PORTRET

Petrică Moldovan, spărgător profesionist de uși, la cererea clientului

Vi s-a întâmplat vreodată noaptea, sau, de ce nu, și ziua, să vă întoarceți acasă și să nu puteți intra pentru că yala este blocată, sau ați pierdut cheia? Petrică Moldovan este cel la care puteți apela la orice oră din zi sau din noapte, pentru a vă debloca ușa și, în caz de necesitate, pentru a vă sparge yala și a o înlocui cu alta nouă, ce se lasă deschisă. 

Petrică Moldovan e un profesionist ce muncește în medie 12-14 ore pe zi, montând uși clienților. E un antreprenor ce lucrează în cadrul propriei firme și, fiind solicitat de multe ori de către clienți, să le deblocheze sau să le repare ușile, s-a gândit să ofere și acest serviciu, non-stop. Așa că, după jumătatea de zi lucrată la montat, noaptea meseriașul doarme iepurește, pentru a auzi apelurile primite de la cei rămași în stradă, cărora ușa refuză să le permită accesul în propria locuință.

Petrică e un personaj simpatic: volubil, dacă îl stârnești la vorbă, discret și tăcut, dacă te vede că, supărat din cauza ușii neascultătoare, nu ai chef de conversații. El nu judecă pe nimeni și servește pe oricine, cu condiția, bineînțeles, ca persoana ce-l solicită să fie proprietarul apartamentului buclucaș. Și fiindcă are propria firmă de uși, nu te lasă cu yala spartă și cu ochii-n soare, sau în lună, în funcție de ora la care este chemat, ci asigură și schimbarea sistemului de închidere, cu unul nou, ceea ce sâmbăta, la 3 sau la 4 noaptea, nu e puțin lucru.

În 2000 și-a cumpărat o ușă ce i-a deschis o nouă poartă profesională

Petrică Moldovan e clujean, născut și crescut aici. A făcut școala profesională la Industrial 3 și a lucrat timp de 16 ani ca prelucrător prin așchiere. A urmat și liceul la seral, și mai nou și facultatea de Horticultură. A lucrat și ca lăcătuș mașini unelte, timp de 6 ani, și după program repara mașini, pe partea de tinichigerie.

În 2000, Petrică și-a cumpărat o ușă, și, uitându-se la echipa de montaj, s-a decis că vrea și că poate să facă și el lucrul acesta. A mers la firma particulară de unde a achiziționat ușa și și-a oferit serviciile de meseriaș. A insistat, până ce a fost acceptat ca ajutor la echipa de montaj. După prima zi de lucru ca ajutor, a doua, deja a format el echipa:

„Când sunt 3, unul e șef, noi eram doi. Când sunt doi, e echipă.”

Ușa spre propria afacere

Moldovan a lucrat la patron până în 2002, iar la începutul lui 2003 și-a deschis propriul magazin, Dari Serv, pe Calea Mănăștur, nr. 91. Din ’95 se tot gândea să devină întreprinzător privat, dar nu a avut curajul de a o lua pe cont propriu,  până în 2003, când și-a deschis un punct de lucru, un magazin de vânzări de uși, la care le făcea și montajul.

De atunci a continuat, și de la ușile de apartament s-a extins și la uși industriale, sisteme de închidere uși industriale pentru hale, uși secționale, grilaje și rulouri metalice. Până în prezent a montat personal peste 15 000 de uși.

Spărgător de uși profesionist, la cererea clientului

Chiar în timpul acestui interviu, Petrică Moldovan a fost sunat de o clientă, ce îi cerea ajutorul pentru a își debloca ușa locuinței. În cel mult o jumătate de oră, la orice oră, și în orice zi, acesta răspunde prompt la solicitările clienților săi, blocați în casă sau în afara ei. Ideea oferirii acestui serviciu a venit pe principiul „cererii și ofertei”:

„Fiind atâtea uși pe piață, Clujul cât e de mare, în magazin veneau clienți care solicitau reparat de uși, înlocuit de sisteme, își pierdeau cheia, și în momentul ăla ne-a venit ideea să facem lucrul ăsta, pentru că asta cereau clienții pe piață, de fapt. Și atunci m-am gândit să mă înscriu și eu pe un site și întotdeauna când ajungeam la un client întrebam cum ne-au găsit, pentru că ideea noastră a fost prima dată: lăcătuș uși, deblocări uși, și chiar cu ajutorul clienților am formulat și am pus anunțul de căutare.

