Pasajul peste calea ferată dintre gară și autogară nu a mai fost reparat de zeci de ani și arată ca după război

Dacă vreodată vă cuprinde nostalgia perioadei comuniste și nu știți unde mai găsiți, în oraș, urme ale Epocii de Aur, vă dăm noi un pont. Mergeți pe strada Locomotivei și admirați pasajul peste calea ferată, dintre gară și autogară. 

Pasajul peste linia ferată nu a mai fost reparat de zeci de ani și nu este de mirare că arată ca după un bombardament. Asfaltul este crăpat, peticit, cu gropi, cu denivelări. Șoferii trebuie să fie atenți când trec peste acest pasaj, să reducă viteza dacă nu vor să simtă toate scuturăturile cauzate de asfaltul deformat.

pasaj autogara cluj

Structura pasajului de pe strada Locomotivei este șubredă. De fiecare dată când trece un autocar sau orice alt autovehicul de mare tonaj, tremură asfaltul sub picioarele pietonilor.

Parapeții sunt din perioada de tristă amintire a comunismului. Pe alocuri s-au îndoit, s-au rupt, ies la iveală cabluri care nu se știe de unde provin și dacă sunt sau nu periculoase pentru trecători. Niște panouri din tablă au scopul de a proteja pietonii, dar sunt atât de vechi încât sunt roase de rugină. 

pasaj autogara cluj

Primăria Cluj-Napoca are în plan modernizarea acestui pasaj. Nu se știe însă când vor începe lucrările. În iarnă se lucra doar la faza de expertiză tehnică și asistență tehnică. Potrivit caietului de sarcini pentru licitația expertizei tehnice, ar urma să se lucreze pe mai multe planuri. 

“Se vor identifica toate construcțiile aeriene și subterane existente, dacă e cazul se vor propune soluții de relocare;  se va prevedea refacerea hidroizolației cu soluții durabile, profesionale cu durata de viață de 20-25 de ani, cu stabilitate la cald până la 200 de grade și flexibilitate ridicată; se va prevedea refacerea rosturilor cu soluții durabile și moderne de tip elestometric”, era notat în caietul de sarcini.

Lucrările de modernizare a pasajului prevăd și “refacerea sistemului de parapeți, care să îndeplinească normele de siguranță auto și pietonală, atât pe pasaj, cât și pentru zonele adiacente (bretele auto, dacă este cazul)”.

pasaj autogara cluj

Pasajul va avea și iluminat modern, cu LED și se ia în considerare montarea de panouri fonoabsorbante pentru casele din apropiere. “Se va prevedea realizarea unui sistem de iluminat cu LED, senzor aprindere automată și panou solar pentru alimentare, prize pentru iluminatul festiv, integrat în arhitectura parapetului pietonal, al cărui design va fi aprobat de beneficiar. Se urmărește realizarea sistemului de iluminat astfel încât stâlpii de iluminat să fie îndepărtați din structura trotuarului. Dacă este cazul, se va prevedea un sistem de panouri fonoabsorbante în zona caselor de locuit”, este notat în caietul de sarcini.

pasaj autogara cluj

În prezent, scurgerea apelor pluviale are loc prin goluri în structura podului. Acest lucru se va schimba după modernizare. “Se va prevedea refacerea sistemului de scurgere ape pluviale astfel încât să nu se mai facă prin goluri în structura podului, acestea reprezintă puncte de infiltrații permanente”, scrie în caietul de sarcini.

 

 

Adauga comentariu