Peditel și Alopedi, două call-center-uri dedicate sfaturilor medicale pediatrice, tot mai accesate de către părinți

În Cluj funcționează două servicii de call-center dedicate sfaturilor medicale pediatrice, la care apelează tot mai mulți părinți, atât din județul Cluj, cât și din celelalte județe ale țării. Dacă Alopedi este finanțat de către Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca, Peditel are nevoie de ajutorul financiar al părinților pentru a putea asigura în continuare asistență medicală telefonică permanentă. Proiectul PEDITEL 1791 Cluj este implementat prin proiectul anual al Fundației Părinți din România, numit „Zâmbet de Copil. Copilăria NU e la Spital”, și a preluat deja peste 43 000 de apeluri. La acest telefon răspund cadre medicale formate special pe acest serviciu.

ALOPEDI 0364 917

Conform analizei realizate de către Consiliul Județean Cluj, împreună cu reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca, în 2016, serviciul de call-center ALOPEDI – 0364 971, dedicat sfaturilor medicale pediatrice, a preluat nu mai puțin de 9.321 de apeluri, fiind înregistrată astfel o creştere cu 2.476 de apeluri comparativ cu anul 2015, respectiv 36,15 procente în plus. 

În anul 2016, serviciul a fost utilizat şi de către locuitori ai altor zone, numărul apelurilor provenite din afara judeţului Cluj fiind în creştere (41,41% dintre apeluri fiind efectuate din alte judeţe ale ţării). Cele mai multe dintre apelurile extrajudeţene au fost preluate din Bucureşti (27,22%), urmat de Braşov, Constanţa, Prahova şi Alba. 

ALOPEDI – 0364 917 este serviciul de sfat medical telefonic de urgenţă asigurat de către 35 de medici rezidenţi, specialişti sau primari în specialitatea pediatrie sau medicină de urgenţă, cu stagiul de pregătire în pediatrie efectuat, din cadrul Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj-Napoca. Aceştia efectuează un triaj telefonic al urgenţelor pediatrice, asigurând sfaturi în situaţiile ce pot fi rezolvate la domiciliu, în cazul copiilor fără manifestări sugestive de boală severă. De altfel, chiar mesajul de întâmpinare informează părinţii că serviciul este dedicat situaţiilor în care viaţa copiilor nu este în pericol - doar în 8 cazuri din cursul anului 2016 medicul de la call-center fiind nevoit să solicite intervenţia serviciului de ambulanţă. În cazul a 68,70% dintre apeluri s-au acordat sfaturi privind îngrijirea la domiciliu a copilului bolnav şi s-au comunicat semnele de alarmă pentru boală severă, evitându-se în acest fel deplasarea copiilor la serviciile de urgenţă, de obicei supraaglomerate.

PEDITEL 1791

Părinții pot apela și serviciul pediatric prin telefon - PEDITEL 1791, un call-center non stop care le oferă un sfat medical avizat.  Medicii Peditel au preluat peste 43 000 de apeluri pana in prezent, iar sfatul medical este gratuit. Numai în luna ianuarie a acestui an, reprezentanții Peditel anunță că au preluat 4000 de apeluri.

„La unitățile de primiri urgențe pediatrice, ale celor 12 spitale pediatrice, se prezintă aproximativ 550 000 de copii anual. 10% sunt urgențe medicale. În aproape 3 ani de funcționare a Peditel 1791, rezultatele sunt remarcabile. Am ajutat cu sfaturi medicale, triaj și orientare spre servicii medicale specializate peste 40 000 de părinți. A scăzut cu 10% numărul prezentărilor în Unitățile de Primiri Urgențe. A scăzut cu 2500 numărul de ambulanțe trimise către cazuri mai puțin grave. Eficiența bugetară în sistemul public de sănătate este de 400 000 de euro”, declară reprezentanții Peditel pe bursabinelui.ro, o platformă unde părinții pot contribui prin donații pentru ca serviciul Peditel să funcționeze în continuare în cele mai bune condiții. 

Prin intermediul acestei platforme, reprezentanții Peditel își propun să strângă suma de 700 000 de lei, cu care serviciul poate funcționa timp de 12 luni, în regim non stop, pentru a asigura sfaturi medicale pediatrice pentru 70 000 de copii la nivel național.

„Ajutorul tău va asigura accesul la sfaturi medicale profesioniste, competente, empatice a peste 70 000 de copii în România. Noi vom asigura non stop două linii de gardă cu medici specialiști și medici primari. Timp de 12 luni, ne-am propus să preluăm 70 000 de apeluri, cu două linii de gardă, adică 12% din numărul total al copiilor care ajung anual în unitățile de primiri urgențe la nivel național. Costul unui apel este de 10 lei, care acoperă cheltuielile cu medicii specialiști, cu o linie de gardă,  chiria numărului scurt 1791, internet cu bandă garantată și IP fix, spațiul de funcționare, cheltuieli administrative, echipamente IT”, precizează reprezentanții Peditel, care au reușit până acum să strângă, prin intermediul platformei bursabinelui.ro, suma de 20 240 de lei. Până la 700 000 de lei mai este cale lungă și părinții ar trebui să fie mai darnici cu acest serviciu care îi ajută să rezolve mai ușor problemele de sănătate ale copiilor lor.

Adauga comentariu