In vizor

Parcul auto al ITM Cluj este depasit moral. Cele 6 autoturisme trebuiau casate inca din 2008

Subprefectul Gyorke Zoltan, profitand de faptul ca Gheorghe Vuscan si-a luat cateva zile libere, a solicitat printr-o adresa serviciilor publice deconcentrate sa isi exprime doleantele cu privire la problemele pe care acestea le au in desfasurarea activitatii curente. Printre problemele de personal si de salarizare intalnite la mai toate serviciile deconcentrate, Inspectoratul Teritorial de Munca are, se pare, cea mai complicata situatie. Masinile din dotarea ITM au termenul de utilizare expirat.

Parcul auto al Inspectoratului Teritorial de Munca Cluj este compus din 6 autoturisme marca Dacia, dintre care doua modele Solenza si 4 modele Logan. Cu acestea inspectorii ITM se deplaseaza in teren in vederea efectuarii controalelor la agentii economici din judetul Cluj. Subprefectul Gyorke Zoltan a aflat astazi in cadrul sedintei Colegiului Prefectural ca masinile utilizate in teren pentru depistarea muncii la negru, de catre cei 49 de inspectori ai ITM Cluj, au durata de functionare expirata.  

“Referitor la adresa dumneavoastra cu privire la nevoile si dificultatile cu care se confrunta institutia noastra va comunicam ca dificultatea cu care ne confruntam este lipsa autoturismelor. Din cele 6 autoturisme aflate in dotare tuturor le-a expirat durata de functionare, dupa cum urmeaza: la doua autoturisme Solenza durata de functionare a expirat in septembrie 2008, un autoturism Dacia Logan a fost amortizat integral in noiembrie 2009, 2 bucati Dacia Logan amortizate in 2011 si un alt autoturism Logan amortizat in 2011”, se arata in documentul transmis Institutiei Prefectului de catre reprezentantii ITM.

Prezent azi la sedinta Colegiului Prefectural pentru a-si sustine cauza, inspectorul sef adjunct al ITM Cluj, Marcel Muntean i-a explicat lui Gyorke situatia penibila in care sunt pusi angajatii pe care ii coordoneaza.

„Imi e si frica, domnule subprefect, sa imi las subordonatii sa se urce in acele masini. Avem masini expirate moral inca din 2008. Cum credeti ca putem merge pe teren cu o Solenza care trebuia casata de 7 ani”, a afirmat in cadrul sedintei Marcel Muntean

Conducerea ITM Cluj a solicitat in ultimii trei ani suplimentarea bugetului institutiei in vederea achizitionarii de autoturisme noi insa rugamintile lor nu au avut trecere la Bucuresti. 

“In ultimii ani am facut anual demersuri catre Inspectia Muncii Bucuresti cu privire la suplimentarea bugetului cu banii necesari pentru procurarea a cel putin 2 autoturisme, dar in zadar. Mentinam ca aceste autoturisme sunt necesare pentru deplasarea inspectorilor de munca pe teren pentru depistarea muncii la negru si verificarea firmelor in domeniul sanatatii si securitatii in munca. ITM Cluj are in prezent 49 de inspectori de munca”, a precizat Daniel Pacurariu, seful ITM Cluj in documentul adresat Prefecturii Cluj.

ITM percepea comisioanele prevazute in Legea 130/1999 care a fost ulterior abrogata cu aplicare de la 1 ianuarie 2011. Potrivit bilantului pe 2010, ITM Cluj a beneficiat de venituri extrabugetare, prin incasarile comisionului de administrare a carnetelor de munca de aproximativ 1,2 milioane de lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *