PLĂTIM CONSILIUL CONCURENȚEI DEGEABA: Asiguratorii au DUBLAT prețurile după falimentul City Insurance. Se doarme în sinecuri politice pe banii românilor

Odată cu retragerea autorizaţiei de funcţionare, constatarea insolvenţei şi deschiderea procedurii de faliment pentru City Insurance, asigurătorii au crescut semnificativ preţurile la poliţele RCA, în unele cazuri fiind duble sau triple, scrie ZF. City Insurance care deţinea o cotă de piaţă totală de peste 20% şi 45% cotă doar pe zona RCA. ZF a obţinut informaţii de la un cli­ent al Omniasig, prin care o reîn­noire a poliţei la acest asigurător în­seamnă o creştere a preţului cu 106%, odată cu expirarea poliţei curente, scrie Mediafax. Consiliul Concurenței nu a deschis încă nicio anchetă.

Astfel, pentru un Volkswagen Passat cu un motor de 2.000 cmc, pen­tru care proprietarul a plătit 814 lei anul trecut la Omni­asig, preţ în care este in­clusă şi decontarea directă, începând cu luna octombrie, aceeaşi po­liţă, la acelaşi asigu­rător va fi de peste 1.600 de lei, însemnând cu 106% mai mult, com­parativ cu preţul vechi al poliţei.

Printre alte oferte ob­ţinute de clientul Omniasig de la alţi asigu­rători, prin inter­me­diul unui broker de asi­gurare, cea mai ief­tină poliţă RCA pe care o poate cumpăra, cu opţiunea de decon­tare directă, cu vala­bi­litate de 1 an este la Asirom la un preţ de 1.409 lei, urmat de Allinz-Ţiriac, care a ofertat o poliţă RCA la 1.413 lei şi Uniqa Asigurări, la care preţul ajunge la 1.944 de lei.

După cutremurul care a izbucnit pe piaţa asigurărilor privind falimentul City Insurance, atât jucătorii din piaţă, cât şi clienţii asigurătorilor au observat o creştere semnificativă a preţurilor la poliţele RCA. Deşi această creştere a preţurilor este pusă pe seama evoluţiei normale a pieţei, de fapt, falimentul celui mai mare asigurător RCA nu vine fără repercursiuni.

Prin urmare, ţinând cont că City Insurance avea afaceri de aproape 500 mil. euro, o cotă de piaţă totală de peste 20% şi o cotă de piaţă de 45% pe zona RCA, retragerea autorizaţiei de funcţionare de către ASF şi cererea deschiderii procedurii de faliment înseamnă că, pe lângă cele 160.000 de dosare de daună pe care FGA le va avea de gestionat, cei peste 3 milioane de clienţi ai City Insurance vor trebui să se reorienteze la poliţe RCA de la alţi asigurători.

Acest lucru va însemna că jucătorii RCA care nu erau aşa activi pe această zonă inevitabil vor deveni mai activi. Dar în acelaşi timp, există şi asigurători care nu sunt dispuşi să îşi asume un volum mai mare de subscrieri pe un segment care aduce pierderi. Primul semnal a fost deja dat de Uniqa Asigurări, care a solicitat autorităţilor să renunţe la licenţa pentru asigurările RCA.

Având în vedere dimensiunea impactului, care este catalogat la un nivel similar cu cel cumulat al celor două companii falimentare Astra şi Carpatica, sau poate chiar mai mare, pentru a se putea face plăţile necesare în direcţia celor care în continuare sunt asiguraţi la City Insurance, contribuţiile asigurătorilor la FGA vor creşte semnificativ, după cum au explicat reprezentanţi ai pieţei de asigurări pentru ZF.

În final, toate contribuţiile asigurătorilor care vor creşte, o rata a daunei semnificativă, o frecvenţă a daunei enormă, preluarea în viitor a tuturor clienţilor City de către ceilalţi jucători din piaţă, se vor reflecta în preţul final al poliţei, bani pe care românii îi vor scoate din buzunare pentru o perioadă de 4-5 ani, sau poate chiar mai mult, în care unui singur jucător i s-a permis să acumuleze o cotă de piaţă extraordinar de mare pe un segment de asigurări care aduce pierderi, ajungând în acelaşi timp şi liderul pieţei.

Adauga comentariu