Parkingul din Marasti, in faliment. Directorul firmei arata cu degetul catre primarie

Firma care administreaza Parkingul din Marasti a intrat in faliment. Avand in mod constant ocupata doar sub 10% din capacitatea de parcare, conducerea nu a putut acoperi creditul urias accesat de la Banca Italo-Romena, care a cerut falimentul societatii. Directorul executiv al parkingului sustine ca, pe langa criza, de vina este si municipalitatea clujeana, pentru ca nu a luat masuri impotriva parcarilor ilegale de pe strada Dorobantilor. Parkingul este construit pe un teren concesionat, iar societatea care il administreaza plateste catre primarie o redeventa anuala de 12.000 de euro. Firma SC Parking Marasti SRL a fost infiintata in septembrie 2004, tocmai pentru a construi parkingul de pe Calea Dorobantilor si este detinuta de Flaviu Cosmin Chertes, Mircea Lucian Chertes si Simona Cristina Ionescu. Administratori sunt Costica Pocol si Flaviu Cosmin Chertes, iar functia de director executiv este ocupata de Gheorghe Bondane. Potrivit acestuia din urma, creditul initial de 3.650.000 de euro pe care actionarii l-au primit de la banca respectiva inainte de a demara proiectul a ajuns in urma acumularii datoriilor la 5.430.000 de euro.
“Nu s-a putut plati pentru ca nu aveam de unde, cu mai putin de 10% din capacitatea parcarii inchiriata. Abia se plateau dobanzile lunare, cum se putea”, a explicat Bondane pentru Ziar de Cluj.
Parkingul are o capacitate totala de 250 de locuri si a fost inaugurat in 18 aprilie 2008, in urma unui parteneriat public-privat cu Primaria Cluj-Napoca. La acea vreme, primarul Emil Boc declara ca “le-am promis soferilor ca nu ii vom mai amenda fara a le oferi alternative de parcare, sa nu poata zice ca nu au unde sa parcheze”. Taxa de parcare era de de un leu pe ora, iar abonamentul lunar pentru persoanele fizice costa 300 de lei. Acum, cand firma constructoare a ajuns in pragul falimentului, vina este pasata la primarie.
“Falimentul are mai multi vinovati: boom-ul comercial, criza, dar si primaria. Nu am avut ocupare si incasari pentru ca trotuarele strazii Dorobantilor sunt mereu pline de masini, se poate verifica la orice ora. Am facut zeci de sesizari la primarie dar, de patru ani de cand sunt eu director, nu a fost ridicata nici macar o singura masina. In plus, Dorobantilor e strada cu sens unic, asa ca se circula mai ciudat in parcare: se intra pe stanga si se coboara pe dreapta. Nu ar fi fost asta o mare problema, asa ceva gasesti si in Austria, dar era mai bine, pe de alta parte, puteau face doua sensuri, ca sa nu blocheze circulatia”, a apreciat Bondane.
Oficialii parkingului de pe Dorobantilor au mai tras semnale de alarma asupra lipsei sanctiunilor pentru parcarile ilegale de pe strada, fenomen confirmat si de Radu Vlas, seful parkingului din Piata Mihai Viteazul.
“Am avut sedinte de negocieri cu banca, dar nu ne-am putut conforma cerintelor. Acum a venit o firma de insolventa din Deva care ne-a somat”, a mai spus directorul.
Situatia financiara a SC Parking SRL nu arata deloc bine. Potrivit Ministerului Finantelor Publice, anul trecut societatea a avut datorii de peste 18 milioane de lei. Inca de la infiintare, firma a fost pe pierdere. Tribunalul Comercial din Cluj-Napoca a dispus, astfel, inceperea procedurilor de faliment a firmei SC Parking Marasti SRL.
“Stabileste in sarcina administratorului judiciar obligatia de a depune la dosar, in termen de maxim 40 de zile de la data desemnarii sale, un raport asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus la aparitia insolventei debitoarei, cu mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila conform prevederilor art. 59 din Legea nr. 85/2006”, mentioneaza solutia instantei.
Cine va plati redeventa de 12.000 de euro/an catre primarie? Parkingul din Marasti a fost construit pe un teren concesionat de Primaria Cluj-Napoca. Potrivit parteneriatului, administratia locala a concesionat spatiul de 1.500 de metri patrati pentru o perioada de 49 de ani. Prevederile mai arata ca societatea SC Parking Marasti SRL trebuie sa plateasa o taxa de redeventa de 12.000 de euro pe an, timp de 25 de ani. In aceste conditii, se pune intrebarea ce se va intampla cu parteneriatul public-privat, daca firma este falimetara. Oana Buzatu, purtator de cuvant al Primariei Cluj-Napoca a declarat ca firma ar trebui sa informeze institutia asupra falimentului.
"Orice s-ar intampla, decizia in privinta parkingului va trece prin Consiliul Local. Nu cunosc termenii juridici, dar in mod normal viitorul proprietar va trebui sa isi asume si obligatiile si sarcinile catre primarie", a spus aceasta.
Pe langa cele 250 de locuri de parcare, in constructia de pe strada Dorobanilor mai sunt date in chirie si o serie de spatii comerciale, situatein zona inferioara a cladirii.            

Comentarii

laurentiu

18.12.2013 23:50

Nu esti obligat sa iti inchiriezi loc de parcare, poti sa iti inchiriezi, asa cum spui, garaj. Dar legea si trebuie sa o respecti ! In plus asa cum spunea domnul marisel mariseleanu, nu toate parcarile in strainatate au o latime de 2,5m. Cele mai multe sunt facute la standardul minim de 2,2m. La fel ca si in parcarea din Marasti e un deliciu sa parchezi acolo.

ionel

18.12.2013 13:58

dar tu ce natie esti idiotule....si cu ce is romanii de vina daca lacomii aia de la parking cer sume astronomice pentru parcare...ma refer la abonamentele lunare...350 ron /luna mi se pare o suma uriasa pentru un parking in contextul in care un garaj se inchiriaza cu 100-200 ron/luna

yss

18.12.2013 13:49

Probabil Dl Marisel Mariseleanu' este din os nobil. Usor de remarcat... europenii adevarati se vad usor. V-au incaput tablourile furate din Olanda in soba ?

om de afaceri

18.12.2013 13:43

Apreciez simtul de biznis al patronului. Decat sa lase la 300 de euro pe an abonamentul si sa aibe grad de ocupare de 80%, mai bine o baga in faliment cu venituri de 2.4 ori mai mici in conditiile unui grad de ocupare de 10% . Bine baiatu ! ai grija, nu toata lumea poate fi Dorin Cocos :))

lucianbenu

18.12.2013 13:01

da primaria ii de vina ca nu vo umplut buzunarele daca ii prost conceput cu o singura intrare ce ati fi vrut mai ales ca dorobantilor ii sens unic

marisel mariseleanu

18.12.2013 12:51

mereti ma gunoie de romani in loc sa respectati legea si sa parcati civilizat in parking ca peste tot in Europa voi dati cu comentatu ca nui buna parcarea ca ii prea scumpa ca nare destule intrari...bla bla bla ...ca daca era un primar adevarat va punea salta masinile,plateati amenda de 10 milioane si apoi sa vezi cum se umplea parcarea.Dar dintrun popor mincator de rahat nu se putea allege decit un primar tot mincator de kakat.Va meritati soarta de gunoaiele europei....ha ha ha

sofffer

18.12.2013 12:39

de ce se plang? trebuie sa traga la raspundere pe cei care au proiectat, verificat si aprobat proiectul....ca si aici s-a mers doar pe ideea de hai sa facem ceva sa bifam capital politic si sa dam la firmele parazite ceva de lucru. Doar nu credeti ca licitatiile (pt proiect, verificator, executant, etc) s-au facut pe bune...

parcarea are accesul prost si in interior este asa de ingust si aiurea gandit incat daca tu te descurci si nu-ti lovesti masina sunt sanse mari sa te loveasca altul. Si nu e vorba numai in Marasti, aproape toate parcarile au aceeasi problema, e suficient sa vezi cum arata zidurile sa-ti dai seama ce se petrece acolo si sa nu mai vrei sa "vizitezi" locatia. Am avut "bucuria" sa stau muuult in coloana in interior in parcarea de langa Primarie pt ca unii nu puteau lua virajele...si nu neaparat ca erau ei soferi prosti, e suficient ca 2 masini sa fie parcate un pic mai in afara la trecerile intre etaje.

Gigi Contra

18.12.2013 10:36

Sunt partial de acord cu tine. Avand in vedere marimea creditului, nu cred ca inchirierea acelor spatii comerciale poate acoperi valoarea ratelor. O alta afirmatie a ta este ca la Leul vin oameni cu venituri mici si nu au bani de parcare. Asta mi se pare una dintre cele mai idioate conceptii care sa impamantanit in Romania..."sunt prea sarac sa platesc parcare". Dar atunci nu esti prea sarac sa ai masina? Adica ai bani de intretinerea masinii, de benzina, de asigurare etc. si nu ai 5 lei pt o parcare de 2 ore? Imi pare rau, insa astea doua lucruri se bat cap in cap. Daca omul nu isi permite sa plateasca parcare, sa vina cu mijloacele de transport in comun, dar nu...el mai bine vine cu masina si parcheaza aiurea prin locuri nepermise si incurca atat pietonii cat si ceilalti participanti la trafic.
Eu as vrea sa vad ca Politia Locala isi face treaba si amendeaza masinile care parcheaza in loc nepermis, mai ales in acele zone in care se stie ca exista parkinguri, iar acestea sunt mai mult goale. Ii dau dreptate patronului parkingului de pe Dorobantilor...vezi masini cocotate pe trotuare, parcate pe trecerea de pietoni, numai in parking nu intra. Avem nevoie sa fim educati cu forta: amenzi si ridicarea autoturismelor. Doar asa ne vom invata!!!

DanT

17.12.2013 22:35

Un parking prost gandit ... daca avea acces si din partea cealalta a pietei ar fi avut succes semnificativ mai mare. Si totusi, din chiriile de la Carrefour, farmacie, etc nu se scoteau bani destui? Cifra de afaceri vad ca a fost in crestere, iar in 2011 au avut chiar si profit.

La Leul problema e alta, e prost gandita urcarea si e prea scump. Oricum pietele se adreseaza unei categorii de populatie cu venituri mai mici, care nu au bani de dat pe parcari ... deci din start ideea de a face parkinguri in piete nu a fost foarte buna.

Vasile

18.12.2013 15:38

O problema mai serioasa cu parcarea minunata din Marasti este ca-ti sutesc aia tot ce prind prin masina sau tot ce se poate desprinde de pe ea. Destepti au pus camere doar la primul si al 2-lea nivel. Mai bine iti parchezi masina pe trotuar si risti amenda ca e mai in siguranta ca in parcarea aia.

Adauga comentariu