PubliNews

Peste 50% din halele la cheie TeraSteel merg la export

TeraSteel, parte a Grupului TeraPlast, unul dintre cei mai importanți producători de panouri termoizolante, structuri zincate și hale la cheie, prezent în 25 de țări din Europa, a avut o creștere de 13% a suprafeței medii a halelor la cheie realizate în 2018, pe fondul cererii mai mari și a creșterii capacității de producție.

Astfel, suprafața medie a halelor realizate a crescut de la 590 metri pătrați în 2017, la 670 metri pătrați la finele anului trecut. Comenzile din afara țării le-au întrecut pe cele de pe plan local, 54% din comenzile de hale la cheieTeraSteel provenind din străinătate.

Halele la cheie marca TeraSteel au avut predominant destinații de hale de depozitare, care au reprezentat cea mai mare proporție din numărul de comenzi, urmate de halele de producție și cele destinate industriei ușoare. O evoluție interesantă a avut piața din Ungaria, unde programele de accesare de fonduri europene au influențat destinațiile halelor contractate, clienții orientându-se spre ferme solare și clădiri agrozootehnice.

„Lansarea, în 2015 a conceptului de hale la cheie s-a dovedit a fi un pariu câștigător pentru TeraSteel. Contractarea de hale la cheie a intrat pe un trend crescător începând cu 2017 și a continuat și în 2018. Evoluția din primele luni ale anului ne face să fim optimiști și estimăm că 2019 se va înscrie în aceeași linie cu anii precedenți. Cu toate acestea, estimările indică o contracție de 4-5% a sectorului de construcții în acest an, scădere provocată de mai multe cauze, de la evoluția internă a economiei, la creșterea constantă a prețului materialelor de construcții și până la o eventuală scăderea puterii de cumpărare”, a declarat Cosmin Pătroiu, CEO TeraSteel.

TeraSteel a lansat conceptul de hale la cheie în 2015. De atunci și până în prezent, compania a finalizat, cu succes, peste 130 de astfel de proiecte. Halele la cheie produse de TeraSteel se remarcă prin durabilitatea în timp, protecția anticorozivă, modularitate și rapiditatea în montare/demontare. Mai mult, consumul mic de oțel, reducerea consumului de beton și armătură la fundații, asigură un cost total de construire mai mic, precum și amprenta de CO2 redusă, astfel că acesteapot fi considerate „clădiri verzi”.

TeraSteel vizează o creștere a afacerilor de peste 15% anul acesta. TeraSteel deține trei fabrici: două în România și una în Serbia, inaugurată în anul 2017. Fabrica din Serbia, prima fabrică deschisă în străinătate după 1990 și aflată integral în proprietatea unei companii private românești, deservește țări precum Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croația și Muntenegru, dar și piețe secundare precum Ungaria, sudul României și nordul Greciei. Ponderea TeraSteel în veniturile consolidate ale Grupului TeraPlast în 2018 este de 33%.

 

Despre Grupul TeraPlast

Cu o tradiție de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător de materiale de construcții, cu capital românesc. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România și Serbia, Wetterbest (Depaco), TeraGlass, TeraPlast Ungaria. Din aprilie 2019, business-ul de reciclare al Grupului se desfășoară în compania independentă TeraPlast Recycling.

Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA – este listată la Bursa de Valori București, sub simbolul TRP. Acțiunile TeraPlast sunt incluse în indicii BET-BK, BET-XT, BET-XT-TR și BET-Plus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *