In vizor

Pistele pentru biciclete, de toată rușinea. BOC face doar promisiuni pe care nu le onorează. CE SPUN BICICLIȘTII

Lipsa de progres în domeniul infrastructurii bicicliste este unul dintre aspectele ce duc spre sufocarea Clujului. Primăria Cluj-Napoca a investit sume serioase, de-a lungul anilor, în proiecte care, în timp, s-au dovedit a fi total inutile: Pistele pentru biciclete care încep și se termină nicăieri, nici în momentul de față, după atâția ani, nu acoperă zonele importante ale orașului, ducând tot spre nicăieri. 

Celebrul Bike Sharing nu este un proiect prea util. Pistele de biciclete încep și se termină nicăieri, atât în Cluj-Napoca cât și în Florești și Apahida. Acesta este un proiect ratat, inutil. Și nu o spunem noi, ci bicicliștii. Proiectul Bike Sharing a fost inaugurat în noiembrie 2015, deși nu era finalizat în totalitate. Valoarea totala a proiectului a fost de 14.422.085,74 lei, din care 98% reprezintă valoarea nerambursabilă. Proiectul prevedea realizarea a 50 de stații de închiriere, din care 42 de stații în Cluj-Napoca, 4 stații în Florești și 3 stații în Apahida.

Emil Boc de ani de zile le promite bicicliștilor că vor avea piste pentru a circula în siguranță, că se va investi în infrastructură, dar, din nou, tot ce a făcut îndrăgitul edil-șef al Clujul a fost să arunce un val de promisiuni care nu au fost onorate. Într-adevăr, bani au fost „investiți”, dar în ce nu știm, deoarece rezultate nu se văd nicăieri.

Zilele trecute, bicicliștii din Cluj au organizat un marș al Bicicliștilor, tocmai pentru a scoate în evidență faptul că există o problema în Cluj legată de pistele pentru biciclete.

„Este o nouă ocazie de întâlnire, cunoaștere și pedalare în comun a bicicliștilor clujeni, dar mai ales o ocazie de a reaminti autorităților locale, publicului și presei de nevoia promovării utilizării bicicletei că mijloc cotidian de transport în oraș, componentă esențială a mobilității urbane durabile și alternativă viabilă la transportul automobilistic, alături de transportul în comun și deplasarea pietonală. Este și ocazie de a arata că sezonul hivernal nu este incompatibil cu deplasarea biciclistică”, spun organizatorii marșului.

De ani de zile nu se face nimic remarcabil sau cel puțin util pentru bicicliști, deși Clujul ar avea o mare nevoie de piste noi, reorganizate. În ideea în care zi de zi ne plângem de traficul infernal din Cluj, de orele state în trafic, conducerea municipiului lasă în voia sorții pistele de bicicliști.

Autoritățile locale se limitează la veșnicele promisiuni. Tot ce face Boc este să refacă  marcaje de piste vechi, menținând calitatea de doi bani a acestora. Pe când piste noi, domnule Boc? Când vom alege soluții utile de a scăpa de aglomerația din Cluj? Poate a venit momentul, că doar urmează alegerile locale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *