Pe Autostrada Sebeș-Turda, kilometri de terasament au rămas neprotejați. Ce „scuză” a găsit DRDP Cluj

A venit iarna, iar Autostrada Sebeș-Turda a rămas cu mulți kilometri de terasament neprotejați prin asfaltare.

Pe parcursul anului, lucrările la Autostrada Sebeș-Turda mai mult au stagnat decât au progresat. Dovada clară că mai mult s-a dormit decât s-a muncit este dată de nodul rutier Sebeș unde constructorul nici acum nu a reușit să decoperteze, dincolo de Autostrada A1.

Pentru a afla motivele clare de ce kilometri de terasament au rămas neprotejați am cerut explicații celor de la DRDP Cluj. Ni s-a transmis că este vorba de km 0+000- km 17+000 al lotului 1. DRDP susține că antreprenorul ia măsurile necesare pentru a proteja lucrările deja execute, sub monitorizarea permanentă a Consultanței Tehnice și a Beneficiarului CNAIR.

„Tronsonul de Autostradă la care se face referire este Autostrada Sebeș-Turda, lot 1 km 0+000- km 17+000. Antreprenorul execută în continuare așternere strat de bază (mixtură asfaltică AB25) pestre stratul de fundație din balast stabilizat cu liant hidraulic (care este o componentă a sistemului rutier). În felul acesta, se protejează stratul de fundație din balast stabilizat cu liant hidraulic deja executat.

Antreprenorul mai are de acoperit/protejat aproximativ 600 m (Calea 1+ Calea 2) BLSH (balast stabilizat cu lianți hidraulici) cu mixtură asfaltică, în condiții de vreme favorabilă (temperaturi exterioare mai mari de 5 grade, temperatura stratului suport mai mare de 10 grade). În caz de vreme nefavorabilă, se vor proteja cei 600 m BSLH cu nisip de aproximativ 15 cm grosime.

Stratul de formă, care reprezintă, de asemenea, o componentă a sistemului rutier, este protejat în proporție de 100%.

Lucrările de terasament aflate în curs de executare, nu necesită o protejare specială pe timpul iernii. În practica uzuală, la reluarea lucrărilor, după întreruperea pe timp de iarnă se procedează la un control în fază determinată internă și, în funcție de rezultatele testelor pentru determinarea capacității portante și a gradului de compactare, se reface, acolo unde este cazul, stratul de terasament afectat urmărindu-se totodată respectarea dimensiunilor geometrice ale acestuia.

Antreprenorul continuă să ia măsurile necesare pentru a proteja lucrările deja execute, sub monitorizarea permanentă a Consultanței Tehnice și a Beneficiarului CNAIR” transmite DRDP Cluj, pentru Ziar de Cluj

 

 

Adauga comentariu