In perioada urmatoare Aeroportul international Avram Iancu va beneficia de un nou parking, un hotel si vechea pista renovata. Intermodalul mai are de asteptat

Presedintele Consiliului Judetean Cluj pare ca s-a pus serios pe treaba. De data aceasta e vorba de Aeroportul International care a fost de-a lungul timpului subiectul multor dezbateri, promisiuni de proiecte, modernizari, tergiversari. E vorba in special de implementarea unui parking in incinta Aeroportului care sa deserveasca fluxul imens de utilizatori. In momentul de fata, parcarea aeroportului nu face fata, motiv pentru care firma care se ocupa ce parcare, UTI, profitand de situatie si practica preturi astronomice. Pentru echilibrare, in curand se va construi un parking si un hotel, tot de firma UTI, cand, spera Alin Tise, si preturile la parcare vor scadea. Pana acum nu s-a putut face nci hotelul si nici parkingul din cauza unor cladiri aflate pe viitoarele constructii si care ar fi incurcat proiectul initial.

"Am repus pe rol contractul cu societatea care trebuie sa faca parking, am dispus demolarea si mutarea a doua corpuri de cladire. Cladirea va fi facuta de castigatoarea contractului in 2010, UTI, care va investi in totalitate in construirea parkingului. Am invitat societatea pentru inceperea lucrarilor, iar Aeroportul se ocupa acum de relocarea acelor cladiri care momentan blocheaza acel amplasament.

"Exista reclamatii ca taxele care le percepe societatea UTI sunt prea mari. In contextul in care vor aparea mai multe locuri de parcare automat si presiunea pe nevoia de locuri va scadea si atunci si preturile implicit vor merge in jos. Termenul de obtinere a avizelor pentru societatea care se va ocupa de lucrari este de 90 de zile, urmand ca lucrarea efectiva sa fie finalizata in 12 luni. Legat de hotel este un proces pe rol care din pacate nu ne-a permis sa predam amplasamentul. Inteleg ca si acel proces este pe final si vom putea preda si amplasamentul pentru hotel. Pana acum au fost aceste impedimente, acum am rezolvat problema cu relocarea acelora care ocupa spatiul de sub parking. Accesul se va face din actualea parcare, in partea stanga, dupa ce treceti de vechiul terminal, vecbiul aeroport practic, langa, unde acum sunt niste constructii unde suunt cei de la SRI sau mai multe institutii care lucreaza acolo."

Intre timp, vechea pista va fi renovata, aceasta ramanand cale de rulare. Mai mult, se afla in plan un nou proiect vizand prelungirea Apron 1 care e folosit acum de companiile low-cost.

Toate bune si frumoase, problema ramane la intermodal. Lucrurile sunt in continuare in coada de peste, asta pentru ca, potrivit Presedintelui Alin Tise, Ministerul Transporturilor inca nu s-a hotarat daca ne va fi sau nu partener.

"Am luat legatura cu Ministerul Transportului, exista acel proiect intermodal mult discutat si dezbatut anul trecut. Situatia aici este extrem de simpla, intermodalul pt a se realiza are nevoie ca in acest proiect sa intre alaturi de Consiliul Judetean, Ministerul Transporturilor, Guvernul si respectiv Caile Ferate. Ministerul Transporturilor si Caile Ferate trebuie sa ne spuna fara echivc daca ele intra in acest proiect finantat de Uniunea Eurpeana si accepta sa cofinanteze partea care i se cuvine sau nu. Lucrurile sunt extrem de simple. Daca Ministerul prin societatea de Cai Ferate intra partener si accepta sa cofinanteze acest proiect, atunci se poate realiza pe bani Europeni acest intermodal iar daca ministerul transporturilor si CFR nu intra in acest proiect si nu ne finanteaza, atunci nu se poate realiza in aceasta formula. Este o conditie obligatorie ca si Ministerul Transporturilor care gestioneaza si alte cai de transport, respectiv calea ferata, fiind vorba de un intermodal, trebuie sa devina un partener obligatoriu cu cofinantare. Am luat legatura cu Ministerul Transporturilor pentru a primi in regim de urgenta un raspuns foarte ferm. In cazul in care Ministerul nu va fi de acord va trebui sa realizam pe alte resurse bugetare conexiunea cu CFR."

Adauga comentariu