Nu toți clienții se gândeau, dacă li s-a blocat ușa, să caute pe Google: «Deblocări uși metalice», căutau lăcătuș, sau ceva de genul ăsta, și treptat, așa, ne-am adaptat anunțul, exact după cum caută, după cum gândește clientul. Nu întotdeauna noi avem ideea cea mai bună, noi lucrăm la pretențiile clientului, nu lucrăm cum vrem noi, fiindcă clientul de fapt ne plătește, și trebuie să lucrăm la pretențiile lui.”

Telefonul de la miezul nopții

Fiindcă clientul lui Petrică Moldovan nu doarme întotdeauna noaptea, ba chiar merge prin cluburi și-și pierde cheile, serviciul pe care îl asigură meseriașul e non-stop. Telefoanele de la miezul nopții sunt pentru Petrică un șir nesfârșit de povești amuzante, rezolvate însă cu succes:

,,Chiar am fost sunat la ora două noaptea, sau la 4 dimineața, și ajungem într-o jumătate de oră prin Cluj oriunde, dacă nu suntem la altă lucrare. Clienții, de obicei, sâmbăta și duminica dimineața, când vin din club, își mai pierd cheile, sau uită unde le-au pus, ajung în fața ușii și își dau seama că nu pot să intre. Sau le au în buzunar, și nu le mai găsesc…”, glumește Petrică. 

În aceeași notă de umor, meseriașul ne povestește cum a fost sunat într-o duminică dimineața, la ora 6, de către o persoană ce și-a pierdut cheia și nu mai putea astfel intra în locuință:

„Fiind duminică, tariful era de 150 de lei, la ora aia… în mod normal, ziua e 100 de lei, iar în weekend și noaptea 150, li s-a părut scump, fiindcă eu așa m-am și adresat: «La ora asta costă 150 de lei.» După care au revenit la ora 7 și m-au întrebat: «La ora asta, cât costă?» Și le-am spus din nou, 150. Au zis: «Imposibil, că la 6 ați zis că e de dimineață, și cum, acuma tot atâta costă?» După care, surpriză, la ora 10, tot aceeași persoană m-a sunat, și m-am dus. Eu bănuiesc că au mai sunat și la alte numere de telefon și probabil că nu au fost serviți, de au ajuns tot la noi. Noi servim pe oricine, la orice oră. Acuma, dacă sunt în concediu, sau sunt plecat din localitate, fac tot posibilul să îi îndrum către altcineva, dar greu găsim colaboratorii ăia serioși.

În altă zi, la ora 4 dimineața, am primit un apel, și am răspuns mai greu puțin la telefon, și am fost întrebat: «Domnule, de ce răspunzi atâta de greu?!», la care răspunsul meu a fost: «Fiindcă dorm.» Și am primit replica: «Cum? Cum adică?! Aici scrie non-stop!»”

„Ce m-a atras la domeniul ăsta nu se explică în cuvinte”

Fiindcă tot timpul Petrică simțea nevoia de a face ceva, pentru a se dezvolta personal, după ce și-a deschis afacerea, în 2007 s-a înscris și la facultate, la Horticultură:

,,Am vrut să fac și altceva, în 2011 am luat licența în horticultură, dar nu am reușit nicicum să lucrez în domeniu și tot la uși am ajuns, tot la ele ne-am întors.

Ce m-a atras la domeniul ăsta nu se explică în cuvinte. Mi-am făcut un calcul, ceea ce câștigam eu după program, că lucram după serviciu în tinichigerie. Și băieții care montau uși câștigau într-o zi, cât câștigam eu într-o săptămână. Deci și banii au fost atracția.”

Firma lui Petrică Mldovan montează uși Maco, produse în România, care au certificate de agreere de la Poliție și Pompieri, fiind uși în clasa de siguranță 4 și 5, din maximum de 6, ca timp de efracție, greu de spart de către infractori, sau de profesioniștii ce le deblochează, în cazul pierderii cheilor în club.

Oricum, niciun client care apelează la serviciile lui Petrică nu rămâne, nici în stradă, și nici în casă, cu ușa defectă:

„La intervenție, la orice oră, chiar și noaptea, avem piese de schimb. În procent de 90%, pe moment, se improvizează ceva și se închide ușa. Pentru uși normale 100% asigurăm schimbarea sistemului blocat. Lucrăm o medie de 12-14 ore pe zi, și chiar și noaptea, când suntem solicitați pentru intervenții, la telefonul nostru, mereu deschis, 0744 883 473.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *