Piața autoturismelor a explodat: Clujul, pe locul secund, dar fără parcări și centură metropolitană

Piața autoturismelor din România a explodat anul trecut, iar după București, județul Cluj se plasează pe locul secund cu un total de 46473 de autoturisme înregistrate în 2019, în condițiile în care deși orașul a cunoscut o creștere constantă a populației, și implicit a numărului de mașini, administrația liberală nu a reușit vreme de 10 ani să dea în folosință decât un singur parking, în Mănăștur. Aceasta poate fi explicația pentru care pietonii au devenit o categorie defavorizată în orașul de pe Someș, iar măsurile de fluidizare a traficului, prin îndemnarea cetățenilor de a face uz de transportul în comun s-a dovedit a fi o măsură populistă, întârziată și fără efecte. 

De altfel, este de neimaginat cum o familie tânără poate utiliza transportul public în comun pentru a-și duce copilul la creșă, grădiniță sau școală dacă nu s-ar dota cu o mașină corespunzătoare?!

Dispariția taxei auto a făcut ca piața internă de mașini să explodeze, pur și simplu, relevă date analizate de Profit.ro, astfel încât accesul cetățenilor la propriul autoturism a devenit posibil.
 
Anul 2019 s-a dovedit a fi extrem de favorabil pieței auto din România, înregistrând mai mult de jumătate din totalul înmatriculărilor, respectiv peste 600.000 unități second hand deja înregistrate în țară. 

România a înregistrat în 2019 un număr record de tranzacții cu autoturisme, 1,23 milioane de mașini noi sau rulate, cumpărate și înregistrate la Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare Vehicule din MAI. Dintre acestea, 161.562 autoturisme au fost noi (13% din totalul pieței), în timp ce restul au fost mașini second-hand, din două surse distincte: de pe piața internă - care au reprezentat și cel mai mare volum, respectiv 625.794 de autoturisme (50,8%) - și din import, aflate la prima înmatriculare, acestea ridicându-se la 444.601 unități (36% din piață), notează profit.ro

Exceptând Capitala, care este lider la înmatriculările auto pe toate categoriile – intern/extern, noi/second hand – clasamentul pe județe diferă considerabil:

În materie de autoturisme noi, Capitala este urmată de județul Ilfov, Argeș, Timiș și Constanța, astfel încât județul Cluj se plasează abia pe locul 5. 

E păcat, totuși, că județul cel mai digitalizat nu își permite autoturisme noi, iar asta spune ceva despre puterea de cumpărare a cetățenilor, despre nivelul de trai ș.a.m.d. 

În schimb, la categoria mașinilor rulate din import, primul județ în clasament este Timiș, urmat de Cluj, iar mai apoi Suceava și Bihor. 

În privința mașinilor reînmatriculate (de pe piața internă) locul 1 este deținut de Constanța, Prahova și Cluj.

Se observă astfel prezența județului Cluj în aceste clasamente, dar din păcate, capitala Ardealului este lider doar în materie de autoturisme SH achiziționate din import și intern.

În fond, după București, Clujul ocupă locul secund la capitolul achiziții autoturisme în 2019, iar asta se vede cu ochiu liber: toate trotuarele sunt pline ochi de mașini, administrația a desființat unele trotuare, precum cel de pe Bdul Nicolae Titulescu, pentru a le oferi conducătorilor auto posibilitatea de a-și parca mașinile, iar pietonii au fost urcați în autobuze și pe trotinete, oriunde numai nu pe jos, iar asta întrucât orașul a devenit impracticabil pentru pietoni. 

În 2019, în București au fost înregistrate un număr de 80033 autoturisme noi/40296 auto SH import/ 84785 auto SH intern, cu un total de 205114 autoturisme.

În județul Cluj, în anul 2019 au fost înregistrate 4412 auto noi/ 19547 auto second hand din import/ 22514 auto second hand inern, cu un total de 46473 autoturisme. 

În acest răstimp, în anul 2019, administrația locală nu a dat în folosință nici un nou parking, iar singurul parking nou, Negoiu, din cartierul Mănăștur, cu o capacitate de sub 400 de locuri, a devenit funcțional acum doi ani, iar lucrările de execuție la acest proiect au durat cca 5 ani.

CITEȘTE ȘI: Moment istoric! Parkingul Negoiu este funcțional

În acest context, situația centurii metropolitane a Clujului este încă incertă: termenul promis de Primărie țintește anul 2024, dar acum proiectul este la faza de studii, aprobări și documentație. 

În privința parkingurilor, două asemenea proiecte se regăsesc în cartierul Mănăștur.

Credeți că municipiul Cluj-Napoca dispune de suficente locuri de parcare în contextul creșterii extraordinare a numărului de autoturisme care tranzitează orașul? 

Primăverii 8. Lucrări la nivel de fundație 

 

 

sursa: profit.ro

Adauga comentariu