Pasajul de la gara, reabilitat. Pietonii prefera sa traverseze neregulamentar

Proiectul de suflet al viceprimarului Gheorghe Surubaru, pasajul de la gara, a fost redat circulatiei pietonale dupa sapte luni de reabilitare si aproape trei luni de intarziere fata de termenul stabilit. Investitia a costat Primaria Cluj-Napoca peste 551.000 de lei, insa cetatenii traverseaza tot neregulamentar. Persoanele cu deficiente motorii au fost ignorate de municipalitate pentru ca nu exista nicio rampa pentru acestea.

Mirosul pestilential care era simtit chiar din statiile de autobuze de langa pasaj a disparut. Vechiul bar din subsolul pasajului garii, in lumina obscura, unde se adunau personaje dubioase, romi, boschetari, cersetori si alcoolisti a disparut. In locul acestora trecerea de la o statie de autobuz la alta se face intr-un mod civilizat. Cu toate acestea, chiar in timpul conferintei de inaugurare, zeci de pietoni traverseaza neregulamentar pe sub nasul primarului Boc. Lucrarile de reabilitare realizate cu firmele de casa ale Primariei Cluj Napoca au intarziat cu mai bine de trei luni, iar lucrarile au costat bugetul local cu putin peste 550.000 de lei. Urmatorul pas e conectarea cu pasajul aflat in proprietatea CFR insa datorita faptului, ca licitatia se afla la a treia strigare, primele doua editii fiind anulate din lipsa de oferte, nu se stie cand va fi finalizat proiectul.

Prezent la inaugurare, Emil Boc nu a uitat sa isi laude subalternii si pe el insusi, dar si sa informeze locuitorii municipiului ca orasul a primit o donatie de 500 de ciresi ornamentali japonezi.

“Multumesc domnului Surubaru pentru ca mi-a propus acest proiect, s-a tinut de el si iata, este gata. E un proiect de suflet al domnului viceprimar, eu m-am ocupat sa asigur finantarea. Am fost doar la deschiderea lucrarilor, in rest a fost gestionat si coordonat de domnul viceprimar, impreuna cu directia tehnica a Primarie. Vreau sa le multumesc pentru ca ei au dus munca aici grea. Pasajul are 5 accese, cel de-al saselea va fi dat in folosinta dupa ce se va face conectarea care va lega pasajul de gara centrala. Dimineata am avut o delegatie de 7 persoane  din orasul japonez Matumayama si am primit o donatie de 500 de ciresi ornamentali japonezi, care vor fi plantati in 2015 si 2016 in Parcul Central si Parcul Stadion”, a declarat primarul Emil Boc.

Prin reabilitarea pasajului garii, construit in anul 1987 s-a urmarit cresterea sigurantei pietonilor si a fluidizarii traficului, iar cele 7 camere de supraveghere video sunt conectate la sistemul de supraveghere video al municipalitatii. Iluminatul pasajului este facut cu 41 de lampi performante din care in timpul zilei functioneaza noua.

Intarzierile de finalizare a lucrarilor au fost motivate de reprezentantii Primariei prin faptul ca placarea peretilor pasajului trebuia facuta cu material similar celui din pasajul care apartine Regionalei CFR. Firmele care au executat lucrarea sunt cunoscute ca si firme de casa ale Primariei Cluj-Napoca. Astfel pe partea de constructii SC Andoconstruct SRL a incasat 502.370 lei iar pe partea de instalatii SC Servinstal Impex SRL 49.500 lei. Cele doua firme au acelasi sediu social. Servinstal este societatea lui Ioan Pintican, fiind administrata de el si de Elena Pintican iar asociatul unic al Ando Construct este Elena Pintican, iar administratorul e Ioan Pintican.

Viceprimarul Gheorghe Surubaru, al carui proiect de suflet e pasajul garii, a explicat faptul ca achzitionarea placajului special care imbraca peretii pasajului este rezistent chiar si la graffiti.

“Lucrarile au inceput in luna mai si au durat un pic mai mult decat timpul estimat la inceputul lucrarilor pentru ca a fost necesara achizitia unei placaj special. Este un placaj foarte rezistent care rezista la actiuni mecanice, ploi, intemperii, chiar si la graffiti. Din cauza achizitiei acestui placaj periaoda s-a prelungit un pic. Visul meu este de a face din Gara Cluj-Napoca si  zona garii o poarta europeana de intrare in oras. Este un proiect urmator, viitor, referitor la rampe pentru persoane handicapate si inclusiv pentru scarile rulante pe care le-am promis de la inceput. In momentul in care se va finaliza si constructia celuilalt pasaj atunci in integralitate vom gandi si scari rulante si acces pentru persoane handicapate ”,  a declarat viceprimarul Gheorghe Surubaru. 

Comentarii

Ion

29.10.2014 21:35

Sper ca s-a desfiintat si barul din incinta pasajului. Era plin de betivi/tigani/hoti de buzunare si prostituate in interiorul pasajului. De aceea lumea il evita.

Zaibăr

29.10.2014 22:02

Am sa fiu primul care am sa urmaresc in mod special aceasta zona si in obligat fiind de trafic am sa calc cate un pieton pana se invata unde le este locul...

Anna

30.10.2014 09:53

Pacat ca nu s-au gandit la persoanele cu handicap si la cei cu bagaje mari ( trolere) sa fi asigurat transportul facil al bagajelor pe verticala ( pe scari). Ma intreb de ce nu au facut scari rulante, (ar fi avut 100% mai multi pietoni in pasaj) asa cum sunt rezolvate acest gen de pasaje in alte orase europene.

Adauga comentariu