Piața Mărăști se modernizează cu o dezbatere publică: restructurarea zonei este proiectată în viitor

Autoritățile au publicat planul (PUZ) de restructurare a zonei Piața Mărăști, proiect de modernizare ce urmează să fie supus unei dezbateri publice. Sunt proiectate lucrări de realizare a benzilor dedicate transportului în comun și piste pentru biciclete, iar o serie de străzi - Crinului, Ciocârliei sau Aleea Bibliotecii - vor deveni mai prietenoase cu pietonii și bicicliștii. De asemenea, autoritățile intenționează să realizeze și un parking sub Aleea Bibliotecii. 

CITEȘTE ȘI: Mai durează cel puțin doi ani până la modernizarea Pieței Mărăști și a construirii unui parking sub Aleea Bibliotecii

Zona supusă restructurării cuprinde o suprafață de cca 11,4 ha și vizează străzile Bdul 21 Decembrie 1989/parțial, str. Fabricii /parțial, Aleea Bibliotecii, str. Crinului, str. Ciocîrliei și incinta Dorobanților nr 105.

Tema de proiectare prevede: 

Reabilitarea și reorganizarea rețelei de spații publice din zona de studiu, cu accent pe favorizarea modalităților sustenabile de mobilitate: transport public, biciclete, pietonal.

Realizarea unui parcaj public subteran cu minim 250 de locuri în zona Aleii Bibliotecii.

Recomandări privind investiții viitoare:

1. Regenerarea incintelor rezidențiale, prin reorganizarea sistemului de circulație și parcări, inserția de parcaje rezidențiale multietajate, extinderea zonelor verzi, a spațiilor publice pietonale, a locurilor de joacă și de petrecere a timpului liber etc. 

2. Reconfigurarea frontului estic al Pieței Mărăști (Aleea Bibliotecii), prin realizarea unui imobil cu funcțiuni mixte.

Bulevardul 21 Decembrie 1989 

• se păstrează sensurile de circulație existente; 
• se elimină o bandă de circulație în direcția vest-est (în prezent utilizată ca parcare); 
• se introduc benzi dedicate transportului public și circulației velo, cele din urmă separate fizic față de circulația motorizată; 
• se reorganizează parcajele din profilul bulevardului (cu bretea dedicată), cu includerea stațiilor de încărcare pentru vehicule electrice; 
• se re-organizează și modernizează stațiile de transport public, atît la nivelul alveolelor de oprire, cît și la cel al construcțiilor aferente (copertine, chioșcuri, ticketing etc); 
• se re-organizează sensul giratoriu, inclusiv prin asigurarea accesului și evacuării unui parcaj subteran public propus în zona Aleii Bibliotecii; 
• se organizează standuri taxi (10 locuri); 
• se extind plantațiile de aliniament, cu păstrarea arborilor valoroși; 
• se accesibilizează și amenajează zona verde adiacentă bisericii Sf. Petru; 
• se reamenajează trotuarele, prin introducerea de plantații, mobilier urban, pavaje, iluminat public, diferite dotări.

Bulevardul Aurel Vlaicu 

• se păstrează sensurile de circulație existente; 
• se introduc benzi dedicate transportului public și circulației velo, cele din urmă separate fizic față de circulația motorizată; 
• se reorganizează parcajele din profilul bulevardului (cu bretea dedicată), cu includerea stațiilor de încărcare pentru vehicule electrice; 
• se re-organizează și modernizează stațiile de transport public, atît la nivelul alveolelor de oprire, cît și la cel al construcțiilor aferente (copertine, chioșcuri, ticketing etc);se schimbă poziția stației Arte Plastice (spre vest), pentru fluidizarea circulației pe acest tronson; 
• se organizează standuri taxi (7 locuri); 
• se extind plantațiile de aliniament, cu păstrarea arborilor valoroși; 
• se lărgesc și reamenajează trotuarele, prin introducerea de plantații, mobilier urban, pavaje, iluminat public, diferite dotări.

Str. Fabricii 

• se păstrează sensurile de circulație existente; 
• se introduc piste pentru biciclete, pe ambele laturi; 
• se reorganizează parcajele de pe latura de vest (prin dispunere paralel cu axul străzii); 
• se lărgesc și reamenajează trotuarele, prin introducerea de plantații, mobilier urban, pavaje, iluminat public, diferite dotări.

Aleea Bibliotecii 

• se păstrează sensurile de circulație existente, cu eliminarea unei benzi carosabile în direcția nord-sud; 
• se grupează benzile carosabile, în vederea îmbunătățirii accesului pietonal pe suprafața pieței; 
• se elimină locurile de parcare de pe latura vest; 
• se introduc piste pentru biciclete, în ambele sensuri de circulație; 
• se introduc plantații de aliniament pe ambele laturi ale zonei carosabile; 
• se propune realizarea unui parcaj subteran public cu o capacitate de cca. 280 locuri, cu acces și evacuare din sensul giratoriu; 
• se re-amenajează scuarul verde, cu suplimentarea arborilor, introducerea de mobilier urban, zone de recreere și joacă; se grupează cele trei puncte de acces în parkingul subteran într-un pavilion urban, care include o cafenea și pergole, oferind astfel umbră și adăpost la intemperii;

Strada Crinului 

• se organizează circulația cu sens unic în direcția sud-nord pe străzile Crinului și Iazului (între bd. 21 Decembrie – str. București, în tandem cu străzile Buftea și Gorunului, organizate în sens invers); 
• se introduc piste pentru biciclete în ambele sensuri de circulație; 
• se reorganizează parcajul la sol din apropierea intersecției cu bulevardul 21 Decembrie 1989.

Strada Ciocîrliei 

• se păstrează sensurile de circulație existente (sens unic est-vest, dublu sens în zona intersecției cu str. Fabricii); 
• se introduce o pistă pentru biciclete în direcția opusă circulației motorizate (vest-est); 
• se introduc locuri de parcare (paralel cu axul străzii).

Parcaj și scuar Aleea Bibliotecii 

Parcajul propus pentru Aleea Bibliotecii are o capacitate de 280 de locuri, distribuite pe două niveluri subterane. În paralel, este propusă reamenajarea spațiului public de la partea superioară a parcajului.
Pe latura de est a Aleii Bibliotecii (fîșia aflată în zona de influență a PUZ), planul recomandă extinderea spațiului public pietonal și velo pe actuala suprafață ocupată de parcarea supermarket-ului și pe suprafața stației de carburanți. Prin retragerea clădirii recomandate, este posbiliă extinderea semnificativă a zonei pietonale și a aliniamentelor plantate.

Planul Urbanistic Zonal poate fi consultat AICI.

Proiectul a fost realizat de Planwerk Arhitectura și Urbanism.

CITEȘTE ȘI: Planwerk a câștigat proiectarea zonei Piața Mărăști. Valoarea acordului cadru este de 900.000 lei

Adauga comentariu