Podul peste Arieș de la Turda nu mai reprezintă un pericol: brusc se poate circula pe ambele sensuri, deși nu au fost făcute lucrări de reparații

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a dispus deschiderea circulației pe ambele sensuri pe podul peste Arieș, spre Alba Iulia, asta deși circulația a fost restricționată timp de mai mult timp, podul aflându-se într-o stare avansată de degradare. Deși nu s-au făcut la pod niciun fel de reparații, brusc circulația pe ambele sensuri nu mai reprezintă un pericol. 

„In urma verificării Podului situat pe DN1 KM 444+840 peste râul Arieș la Turda de către Serviciul Proiectare și Biroul Poduri din cadrul DRDP Cluj, începând cu data de 05.08.2020, se va relua circulația în ambele sensuri, cu restricții de viteză, cu respectarea semnalizării orizontale și verticale.”, transmis CNAIR.  

În urmă cu 4 ani autoritățile constatau că podul pune în pericol siguranța situației iar în martie 2019, primarul de la Câmpia Turzii anunța că CNAIR vrea să restricționeze traficul pentru tonajul de peste 7,5 tone.

Redeschiderea circulației pe ambele sensuri se face în contextul în care administrația locală de la Turda are lucrări de reabilitare demarate în oraș care blochează traficul, potrivit inforaries.ro

Autoritățile au anunțat în iunie 2019 că a fost semnat contractul de reabilitare al podului, cu termen de 2 luni pentru proiectare și încă 12 luni pentru execuție. Lucrările trebuiau finalizate în septembrie 2020.

Situația critică a podului a fost semnalată autorităților centrale și de către administrația primaruluI Cristian Matei iar Consiliul Local Turda a aprobat în februarie 2017 o hotărâre de transfer a dreptului de administrare a podului către Ministerul Transportului prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

La baza transferului dreptului de administrare a stat o expertiză comandată de Inspectoratul de Stat în Construcții care arăta că podul pune în pericol siguranța circulație

Potrivit documentelor ISC Cluj, ”podul prezintă degradări majore la elementele principale de rezistență ale structurii menționate și în expertiza tehnică 82/2016 iar la pct. 13 ”s-au constatat degradări și deplasări a grinzilor marginale pe deschiderile 2,3,4 fapt care a dus la apariția unei crăpături de 10 cm între cale și trotuar pe cele trei deschideri punând în pericol siguranța circulației, degradările ale elementelor de rezistență care susțin calea podului (culei de beton exfoliat, pile de beton erodat, și reducere a secțiunii armăturilor datorate ruginei), parapet pietonal degradat, ruginit, calea de pod din beton asfaltic se prezintă cu degradări tip ciupituri, faianțări în zona rosturilor de dialatație

Podul prezintă degradări majore la elementele principale de rezistență ale structurii menționate și în expertiza tehnică 82/2016 întocimită de Amex Pres srl.

Intervențiile cerute de experți vizau izolarea zonelor afectate și luarea măsurilor imediate de punere în siguranță inclusiv interzicerea accesului pietonal sub pod conform recomandărilor expertului tehnic.

Se impunea deasemenea demararea de urgență a lucrărilor de consolidare a podului cu respectarea recomandărilor expertizei tehnice.

Adauga comentariu