In pasajul Garii a inceput sa se vada lumina de la capatul tunelului. In 6 luni au sapat un sant de 50 de metri

Santierul  de la pasajul Garii din Cluj-Napoca au dat peste cap circulatia in zona de mai bine de jumatate de an, transformand viata soferilor clujeni intr-un adevarat calvar. De la organizarea de santier, din septembrie, si pana in prezent insa abia daca s-a reusit realizarea pe jumatate a lucrarilor. Oameni nemultumiti, multa mizerie, bataia de joc continua la adresa cetatenilor municipiului Cluj-Napoca. Cel mai probabil, ca potrivit calculelor electorale, alesii din primarie, de dragul unui nou mandat, vor taia panglica fix in timpul campaniei electorale, in aplauzele membrilor de partid care vor lauda marea investitie a actualei guvernari locale.

Daca in scurt timp dupa semnarea contractului de incepre a lucrarilor, muncitorii erau lipsa, azi, la ora amiezii, pe santierul din fata Garii au putut fi zariti nu mai putin de 6 angajati ai firmei oradene ABED NEGO COM SRL. Acest lucru nu poate fi decat un lucru pozitiv pentru locuitorii riverani deoarece, santierul trebuie finalizat in termenul de 9 luni prevazut in contract, a carui valoare este de 5,3 milioane de lei. Asa cum au fost obisnuiti clujenii in ultimii 12 ani, marile promisiuni electorale nu pot fi realizate in primii trei ani de mandat ale unui primar, iar cum memoria votantului este de scurta durata, la sfarsitul lunii mai, cetatenii vor putea circula prin pasajul de la gara. 

Intr-un timp record de 6 luni, ceea ce inseamna un procent de  60% din intreaga perioada a contactului de investitie, s-a reusit saparea unui sant pe intreaga lungime a pasajului ce va face legatura intre pasajul CFR si cel al municipalitatii din Piata Garii. 

Asa cum arata situatia din teren, pe langa cele 5,3 milioane de lei vor interveni alte  costuri suplimentare, deoarece azi, sub privirile atente a doi muncitori, un al treilea scotea lenes cu o galeata apa provenita din infltratiile panzei freatice. In partea vestica a santierului operatorul unui excavator curata de noroi asfaltul cu ajutorul cupei utilajului. De jur imprejurul organizarii de santier se pot vedea o serie de zone in care s-au format mini depozite de gunoi. Proaspat montatele borduri de granit din fata Garii in cadrul proiectului de reabilitare stradala au inceput sa iasa din aliniament numarul acestora reducandu-se de la o zi la alta, distruse fiind de basculantele care intra si ies din santier.

Din numarul record de 6 angajati care azi munceau de zor pentru cele 5,3 milioane de lei alocate de Primarie pentru realizarea proiectului pasajului subteran de la Gara, niciunul nu avea echipament de protectie adecvat. Pe marginea santului adanc de aproximativ 5 metri cu mainile in buzunar, cei doi muncitori care priveau atent cum se scoate apa cu galeata din sant erau imbracati cu geci de piele. De casca nici nu se pune problema. Cel mai probabil ca la Oradea, geaca de piele si pantofii sunt imbracamintea cea agreata in constructii.


Firma Abed Nego Com SRL, responsabila de realizarea pasajului de la gara, este din Oradea si a fost infiintata in 1995. Se ocupa de lucrari de constructii a cailor ferate de suprafata si subterane, iar in anul 2014 a avut un profit de 85.000 de lei la o cifra de afaceri de 12 milioane de lei. Proprietarii sunt Daniela si Marius Ionascu.

Adauga comentariu