Porsche isi va creste inginerii la Cluj

Porsche Engineering a inaugurat astazi biroul Porsche Engineering Romania, prima subsidiara din tara noastra. Clujul a fost prima varianta luata in calcul, datorita recomandarilor primite din partea unei alte companii din grup, insa alegerea a fost validata inca de cand Malte Radmann, Managing Director Porsche Engineering, a coborat prima data din avion, la Cluj-Napoca.

A simtit oamenii, caci autovehiculele Porsche nu se fac singure, ci cu ajutorul oamenilor, si a stiut ca Porsche Engineering a venit la Cluj ca sa ramana.

Tocmai, pentru a se impamanteni, nemtii au semnat un parteneriat cu universitatile clujene UTCN si UBB. Mai mult, din anul universitar 2017-2018, Porsche va incepe sa isi creasca inginerii "dupa chipul si asemanarea sa", prin infiintarea unui masterat in inginerie auto in cadrul UTCN, pentru care vor si selectati aproximativ 25 de ingineri care vor avea competentele si aptitudinile cerute de Porsche.

Masteranzii vor fi motivati sa se alature echipei Porsche atat in timpul studiilor, cat mai ales dupa terminarea lor, atat prin oferirea unui know-how valoros, cat si financiar. Inca nu s-a stabilit un cuantum al bursei, insa Malte Radmann a precizat ca, in cadrul companiei, valoarea este apreciata si rasplatita pe masura.

Reprezentantii Porsche Engineering au exclus posibilitatea deschiderii la Cluj a vreunei divizii de productie, brandul fiind cunoscut si marketat ca fiind 100% german, dorindu-se ca asa sa si ramana.

România și centrul universitar Cluj-Napoca fac parte din cea mai activă regiune în dezvoltarea de software din Europa judetul noastru fiind așa-numitul ‘Sillicon Valley’ al Europei, cu o piață dinamică pentru start-up-uri, locul de origine a numeroase companii IT, tocmai de aceea Porsche Engineering s-a orientat catre Cluj inca din start.

Filiala din Romania a fost infiintata anul trecut, insa etapele "birocratice", gasirea spatiului si a persoanei potrivite care sa conduca echipa au facut ca abia acum sa aiba loc inaugurarea. Marius Mihailovici a fost numit Location Manager Porsche Engineering Romania, el fiind inginer specializat pe Strategii de Cercetare și Dezvoltare, Software Project Management, Software integration & validation, coordonarea de echipe de mari dimensiuni, activități de subcontractare, coordonarea de echipe internaționale de Cercetare și Dezvoltare.

1000 de angajați lucrează pentru Porsche Engineering în întreaga lume si aproximativ 70% dintre ei sunt ingineri specializați, insa de la biroul de la Cluj se asteapta ca toti angajatii sa fie ingineri specializati. Daca in prezent activeaza doar 7, pana la sfarsitul anului se asteapta ca echipa sa numere 20 de membri. Iar previziunile pentru urmatorii ani e sa se ajunga la cateva sute de angajati, toti ingineri cu diverse specializari.

Sistemele inteligente continute de Porsche Panamera au de 10 ori mai multe linii de cod decat modelul precedent, iar inginerii clujeni vor lucra, in principal, la dezvoltarea "inteligentei" autoturismelor Porsche. Aria de activitate va fi dezvoltarea de software și transformarea digitală a automobilului, în strânsă legătură cu dezvoltarea integrală a autovehiculului.

Inovație. Eficiență. Sustenabilitate. Calitate premium. Acestea sunt principiile dupa care Porsche se ghideaza, principii care trebuie respectate si la subsidiara deschisa si la Cluj. Mai mult, pe langa talentul si calitatile ingineresti pe care angajatii trebuie sa le aiba, angajatorul cere si o serie de "soft skills", pentru ca fiecare persoana sa corespunda cerintelor Porsche: politețe, respect, responsabilitate, abilitatea de a lucra atât în echipă, cât și pe cont propriu.

Inca o veste buna vine de la Ministerul Economiei. 8 potentiali investitori sunt in discutii pentru a investi in judetul Cluj, 4 din industria auto, 4 din IT. Iar doua dintre companii sunt in discutii avansate, insa reprezentantul Ministerului nu a vrut sa faca dezvaluiri, inca.

Adauga comentariu