Polonezii de la PESA nu stiau ca Boc nu mai vrea tramvaie mov

Emil Boc nu a informat societatea PESA de intreruperea contractului in baza caruia au fost achizitionate tramvaie noi. Intr-un raspuns transmis de conducerea firmei poloneze se arata ca “pana in acest moment societatea noastra nu a fost informata oficial despre intreruperea acordului cadru”. Autoritatile locale au anuntat saptamana trecuta ca, deocamdata, nu vor fi alocati bani pentru achizitionarea de noi tramvaie, ramanand cu cele 4 din 12 prevazute in contract.
“In urma discutiilor pe care le-am avut cu putin timp in urma cu reprezentanti ai Primariei clujene si cei ai RATUC s-a ajuns la concluzia ca, in masura in care se vor gasi fonduri pentru finantarea altor garnituri, acordul cadru ar putea fi prelungit pana la realizarea prevederilor acestuia, respectiv achizitionarea, in urmatorii ani, a inca opt garnituri”, se arata in raspunsul PESA, transmis ziardecluj.ro.
Durata acordului cadru a fost stabilita pentru o perioada de un an. In cadrul acestuia, sunt prevazute achizitia a 12 garnituri tramvaie moderne noi, cu cinci module articulate si cu 60 de luni de garantie.

Licitatia trebuie reluata

Acordul cadru expira la sfarsitul acestei luni, iar din cele 12 tramvaie au fost cumparate doar patru. Potrivit unor surse din cadrul Primariei Cluj-Napoca, dupa expirarea acordului cadru va trebui reluata toata procedura de licitatie, daca autoritatile locale se decid sa aloce alti bani pentru tramvaie. Potrivit PESA, Primaria Cluj-Napoca a achitat, pana acum, contravaloarea celor patru garnituri, respectiv 25,6 milioane de lei.  Pentru aceasta, institutia a luat un credit de la CEC Bank, in 2010. Costul de achizitie al unei garnituri de tramvai este de 6,4 milioane de lei.
“In cazul unor noi comenzi, conform acordului cadru, pretul unei garnituri de tramvai ramane acelasi”, mai informeaza firma poloneza.

Obligatiile societatii PESA

In cadrul acordului, sunt prevazute 60 de zile de garantie, care implica prezenta echipelor de tehnicieni de intretinere polonezi care au rolul de a transmite, concomitent cu rezolvarea problemelor ce pot aparea, experienta lor serviciului de intretinere local.
“In acest sens, exista o cooperare sustinuta intre echipele celor doua societati, respectiv PESA si RATUC. Pentru  toate acestea, societatea noastra nu percepe taxe suplimentare. Pana in acest moment, tramvaiele nu au avut nevoie de lucrari de intretinere speciale, in afara celor care sunt planificate in cadrul procedurii de intretinere”, se mai arata in raspunsul PESA.
Reamintim ca Emil Boc nu a inclus pe lista de investitii in 2013 cumpararea de noi tramvaie.  Asta dupa ce, in septembrie anul trecut, cand a ajuns la Cluj ultimul tramvai, le-a promis clujenilor ca vor fi cumparate toate cele 12 garnituri.
“Lansarea tramvaiului din iunie a fost doar pentru Emil Boc, nu pentru cetatenii Clujului. A fost pentru campania sa electorala, nu pentru ca clujenii sa circule mai bine. Daca ar fi fost pentru clujeni, lansarea ar fi fost facuta doar dupa ce s-ar fi terminat in intregime lucrarile, testele, reglajele si totul ar fi fost corespunzator. Multi dintre clujeni s-au simtit mintiti. In iunie 2012, nu Clujul a avut tramvai. Emil Boc avea propriul tramvai mov care sa-l duca pana la primarie”, este replica data de consilierii locali PNL.
In paralel, lucrarile pentru modernizarea liniei de tramvai, estimate la 120 de milioane de lei, continua si anul acesta. Foto: citynews.ro

Comentarii

George

09.03.2013 14:10

Doar cu 500.000 € mai scumpe, fără costul transportului până la Cluj.

Lucian

08.03.2013 12:01

Tramvaiele moderne produse in ROMANIA erau duble ca pret?

Adauga comentariu