Podul Porțelanului, o improvizație dezastruoasă care blochează de un an traficul în Iris

Podul Porțelanului, închis circulației în 3 aprilie 2019, ar fi trebuit redat traficului după 12 luni, termenul prevăzut pentru executarea lucrărilor de modernizare. Vechiul pod a fost „reabilitat” și transformat inițial într-unul pietonal, iar lângă el urma a se mai construi de la zero încă un pod, destinat traficului rutier. Suntem la finalul lunii februarie, în 2020, și acest pod rutier nu există. Deloc. În aprilie 2020, adică peste o lună, ar fi trebuit să asistăm la inaugurarea noului pod, care ar fi însemnat un trafic fluent între Iris, Mărăști și Centru.

Lucrările la noul pod au fost sistate la finalul anului 2019, pentru că, la câteva luni după începerea săpăturilor și amenajărilor de șantier, constructorii au descoperit un strat de sare la o adâncime de 14-20 de metri, strat de sare despre care nu se știa.

Până la 20 de metri adâncime s-a efectuat, pentru studiul geotehnic, un singur foraj, pe un singur mal al râului. Fiindcă un pod are minumum doi piloni de susținere, câte unul pe fiecare mal, ar fi trebuit efectuate minimum două foraje. Dacă s-ar fi realizat toate forajele necesare, încă de la etapa de studiu de fezabilitate s-ar fi descoperit sarea din sol, iar podul ar fi fost proiectat ținându-se cont de caracterul real al solului. Iar acum am fi avut în zona Porțelanului două poduri: unul pietonal și unul rutier, nu numai unul pietonal, pe care se circulă pe un fir și rutier.

De ce avem o improvizație în prezent? Citiți mai multe detalii aici: Sarea care a blocat lucrările: studiul geotehnic de la podul Porțelanului sare peste forajele necesare

Unde ar fi trebuit să fie construit podul rutier, au fost realizate noi sondaje în decembrie 2019, pentru un nou proiect. Pe șantier se vorbea în luna decembrie că lucrările la podul rutier vor reîncepe în ianuarie 2020 și vor dura aproximativ un an. Înainte de Crăciun, se spunea că podul pietonal urma să fie redeschis doar pentru o lună, pentru a fi apoi închis din nou, pentru continuarea lucrărilor. Au trecut deja două luni de la deschiderea improvizației numită podul Porțelanului și pe șantier nu s-a mai mișcat nimic.

În 17 decembrie 2019, o sursă de pe șantier a explicat, pentru Ziar de Cluj:

„Podul iar se va închide, că nu se poate lucra cu el deschis. Acum, după sărbători, am fost anunțați că începem să lucrăm la el. Ne-au zis că, cât de urgent! În mod normal, anul viitor, în iunie sau în august, podul trebuia să fie gata. Vă dați seamă că noi, din martie, stăm blocați aici?!

Dacă începem din ianuarie, îl terminăm într-un an. Ne-au ținut blocați continuu aici. Vă dați seama, veneam aici și nu puteam lucra nimic, măturam, făceam curățenie!

În 15 ianuarie va veni noul proiect, au adus altă firmă, să facă cum trebuie forajul! Acum, de două săptămâni au fost și au forat iar.”

Citiți și: Cea mai scandaloasă ratare a Primăriei din 2019, podul Porțelanului, se va redeschide mâine, pentru a se reînchide în ianuarie

Proiectul podului/ s-a dărâmat/ a venit sarea/ și l-a luat

Proiectul noului pod pare că s-a dărâmat, a venit sarea și l-a luat! Cum la români improvizația devine, de cele mai multe ori, lucrare permanentă, s-ar putea să mai avem mult și bine în zona Porțelanului mizeria pe care o puteți vedea în fotografiile de mai jos, realizate astăzi, 25 februarie.

Autorizația de construire este datată: 25.06.2018. Durata de execuție: 12 luni. De atunci, însă, au trecut aproape 2 ani, iar podul nu există.

Zona este una intens tranzitată, așa că noul pod ar fi fost foarte util pentru fluidizarea traficului, care acum se desfășoară semaforizat, pe un singur fir, pe vechiul pod, „reabilitat”, care ar fi trebui ca, după construirea podului rutier, să aibă destinație exclusiv pietonală.

Timp de 8 luni, pietonii au traversat râul pe acest podeț improvizat:

Dar acum, după „modernizarea” vechiului pod, clujenii circulă pe carosabilul delimitat, tot improvizat, cu stabilopozi:

Aici, unde trebuia să fie acum un nou pod rutier, găsim doar maluri săpate cu excavatoarele, o scenă pe care se dezvăluie publicului neputința administrației locale:

Pe vechiul pod „reabilitat”, deschis doar de 3 luni, asfaltul este deja plin de gropi. Așa se întâmplă, când rosturile de dilatare sunt astupate cu asfalt:

Găurile în asfalt sunt prezente atât în mijlocul podului, cât și la cele două capete ale sale. Cu alte cuvinte, la îmbinările bine executate:

Bălți înghețate pe carosabil, pe un pod proaspăt reabilitat, într-un asfalt nou turnat:

Proiectul acestor două poduri (reabilitarea celui vechi și edificarea celui nou) reprezintă o ratare monumentală a Primăriei, motiv pentru care podul Porțelanului a fost omis din toate raportările oficiale ale municipalității cu producția colosală de realizări la hectar. Nu a apărut pe lista „realizărilor” din 2019, despre el nu se mai spune nimic în 2020. Dar, asta nu înseamnă că improvizația mizeră nu există. Sau că nu ne afectează.

Adauga comentariu