Povestea magazinului Rialda care ofera, de doua decenii, produse romanesti de calitate si continua politica bunului simt pe o piata tot mai competitiva

Nu exista clujean sa nu fi auzit de Rialda. Anul acesta, magazinul implineste 20 de ani de existenta in aceeasi locatie, Memorandumului 2, colt cu Matei Corvin.

„Suntem singurii care am ramas in centrul Clujului cu produse romanesti ale firmelor de renume din toata tara”, spune Ioan Barnuti, cofondator Rialda.

Sotia sa, Viorica Barnuti, a fost gestionara la magazinul de prezentare Flacara si in 1988 a preluat, ca sefa de magazin, locatia de pe Memorandumului 2, pe-atunci SC Textile-Incaltaminte. In 1994, magazinul s-a privatizat sub numele de Rialda, pe care l-a pastrat pana astazi.

Ioan Barnuti, fost rugbist de performanta si arbitru international, a decis sa se implice in managementul magazinului, care a devenit, practic, o afacere de familie.

Aveau furnizori din toata tara, alesi pe criterii de calitate: Flacara (Cluj), Moda-Tim (Timisoara), Oradinum (Oradea), Mondostar (Sibiu), Secuiana (Tg. Secuiesc), Guban (Timisoara), Diasim (Satu Mare), Confex (Botosani), Fany-Lux (Timisoara), Mega-Fashion (Roman), Lady-Lux (Ramnicu Valcea), Gama (Sibiu) si alte fabrici romanesti renumite. Corectitudinea si seriozitatea celor doi soti-asociati au fost baza pentru relatiile de business trainice.

In 2005, Rialda avea 5 magazine in puncte-cheie din Cluj. Dar nu era usor sa te mentii pe piata cu marfa romaneasca de calitate cand fabricile de stat se inchideau una dupa alta. Mall-urile au fost o alta lovitura, apoi a venit criza economica. Cu toate acestea, Rialda si-a restrans activitatea, dar a continuat sa existe si sa-si intareasca in mod continuu brandul.

Magazinul si-a respectat in continuare standardele de calitate pe care si le-a impus de la inceput si comercializeaza toata gama de confectii pentru femei (compleuri, fuste, pantaloni, bluze, paltoane, jachete), lenjerie, incaltaminte, accesorii, iar pentru barbati costume, camasi, cravate, paltoane, jachete si incaltaminte.

Preturile noastre sunt accesibile si nu practicam adaosuri mari. De aceea nici nu avem reduceri spectaculoase, pentru ca incercam sa pastram preturile cat mai mici, in mod curent”, spune Viorica Barnuti, manager si cofondator al Rialda.

Marfa provine de la producatori autohtoni care au rezistat pe piata peste 20 de ani. Respectul pentru clienti ii determina pe sotii Barnuti sa ofere spre vanzare in magazinul lor doar produse de calitate. De asemenea, acest respect se manifesta in servire, in preturile practicate si in toata politica firmei. Iar rezultatele se vad in numarul mare de clienti fideli.

Odata, in timpul unei renovari, o veche clienta de-a magazinului a intrat pe langa zugravi sa intrebe speriata daca se transforma locatia in vreo banca sau second-hand.

„Eu numai de la dumneavoastra ma imbrac”, zise ea.

Faptul ca au foarte multi clienti fideli i-a facut pe cei doi asociati sa se gandeasca la o forma de recompensare si acum Rialda ofera un card de fidelitate cu 5% reducere. Dar cea mai buna reclama e cea facuta de cumparatorii multumiti.

Personalul n-a fluctuat foarte mult. Cine a venit sa lucreze aici, n-a mai vrut sa plece. Toate vanzatoarele au peste 12 ani de experienta in acest loc de munca.

Pentru Marinela Pop, Rialda este primul loc de munca dupa terminarea scolii, in 1989. Ea este, in prezent, gestionara magazinului. Intampina pe toata lumea surazator si amabil si ajuta pe fiecare sa-si aleaga ce i se potriveste. Are ochiul format si un instinct care nu da gres.

„Am gasit aici un colectiv ca o familie si aceasta atmosfera s-a pastrat de-a lungul timpului. Atmosfera de lucru e foarte importanta si clientul o simte”, spune Marinela Pop.

Rialda ofera si servicii adiacente, sfaturi, sugestii cromatice sau legate de croielile care ar avantaja mai mult clienta respectiva, chiar mici ajustari la hainele cumparate din magazin, retusuri care sunt incluse in pret.

Vanzatoarele au multe povesti interesante cu fel si fel de clienti. Una, destul de recenta, v-o spun si voua:

Un senator care se afla in trecere prin Cluj si fusese anuntat in ultima clipa ca trebuie sa participe la o conferinta, a fost imbracat, de la sosete pana la palarie, de fetele din magazin, care i-au calcat si camasa, i-au facut pe loc retusurile la pantaloni si l-au ajutat sa aleaga ce i se potrivea. Doar la plecare au aflat cine era clientul care a intrat in tinuta sport si a iesit „la patru ace”.

Intr-o lume excesiv de cosmopolita, magazinul clujean Rialda ramane fidel traditiei de peste 20 de ani si isi trateaza cu respect atat clientii, cat si furnizorii. O politica a bunului simt, de care multi oameni de afaceri de astazi au cam uitat, in goana lor dupa capatuiala.

Adauga comentariu