Pe ce aruncăm 3,48 milioane de lei: ca să ne zică Boc că Metroul nu e ca troleul. Nici iarna nu-i ca vara, Maestre!

Azi am aflat din nou chestii noi şi total inutile despre viitorul Metrou al Clujului, acela de peste 20 de ani. Realizaţi că, din 2004, până azi, data primei nominalizări a Someşului navigabil între cuvintele mitraliate în eter de către Emil Boc, sunt 14 ani? Fix aşa va fi fiind şi cu Metroul, despre care am aflat de la Emil Boc, aciuat, ca de obicei, în spatele unui microfon prietenos (acolo unde poate bate câmpii cât vrea, fără să îl tragă nimeni de mânecuţă) că nu e ca troleul ca tehnologie. Şi că şi tunelul va fi mai scurt din cauza viitoarelor noi tehnologii.

Primarul Clujului spune că tehnologia va ajuta autorităţile locale să reducă din costurile unui astfel de proiect. "Metroul viitorului nu va mai avea acele captatoare de curent şi nu va fi un tunel aşa de mare, cum este astăzi, pentru că vor fi înlocuite mecanisme electrice şi de altă natură. Va fi şi un cost mai redus. Tot ce se face va ţine cont de evoluţia tehnologiei în materie de realizare a metroului, de aceea am avut nevoie de un consultant pentru a vedea tot ce este mai actual în lume cu privire la construcţia de la zero a unui metrou”. Numai că metroul nu are captatoare (în sensul de ''dispozitiv montat la capătul unui troleibuz pentru a face un contact alunecător cu firul aerian'', conform dexonline.net), ci este conectat la curent prin ceea ce se numește ‘’a treia șină’’. Se pare că, deocamdată, primarul nu a studiat problema atât de detaliat.

Păi, Maestre, Excelenţa Ta, fix asta am scris noi, în 2016, în Ziar de Cluj, de te-ai supărat pe noi ca văcarul pe sat, că Metroul din Cluj-Napoca va consta fix dintr-un tronson subpământean care se va deplasa pe sub pământ şi cei care vor avea norocul să-l prindă, se vor urca, cei care nu, nu. Asta dacă te referi la lungime. Dacă te referi la gosolănia cu care îi minţi pe clujeni de atâta vreme, atunci, ne-am înşelat şi ne cerem iertare.

Adauga comentariu