În pandemie, numărul angajaților RADP Cluj-Napoca a crescut. Cum se justifică acest lucru

Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) Cluj-Napoca a fost grav afectată de pandemie. Ca urmare a reducerii activității, a ajuns, anul trecut la pierderi de aproape 12 milioane lei. Cu toate acestea, numărul de salariați a crescut. Bineînțeles că în acest context s-au majorat și cheltuielile cu salariile.

În ședința de Consiliu Local de miercuri, consilierul local USR-PLUS, Alexandra Oană a solicitat conducerii RADP să explice „cum se justifică creșterea personalului și a cheltuielilor cu personalul, creșterea numărului de salariați și cheltuielile cu prestațiile externe, în condițiile în care pe timp de pandemie veniturile s-au redus?”.

Ion Pantelimon, directorul general al Regiei a precizat că majorarea numărului de salariați s-a datorat preluării de către RADP a administrării Centrului de Management Integrat al Deșeurilor (CMID) și a modernizării străzilor. Pandemia însă a cauzat o reducere a activității așa că creșterea numărului de angajați a fost inutilă în ultimul an.

„Creșterea personalului s-a datorat în mod deosebit preluării activităților care sunt legate de zona deșeurilor, de depozitarea deșeurilor, de operarea temporară a CMID. De asemenea, ca urmare a activităților legate de străzi. În 2019 erau 686 de angajați, iar în 2020 avem un număr de 806 ca și medie. Deci, de aici au venit creșterile în mod deosebit. Implicit au crescut cheltuielile cu salariile prin creșterea numărului de personal.Veniturile nu au scăzut. Am ajuns la 128 milioane lei, față de ceea ce ne-am propus noi, mult mai puțin”, a declarat Ion Pantelimon.

Pentru anul 2020 au fost prognozate venituri totale de 110.635.000 lei, cheltuieli totale în sumă de 109.757.000 lei și un profit net de 887.000 lei. La finalul anului au fost realizate venituri din exploatare de peste 128 milioane lei, cheltuielile au fost de peste 139 milioane lei și pierderi din exploatare de peste 11 milioane lei. Pierderile financiare au fost de peste 673 mii lei. Pierderea brută s-a ridicat la aproape 12 milioane lei.

Rezultatele financiare (pierderea brută) la 31.12.2020 au ca justificare o cumulare de factori multipli, după cum urmează:

  • diminuarea semnificativă a veniturilor la activitățile de prestări servicii, față de cele prognozate, în contextul suspendării/închiderii parțiale a acestora, respectiv a scăderii numărului de clienți (Bazin Olimpic Grigorescu, Ștrand Grigorescu, terenuri de sport Grigorescu, Piața de Vechituri, lacurile de agrement – activitatea de canotaj, WC-uri publice, afișajul stradal, ridicarea de autoturisme);
  • hotărâri judecătorești prin care regia a fost executată silit;
  • lucrări în curs de finalizare sau nedecontate până la 31.12.2020 la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor.

Adauga comentariu