Podul Porțelanului nu mai e pietonal. Primăria l-a redeschis circulației rutiere. Stratul de sare este bine mersi în subteran

Luni dimineața, circulația rutieră pe Podul Porțelanului a fost redeschisă, deși lucrările sunt oprite de câteva luni după ce constructorul a descoperit un strat de sare la o adâncime de 14-20 de metri, strat de sare despre care nu se știa la demararea lucrărilor.

Podul Porțelanului a fost redeschis luni dimineața, dar numai circulației rutiere. Vechile semafoare au fost montate la loc, autoturismele circulă exact ca pe vechiul pod. Pietonii trebuie să se descurce cum pot. Între timp, lucrările sunt sistate din cauza stratului de sare descoperit în subteran.

Podul Porțelanului, închis de 8 luni, ar fi trebuit redat traficului după 12 luni, termenul prevăzut pentru executarea lucrărilor. Vechiul pod a fost reabilitat și transformat într-unul pietonal, iar lângă el urma a se mai construi de la zero încă un pod, destinat traficului rutier.

Lucrările au fost însă sistate pentru că, numai la câteva luni după începerea acestora, constructorii au descoperit un strat de sare la o adâncime de 14-20 de metri, strat de sare despre care nu se știa.

Până la 20 de metri adâncime s-a efectuat, pentru studiul geotehnic, un singur foraj, pe un singur mal al râului. Fiindcă un pod are minumum doi piloni de susținere, câte unul pe fiecare mal, ar fi trebuit efectuate minimum două foraje. Dacă s-ar fi realizat toate forajele necesare, încă de la etapa de studiu de fezabilitate s-ar fi descoperit sarea din sol, iar podul ar fi fost proiectat ținându-se cont de caracterul real al solului.

Primarul Emil Boc declara recent că se lucrează intens la găsirea unei soluții tehnice pentru susținerea podului.

“Mă enervez că nu avansăm cu proiectul şi mi se spune că, dacă se dizolvă zăcământul acela de sare, cade podul. Trebuie să se găsească o soluţie tehnică, să ne spună cum să facem pilonul care trebuie să susţină podul exact acolo unde este zăcământul de sare”, spunea Boc.

Pe de altă parte, viceprimarul Dan Tarcea a declarat recent că nu se putea prefigura existența stratului de sare în momentul în care s-a făcut proiectul, lucru fals în totalitate. Un studiu geotehnic corect efectuat, cu toate forajele necesare, ar fi definit exact natura solului pe care urma a fi edificat podul.

„Soluția s-a schimbat pe parcurs și probabil că va trebui să facem piloți forați sau să găsim o altă soluție, nu îmi dau seama în acest moment. Practic, stratul de sare este la o adâncime între 14 și 20 de metri și nu se putea prefigura asta în momentul în care s-a făcut proiectul”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea.

Adauga comentariu