Pe strada Bună Ziua, timp de un an, clujenii pot trăi experiența autentică a unui război în tranșee

Pe strada Bună Ziua, Primăria municipiului Cluj-Napoca a început un dur război asimetric împotriva propriilor cetățeni, pe care îi terorizează printr-un continuu praf infernal, cu zeci de utilaje grele cu care sapă tranșee pe ambele părți ale drumului, în așa fel încât pietonii sunt nevoiți să circule printre mașinile care, la rândul lor, se înghesuie, fiindcă și partea centrală a carosabilului este râmată cu excavatoarele.

Viața pietonilor de pe strada Bună Ziua este periclitată prin slalomurile lor zilnice printre mașini. Nici cu sănătatea nu stau prea bine cei care locuiesc aici, astmaticii sau pacienții cu boli pulmonare fiind nevoiți să se mute de pe stradă, ca să poată respira.

Primarul Emil Boc însă nu se gândește acum la cei care trăiesc pe această stradă, așa cum nu s-a gândit nici când a aprobat construcțiile de aici. Mai întâi trebuia făcută strada și abia apoi blocul, însă asta nu a luat în calcul Bocul!

După ce 6 ani a fost tergiversat acest proiect, acum, ca să fie bifată extinderea străzii cât mai rapid și mai eficient electoral, ca să se poată lăuda primarul cu măreața-i realizare, terminată în intervalul „record” de  un an, utilajele lucrează simultan pe toată strada, pe ambele părți ale drumului, zona arătând ca după un cutremur dezastruos sau ca după un bombardament extins și intens de câteva luni.

În Bună Ziua nu poți respira de praf, nu ai trotuare, utilajele răscolesc pământul și asfaltul peste tot și ridică praful toxic pretutindeni. După nici 10 minute de mers pe jos pe această stradă te pișcă ochii, ți se usucă gâtul, ți se irită plămânii și respiri mai greu. S-a săpat drumul, fără cap și coadă, fără să se gândească cineva că această stradă este locuită de oameni care trebuie să circule înspre școală, locul de muncă, unde are nevoie fiecare, în acest Cluj în care suntem agresați zilnic de acțiunile municipalității căreia îi plătim impozite, ca să ne facă viața un chin.

Priviți această stradă, situată nu la periferie, ci într-un cartier de fițe al Clujului, o zonă imobiliară scumpă, cu blocuri noi, moderne, cu prețuri medii de 1500 de euro pe metru pătrat util:

Un apartament de 2 camere se vinde aici cu prețuri care variază între 80 000 de euro (la stadiul semifinisat) și 140 000 de euro (cu finisaje moderne). Clujenii care au cumpărat apartamente în Bună Ziua au luat o mare țeapă. Au îndurat șantierele interminabile inerente oricărei zone noi a orașului, iar acum, după ce constructorii și-au terminat parțial treaba, s-a pus Primăria pe râmat strada, pentru că, pur și simplu, așa lucrează la Cluj primăria lui Boc, face lucrări publice nu atunci când trebuie, ci când i se năzare primarului că ar trebui.

Anul 2019. Clujul de 5 stele. Intrare de pe strada Bună Ziua pe o străduță laterală, nu spre cotețe de animale, ci spre ansambluri rezidențiale, unde locuiesc oameni:

Colectare selectivă într-un cartier bine cotat al Clujului:

Stația de autobuz „Complex Tempus Nord”:

Da, aici chiar opresc autobuze! Nu este o stație dezafectată:

Trecere de pietoni:

Aici se văd voturile, aici sunt banii din impozitele dumneavoastră! Toată această distracție costă peste 4 milioane de euro. Termenul de execuție a lucrărilor, realizate de RADP Cluj-Napoca, este de 12 luni. Într-un an de zile, riveranii străzii Bună Ziua se vor îmbolnăvi din cauza prafului, dar vor locui ulterior pe o stradă cu o bandă rutieră în plus.

Extinderea străzii Bună Ziua a fost promisă de acum 6 ani. Dacă strada ar fi fost făcută înainte de dezvoltările imobiliare, clujenii din Bună Ziua nu ar mai trăi acum într-o zonă similară unui teatru de operațiuni militare.

„Este oarecum un proiect pilot pentru tot ce se va mai întâmpla în Cluj, pe diverse alte străzi din municipiul nostru”, a declarat primarul Emil Boc în luna iulie a acestui an, la începerea lucrărilor.

Vom mai avea, așadar, și alte asemenea zone „de război” de uzură contra cetățenilor din Cluj-Napoca, pe diverse alte străzi din municipiul nostru administrat pompieristic, doar atunci când „arde”.

Adauga comentariu