGATE de cauciuc, cu ochi de pisica montati, si colorate galben ca sa fie vizibili”, ne-au mai spus soferii, revoltati.

De cealalta parte reprezentantii Primariei spun ca zecile de praguri de sol din oras sunt amplasate la cererea oamenilor in zone de risc de accidente din cauza vitezei si locurile sunt avizate in Comisia Mixta de Sistematizare a Circulatiei.

“Aceste praguri de sol sunt o solutie agreata de majoritatea clujenilor. Mai mult decat jumatate din acestea sunt montate ca urmare a cererii riveranilor. S-a mers pe varianta din asfalt pentru ca sunt mult mai durabile si mai putin costisitoare. Cele din cauciuc pot fi usor deteriorate de lamele masinilor de deszapezire de exemplu. Pragurile de sol respecta standardele internationale, astfel de solutii de prag de sol se gasesc si in alte tari. Cat priveste semnalizarea, acestea sunt mereu semnalizate cu indicator, conform legii, marcajul alb este suplimentar. Se realizeaza si marcajele, in functie de cum se finalizeaza lucrarile la fiecare strada in parte”, a explicat Oana Buzatu, purtatorul de cuvant al Primariei.

De asemenea, reprezentantii Politiei arata ca amplasarea pragurilor de sol este cat se poate de legala cu precizarea ca nu exista specificatii tehnice prevazute in legislatia romaneasca pentru praguri de sol. Acestea trebuie sa fie capabile sa calmeze traficul rutier si sa previna producerea de accidente.

“In scopul asigurarii securitatii rutiere, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrarilor, conform competentelor ce ii revin, cu avizul politiei rutiere, este obligat sa instaleze indicatoare ori alte dispozitive speciale, sa aplice marcaje pe drumurile publice, conform standardelor in vigoare, si sa le mentina in stare corespunzatoare. Standardul de realizare a acestor lucrari, prevazut de normele juridice in vigoare, vizeaza capacitatea acestora de a calma traficul rutier in zonele cu risc sporit de accidente si de a preveni producerea acestora. In ceea ce priveste specificatiile tehnice ale pragurilor de sol, acestea nu sunt prevazute expres de legislatia româna. Legiuitorul a lasat la aprecierea institutiilor abilitate sa dispuna modul de realizare al acestor lucrari, in vederea atingerii scopului propus”, a explicat Simona Virci, purtatorul de cuvant al Inspectoratului de Politie al Judetului Cluj.

Potrivit unor declaratii mai vechi ale reprezentantilor municipalitatii, pragurile de sol au o inaltime de 7 centimetri.

Foto: citynews.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *