Peste 400 de persoane din cartierul Mănăștur au rămas fără apă. Cine răspunde?

Locatarii unui bloc de pe strada Ion Meșter din Cluj-Napoca au rămas fără apă. Peste 400 de persoane suferă din cauza a maxim 10 locatari care nu și-au plătit datoriile. Asociația de proprietari a blocului din cartierul Mănăștur are datorii la Compania de Apă Someș de mai bine de trei ani. Datorită neplății datoriilor s-a ajuns și în instanță, însă parcă datornicilor nu le pasă. Blocul are datorii de 30 mii lei, lucru ce i-a obligat pe cei de la Compania de Apă să întrerupă furnizarea.

Locatarii sunt revoltați spunând că nu au fost înștiințați, însă cei de la Compania de Apă spun că au trimis o somație în data de 7 ianuarie, dar nimeni nu a răspuns sesizării.

„Ieri după ora 3 am aflat că s-a luat apa pentru datorii la tot blocul. Suntem un bloc cu 206 apartamente, nu avem apă rece. Compania de apă a tăiat furnizarea apei, iar administratorul nouă ne-a spus că nu a primit niciun fel de avertizarea de la ei. Noi am sunat la ei, am depus sesizări, nu prea ni s-a răspuns, la care s-a răspuns ne-au răspuns flegmatic. Domnul inginer Marius Mudura ne-a spus că ei acționează cu legea în mână și că noi am fost avertizați acum 15 zile că ni se va întrerupe apa. Rău platnici sunt proprietarii a 5 apartamente din bloc. Totuși am fost informați că administratorul de bloc a primit notificare că urmează să ne întrerupă apa acum 15 zile” spune un locatar.

Responsabili de nerăspunderea în termenul legal a sesizării sunt președintele asociației și administratorul blocului. Administratorul blocului susține că azi se va da drumul la apă deoarece a fost și a mai plătit o factură.

„Astăzi se pornește. Chiar acuma am ieșit de la Regia de Apă și azi dau drumul la apă. Am primit înștiințare pe factură de ani de zile cu sumele pe care le avem de plătit. Deci nu vine o somație că în data de taie apă, noi de ani de zile avem restanțe foarte mari, am fost dați și în judecată. Acum am fost și am mai plătit o factură și ni s-a spus să venim acasă să sunăm și ne dă apa. Am făcut acuma o chestie de reeșalonare și au zi că ne drumul la apă” spune administratorul blocului de pe strada Ion Meșter.

Lucian Croitoru, purtătorul de cuvânt al Companiei de Apă „Someș”  contrazice ceea ce spune administratorul blocului. Lucian Croitoru spune că administratorul blocului a plătit doar 10 mii din cei 30 de mii de lei, dar totuși Compania de Apă „Someș” le-a mai propus o înțelegere la care momentan nu a primit niciun răspuns. Pentru a da drumul la apă cât mai repede este nevoie ca reprezentanții legali ai blocului să își asume răspunderea că într-o lună se va plăti datoria.

„La blocul de pe strada Ion Meșter nr.6 era o datorie de 30 mii lei aferentă lunilor august, septembrie, octombrie și încă nu au primit factura pe luna noiembrie. În data de 7 noiembrie li s-a emis somație și nu au răspuns în niciun fel la ea. Noi eram în drept ca după cinci zile lucrătoare din 7 noiembrie să închidem apa. Este de reținut faptul că am emis factura la data de 7 noiembrie, după vreo 90 de zile.O factură trebuie plătită în 45 de zile, iar termenul pentru factura din august pentru acest bloc a trecut demult. Nu au răspuns în niciun fel somației din 7 noiembrie și li s-a închis apa. A venit administratorul la noi, i s-au spus condițiile stabilite de noi pentru redeschiderea apei și respectiv plata a minim 50% din debitul restant. Ieri au plătit doar 5.000 lei, astăzi tot 5.000 lei, deci 10.000 lei din totalul de 30.000 lei, aceasta fiind o trei, nu jumătate. Totuși s-a găsit înțelegere pentru ei și astăzi li s-a spus să aducă în numele reprezentanților legali ai asociației un angajament ferm prin care să spuneți că într-o lună plătiți restul datoriei și atunci se deschide apa. Deocamdată nimeni nu și-a luat acest angajament, la noi nu a intrat în registratură acest angajament. Apa nu se deschide până în momentul în care cineva promite oficial în numele asociației că plătește datoria” informează purtătorul de cuvânt al Companiei de Apă „Someș”

 

 

 

Adauga comentariu