Pe autostradă de la Cluj la Sibiu, într-un ritm descurajator: „Perspectiva ca pe acest lot să se poată circula până la sfârșitul anului 2021, tot mai puțin probabilă”

Lucrările la Autostrada A10 Sebeș-Turda înregistrează un ritm dezamăgitor, potrivit Asociației Pro Infrastructură, context în care deplasarea de la Cluj la Sibiu pe autostradă continuă să rămână doar o promisiune proiectată într-un viitor tot mai îndepărtat. 

Dincolo de asigurările recente ale ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, potrivit cărora lotul 2 al autostrăzii A10 ar putea deveni funcțional până în vara lui 2021, realitatea din teren oferă o cu totul altă perspectivă. 

API a realizat în data de 04 martie o filmare pe lotul 2 al Autostrăzii A10, Alba Iulia-Aiud.

„Concluziile trase la fața locului nu sunt doar dezamăgitoare, ci de-a dreptul îngrijorătoare.

Ritmul de lucru al companiei Aktor este cel puțin descurajant”, semnalează Asociația Pro Infrastructură. 

După ce în ultimele luni se părea că lucrurile reveniseră la un nivel care ofere speranțe, situația s-a agravat brusc în ultima săptămână.

Conform detaliilor aflate de echipa API din teren, problemele financiare ale companiei Aktor (cauzate de conflictele interne dintre actionarii principali ai companiei-mamă ELLAKTOR din Grecia) s-au reflectat direct și rapid asupra șantierului din România. 

„De exemplu, cantitatea de motorină disponibilă pentru ziua de ieri pe șantier pentru utilaje și echipamente a fost de numai 4.000 litri. Adică suficientă pentru cel mult 20 de autobasculante și câteva excavatoare/buldozere, raportat la un lot cu lungimea de 24,25 de km.

Iar asta se întâmplă exact acum, când condițiile meteo sunt cele mai prielnice pentru orice șantier - se pot realiza lucrări de toate tipurile, de la terasamente la structuri de beton”, notează API.

În contextul unui ritm de muncă insuficient susținut, potrivit datelor furnizate de sursa citată, șansele ca lotul doi al A10 să devină funcțional până în această vară sunt minime. 

„În condițiile actuale, perspectiva ca pe acest lot să se poată circula până la sfârștul anului 2021 este tot mai puțin probabilă, ținând seama de volumul și complexitatea lucrărilor care au mai rămas de executat”. 

Stadiul fizic al șantierului se apropie de 80%, nu mai există blocaje birocratice semnificative, iar în această situație Asociația Pro Infrastructură solicită CNAIR să reacționeze la indolența constructorului care a prezentat până acum peste 25 de revizii ale programului de finalizare. 

Ultima dată de predare propusă a fost 25.06.2021.

Cei 24,25 km de șosea rapidă între nodul Alba Iulia Nord și Aiud (A10 Sebeș-Turda), pe care grecii de la Aktor lucrează încă din 2014, reprezintă cel mai lung lot pe care se lucrează. 

 

 

 

 

 

sursa: asociatiaproinfrastructură/facebook.com

Adauga comentariu