Pistele de bicicletele ale Clujului - un proiect ratat inainte de finalizare

Lucrarile pentru trasarea si construirea celor 59 de kilometri de piste de biciclete incluse in proiectul european "Bike-Sharing" nu au fost finalizate nici pana acum, iar acolo unde au fost montati stalpisori prea putini mai stau in picioare. Sistemul prost gandit si si mai prost pus in practica al Primariei Cluj-Napoca se prabuseste inainte sa fie finalizat si receptionat. Acum, pe banii constructorului, de anul viitor pe banii clujenilor. 

Inainte de finalul anului, municipalitatea clujeana va receptiona atat de mult contestatele piste de biciclete. Cele care pornesc de nicaieri si se termina niciunde, in cel mai prost caz intr-un copac, colt de strada, tomberon sau gard viu. Pistele ce nu au fost finalizate nici pana in acest moment, desi politistii locali nu se sfiesc sa imparta amenzi in stanga si in dreapta pentru biciclistii care nu pedaleaza pe ele. Pe pistele folosite drept parcare de prea multi soferi, pe pistele ce nu mai au, de mult, stalpisori ce ar trebui sa delimiteze benzile de circulatie si sa ii apere, atat cat pot, pe cei care aleg sa se deplasze pe doua roti prin orasul comoara. 

Sute de astfel de stalpisori au fost culcati la pamant in prima saptamana de la amplasare de catre soferii Clujului. Acum, la cateva luni de la amplasarea lor aleatorie – pentru ca municipalitatea a trasat punctat pistele si nu a mai revenit niciodata sa le completeze – prea putini dintre stalpisori mai stau in picioare. Iar Primaria nu va accepta receptionarea sistemului asa, ci doar cu toti stalpisorii defecti inlocuiti. 

“Stalpisorii sunt platiti de firma care care a facut tot sistemul, Viacor. Deocamdata este treaba firmei. Receptia o sa se faca anul asta si o sa o aprobam doar daca totul va fi in regula”, spune Ovidiu Campean, seful directiei de Comunicare, Relatii Publice si Turism din cadrul Primariei Cluj-Napoca. 

Adica municipalitatea nu va accepta sa se ocupe de administrarea pistelor decat daca trasarea lor e completa si stalpisorii intacti. Reprezentantii municipalitatii nu spun cat ar costa inlocuirea acestora, insa pretul unui singur stalpisor flexibil este, conform firmelor care se ocupa cu comercializarea acestora, aproximativ 85 de lei.  

Viacor ar trebui sa inlocuiasca pana la sfarsitul acestui an, in cel mai bun caz, cateva sute de astfel de stalpi. In cazul in care numarul lor este de 500, suma pe care firma trebuie sa o plateasca pentru neatentia si nepasarea soferilor care au distrus stalpii este de 42.500 de lei, iar daca numarul stalpisorilor distrusi este de 1.000 – 85.000 de lei. 

Tot Ovidiu Campean este cel care spune ca “dupa ce se receptioneaza, plateste Primaria. Inainte de asta, firma”. Cu alte cuvinte, banii contribuabililor vor fi cheltuiti, incepand de anul vitor, si pentru inlocuirea stalpisorilor distrusi. 

Comentarii

tweety

28.10.2015 15:36

asa ca si o curiozitate......daca vine o iarna nasoala, ninge nonstop, intra plugurile, excavatoare care ridica zapada  etc, cine va inlocui stalpii distrusi? :)))) Sunt biciclist, dar nu pot circula pe pseudo-pistele care apar si dispar cand iti e lumea mai draga...si nu de putine ori se termina pe contrasens. nu inteleg de ce biciclistul nu poate circula pe sosea, ca in ultimii 50 de ani de cand s-a inventat pavatul soselelor. Nu inteleg cum isi imagineaza cretinii astia ca vor circula mii de biciclisti (teoretic, asta e tendinta) pe o banda lata de 25-30 cm...uneori cu dublu sens. Oare cum se procedeaza in acest caz dpv legal, daca 2 biciclisti se "freaca" unul de altul datorita lipsei de spatiu? Unde a mai vazut boloboc asemenea piste? sper ca iarna care vine sa spele toate vopsele de pe jos, sa duca toti stalpisorii, dar in acelasi timp sper ca nici sa nu se mai refaca EVER sub acest format! de fapt sper ca iarna care vine sa-i inghete pe toti incompetentii din primarie (100%) si sa ramana niste sloirui de gheata, dret exemplu de ASA NU!

Adauga comentariu