Pe modelul „fă-ți vara sanie și iarna car”, Primăria transferă Târgul de Crăciun la o firmă privată. Scăpăm de țarcul cu berbeci și hardughia numită patinoar?

Târgul de Crăciun din Piața Unirii va fi organizat de o firmă privată, după ce Primăria Cluj-Napoca nu a mai vrut să își asume evenimentul. Sunt șanse să avem și noi un târg la fel de frumos și de bine pus la punct ca cel din Sibiu și să scăpăm de staulul cu berbeci și de hardughia numită patinoar?

În ședința de Consiliu Local de săptămâna aceasta, a fost votat proiectul de hotărâre care prevede transferarea organizării Târgului de Crăciun către o firmă privată. Durata concesiunii este pe cinci ani, iar taxa de concesionare este de 0,1556 lei/mp/zi, în sarcina concesionarului fiind stabilită și o taxă de ocupare a domeniului public de 0,36 lei/mp/zi.

Târgul de Crăciun este un eveniment care datează din 2009, fiind organizat în fiecare an, în preajma Crăciunului, în Piața Unirii.

"Evenimentul se adresează clujenilor și vizitatorilor de toate vârstele, oferind un spațiu comun care să devină simbolul atmosferei de Crăciun. Acest scop a fost atins treptat prin oferirea unui program deosebit de spectacole, instalații luminoase spectaculoase, produse tradiționale și o atmosferă specifică sărbătorilor de iarnă. Târgul de Crăciun a devenit locul de întâlnire al lunii decembrie, unde fiecare moment oferă o nouă experiență pentru copii, părinți, bunici, prieteni, colegi etc.”, se arată în proiectul de hotărâre.

Deși conducerea Primăriei consideră că „atmosfera creată în Piața Unirii este una de basm, atât cei mici cât și cei mari simțindu-se ca într-o poveste de Crăciun”, a decis totuși să scape de eveniment. Este posibil ca aceasta să fie șansa orașului să scape de târgul ridicol care se ține în fiecare an în Piața Unirii.  De exemplu, anul trecut, în kilometrul zero al orașului, Primăria a montat „tradiționalul” patinoar, o hardughie din lemn, de prost gust plus un țarc cu berbeci și câteva căsuțe din lemn.  

Cum motivează Primăria mutarea transfer
 
În documentul care a fost votat de consilierii locali sunt scrise și motivele transferului evenimentului către o firmă privată.

„Având în vedere că bugetul local nu poate asigura cheltuielile necesare pentru realizarea, dezvoltarea și extinderea evenimentului la potențialul său, numărul insuficient de angajați pentru a asigura și organiza permanent activitățile din cadrul evenimentului (acestea desfășurându-se după amiaza și seara și presupunând prestarea de ore suplimentare pe tot parcursul lunii decembrie), Primăria Cluj-Napoca a luat în considerare oportunitatea concesionării serviciilor de organizare a Târgului de Crăciun”, se arată în proiectul de hotărâre privind externalizarea Târgului de Crăciun.

Cum va arăta Târgul de Crăciun

În proiectul de hotărâre este prezentată și o scurtă descriere e Târgului de Crăciun, varianta privată. Astfel, vor fi găzduite minim 73 de căsuțe, cu o suprafață minimă de 9 mp, în cadrul cărora se vor desfășura activități după cum urmează: 40%, activități de comercializare a produselor nealimentare (obiecte artizanale produse de micii meșteșugari și produse specifice sărbătorilor de iarnă); 25%, activități de alimentație publică și de comercializare a produselor alimentare (panificație și patiserie, mâncăruri calde, băuturi, carne și preparate din carne); 35%, activități de comercializare a produselor de calitate superioară.

Se dorește și realizarea unei căsuțe de 30 mp, care să fie Căsuța lui Moș Crăciun.

Se va amenaja și un patinoar, care va avea suprafața de minim 800 mp. Se dorește și contractarea unui prestator de servicii de animație stradală (clovnerie, dans, carnaval, teatru, muzică). Va fi realizată și o scenă, cu dimensiuni minime de 10/12 mp, care să rămână în Piața Unirii timp de 38 de zile cât durează Târgul de Crăciun. Potrivit documentului, se dorește și realizarea unui pachet turistic de trei zile, care să includă seri festive pentru grupuri, acces la patinoar și la principalele obiective turistice.

Cum a fost anul trecut la Sibiu

Pentru comparație, Târgul de Crăciun de anul trecut din Sibiu a fost la aceleași standarde cu târgurile de profil din marile orașe europene. În 2016, agențiile de turism au ieșit pe piață cu city-break-uri în Sibiu. De exemplu, un sejur de trei zile, cazare două nopți, mic dejun inclus, tur ghidat în centrul orașului Sibiu și vizitarea Târgului de Crăciun pe baza unui voucher care include mai multe facilități a costat minim 205 lei/persoană și cel mult 405 lei/persoană, în funcție de numărul de stele al unității de cazare.   

Organizatorii Târgului de Crăciun din Sibiu au avut anul trecut elemente inedite, cum ar fi un sistem de proiecții, un trenuleț turistic, cu care turiștii s-au putut plimba prin centrul Sibiului și zece căsuțe în plus, față de cele 70 din anul 2015.

Adauga comentariu