Pierderi financiare masive la societățile administrate de Consiliul Județean. În ciuda majorării capitalului social cu 8 milioane de lei, Drumuri și Poduri SA este în pragul falimentului

Societatea Drumuri și Poduri SA, aflată în subordinea Consiliului Județean, înregistra la începutul anului trecut pierderi de 17 milioane de lei. După ce aceste date deveneau publice, administrația județeană mai „investea” 2 milioane de euro în această entitate, tocmai pentru a îndepărta spectrul falimentului. Un business de stat, aflat în pragul insolvenței, a fost salvat printr-o soluție temporară: majorara capitalului social al societății Drumuri și Poduri SA cu peste 8 milioane de lei.

CITEȘTE ȘICJ Cluj bagă 8 milioane lei în Drumuri și Poduri SA. Soluția este una temporară și societatea tot ar putea intra în faliment

Acum, potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2019 al societății Drumuri și Poduri Județene SA, veniturile totale estimate a fi realizate sunt în sumă de 28,3 milioane lei, iar nivelul total al cheltuielilor a fost estimat la suma de 28,2 milioane lei. Profitul brut estimat este de 71.000 lei. Pentru anul 2019 nu s-au prevăzut investiții noi. Cu alte cuvinte, situația acestei entități administrate de CJ Cluj, rămâne neschimbată.

“Drumuri și Poduri Județene a realizat venituri totale în sumă de 31,7 milioane lei (sursele de venituri fiind de 22,8 milioane de la Consiliul Județean Cluj și 8,9 milioane lei de la terți) și cheltuieli totale în sumă de 40,4 milioane lei.

S-au realizat venituri mai puțin cu 3,4 milioane lei. Această nerealizare a veniturilor a dus la înregistrarea pierderii.

Numărul de salariați a fost de 170, iar câștigul mediu lunar brut a fost de 32.503 lei/persoană. Nu s-au achitat obligațiile la bugetul de stat și la bugetul asigurărilor sociale aferente lunilor octombrie și noiembrie 2018 care sunt în valoare de 871.306 lei și pentru care am obținut eșalonare pe 12 luni de la Administrația Financiară”, se menționează în raportul semestrial al Consiliului de Administrație al societății.

La finele lunii octombrie 2018, conducerea entității propunea 10 soluții pentru redresarea situației financiare: 

„Este vorba de un plan de redresare care presupune reorganizarea activității și obținerea de finanțare prin găsirea de activități care să aducă plus valoare, cum ar fi parcări, vulcanizări etc. Nu citesc toate cele 10 puncte, dar le-am identificat, le-am înaintat Consiliului Județean astfel încât să puteți decide calea care trebuie urmată. Am venit acum cu o rectificare care să arate în ce poziție se află acum societatea”, declara Călin Platon, directorul Drumuri și Poduri Județene. 

Drumuri și Poduri Județene a solicitat rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2018 datorită scăderii veniturilor totale și creșterea cheltuielilor totale ca urmare a majorării prețurilor la materii prime, scăderea volumului de lucrări și neîncasarea creanțelor restante.

„Veniturile totale estimate a fi realizate în anul 2018 sunt în sumă de 35.200.000 lei și scad cu 7.482.000 lei, respectiv 17.52% față de BVC-ul aprobat pentru anul 2018 prin Hotărârea Consiliului Judeţean Cluj nr. 29/2018, fiind formate din venituri din exploatare 35.124.000 lei şi venituri financiare 76.000 lei şi sunt prezentate în structură şi pe fiecare categorie de venit în anexa la prezenta hotărâre. Nivelul total al cheltuielilor pentru anul 2018 a fost estimat la suma de 42.577.000 lei, crescând cu 1.172.000 lei, respectiv cu 2,83% mai mare față de nivelul aprobat în BVC-ul pentru 2018, din care cheltuieli din exploatare în sumă de 41.787.000 lei şi cheltuieli financiare în sumă de 790.000 lei.

La data de 30.06.2017, societatea Drumuri și Poduri Județene S.A. a obținut o pierdere de 4.549.000 lei, iar rezultatul brut estimat pentru anul 2018 este pierdere de 7.377.000 lei. Se constată încercările de reducere a pierderii comparativ cu rezultatul anului 2017, când aceasta însuma 19.619.000 lei”, se arată în proiectul de hotărâre. 

CITEȘTE ȘI: 10 soluții pentru salvarea Drumuri și Poduri Județene Cluj. Vor rămâne doar pe hârtie?

Potrivit proiectului de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru 2019, Drumuri și Poduri SA urmează să transmită trimestrial Consiliului Judeţean Cluj, execuția bugetară, până în data de 30 inclusiv a lunii următoare încheierii trimestrului. 

CITEȘTE ȘIPierderi de 17 milioane lei la Drumuri și Poduri. Societatea lucrează la tarife neactualizate de 10 ani

La finalul anului 2018, datoriile totale ale entității erau în valoare de de 17,5 milioane lei (credite, datorii către furnizori și datorii către bugetul de stat), iar investițiile din sursele proprii ale societății, la nivelul anului 2018, au lipsit. 

“Noi am gândit acest proiect ca fiind singura posibilitate pe care o avem acum. Dacă consilierii PSD consideră că există o altă soluție mai bună să ne spuneți”, declara președintele Consiliului Județean Cluj cu ocazia majorării capitalului societății cu 8 milioane de lei. 

Deși situația acestei societăți comerciale trenează de ani de zile, Consiliul Județean Cluj nu a venit cu un plan de măsuri concrete, ci doar cu soluții temporare, precum infuziile de capital din bugetul public. 

CITEȘTE ȘICui folosește intrarea în insolvență a Societății Drumuri și Poduri SA Cluj?

Adauga comentariu