Pentru ce este anchetat patronul Remarul, Calin Mitica: dare de mita si spalare de bani

Calin Mitica este acuzat de procurorii anticoruptie ca a condus un grup infractional care au corupt functionarii publici din cadrul acestor companii, mituindu-i, arata gandul.info, citand surse judiciare. Pe cei care nu au putut sa ii corupa ii intimidau si ii amenintau, scopul principal fiind obtinerea de contracte supraevaluate pentru companiile Remarul si Transferoviar Grup.

Potrivit gandul.info, procurorii au suspiciunea ca licitatiile publice castigate de companiile lui Calin Mitica erau fraudate. Functionarii publici pe care ii corupea transmiteau informatii confidentiale din dosarele de licitatii, astfel ca cele doua companii, Transferoviar si Remarul 16 Februarie, cunosteau inainte sa liciteze cat au licitat celalte companii concurente.

Calin Mitica ar fi cercetat pentru dare de mita si spalare de bani. El mai este suspect ca l-a mituit pe Mihut Georgel, directorul Salinei Ocna Dej, mita fiind disimulata sub forma unor contracte intre SC TRANSFEROVIAR GRUP SA si SC MICDALI  SRL. Directorul Salinei ar fi primit in acest sens peste 60 mii lei.


Surse judiciare au mai explicat pentru gandul ca firmele lui Calin Mitica erau avantajate in devafoarea CFR la contractele pentru transportul sarii.

Mecanismul in acest caz a fost descris astfel de sursele judiciare consultate de gandul:

-    Membrii grupului infractional au actionat sistematic pentru asigurarea obedientei functionarilor cu functii de conducere, din cadrul Societatii Nationale a Sarii SALROM SA, in scopul de a ii determina pe acestia sa atribuie o cota cat mai mare din serviciile de transport feroviar in favoarea SC TRANSFEROVIAR GRUP SA, prin dezavantajarea flagranta a concurentului SNTFM CFR MARFa SA, in pofida faptului ca, in numeroase situatii, SNTFM CFR MARFa SA  practica preturi mai avantajoase decat cele propuse de firma controlata de Calin Mitica;

-    Calin Mitica, Madarasan Kinga si Stefan Adriian au actionat sistematic pentru eliminarea SNTFM CFR MARFA SA, de pe piata serviciilor de transport de sare, urmarind constant limitarea accesului operatorului national de transport feroviar de marfa, la astfel de servicii, prin mijloace frauduloase;
Firmele lui Mitica au primit contractele pentru transportul sarii
 -In situatiile in care membrii grupului infractional organizat nu reuseau sa determine descalificarea abuziva a ofertelor SNTFM CFR MARFA SA, acestia au actionat pentru a-i coopta pe conducatorii SALROM SA, in incercarea de perfectare a unor intelegeri neconcurentiale cu reprezentantii  operatorului national de transport feroviar de marfa, pentru impartirea volumelor de transport, cu stiinta si acordul conducatorilor SALROM SA, in dispretul total al normelor legale privind achizitiile publice;
- Obtinerea protectiei si sprijinului unor functionari publici cu functii de conducere, pentru impiedicarea efectuarii oricaror verificari si constatari privitoare la  neconformitatile existente in lucrarile si serviciile efectuate de entitatile controlate de Calin Mitica;
 -Acapararea unei cote de piata cat mai mari, pe criterii clientelare si prin coruptie, in ceea ce priveste lucrari si servicii atribuite de companiile si societatile nationale mentionate. in acest sens, membrii grupului infractional organizat au actionat sistematic pentru fraudarea procedurilor de achizitie publica si pentru obtinerea de informatii confidentiale privitoare la ofertele si capacitatea tehnica a firmelor concurente;

- Calin Mitica a efectuat demersuri sistematice pentru a obtine atribuirea, in conditii total nelegale, a unor servicii de reparatii si reconditionari, atribuite de SNTFC CFR CaLaTORI SA, in favoarea SC REMARUL 16 FEBRUARIE SA, desi operatorul economic privat nu detinea capacitatea tehnica si economica de a efectua serviciile. in acest sens, Calin Mitica a actionat pentru coruperea functionarilor publici insarcinati cu atribuirea contractelor. Mai mult, pentru a asigura posibilitatea SC REMARUL 16 FEBRUARIE SA de a participa la procedurile de atribuire, Calin Mitica a determinat mai multi functionari publici din cadrul AFER sa efectueze receptii si omologari abuzive, nelegale, pentru a ascunde incapacitatea SC REMARUL 16 FEBRUARIE SA de a efectua serviciile respective, precum si lipsa dotarilor tehnice necesare.
 

Foto: ziuadecj.realitatea.net

 

Adauga comentariu