Până când metroul clujean va deveni realitate, Boc se dă cu trenul din Spania: „Uitați-vă la Bilbao”

Două teme de viitor, metroul și trenul metropolitan, se găsesc pe masa comisiei tehnice din CNAIR. Este vorba de studiul de pre-fezabilitate pentru metrou și studiu de fezabilitate pentru tren metropolitan. Mai mult de-o șchioapă. În privința ambuteiajului de dimineață, edilul clujean recunoaște că există o perioadă critică, dar contrar temelor de interes urgent pentru comunitatea clujeană, preocuparea Primăriei pentru calitatea vieții a trecut la un alt nivel: temele de viitor înlocuiesc subiectele acute ale zilei, precum: lipsa parcărilor, traficul infernal, lipsa spațiilor verzi, lipsa creșelor și a grădinițelor etc.

Întrucât proiectul metroului este aproape gata, o problemă rezolvată, atunci când este întrebat despre un subiect concret, Emil Boc reacționează asemenea studentului care se prezintă la examen, nepregătit, dar care știe câteva idei vagi despre păduchi: extrage biletul de examen cu subiectul despre pești – vertebrate din mediul acvatic – și turuie: „Peștele este un animal acvatic, are solzi, dar dac-ar avea blană, ar avea păduchi. Iar păduchele este...” și dă-i înainte cu tupeu pe lângă subiect. 

În mod similar, edilul clujean ne spune că proiectul metroului e pe masa comisiei din CNAIR (unde, evident, iar lucrurile sunt întârziate), dar e musai să avem metrou. Uitați-vă la Bilbao... și dă-i despre Bilbao și problemele europene: 

„1 Noiembrie este termenul pentru comisia de licitație să anunțe câștigătorul pentru realizarea studiului de fazabilitate la trenul metropolitan și de prefezabilitate la metrou. Mai este o săptămână până când comisia are termenul de a anunța câștigătorul. Habar n-am ce decizii iau ei acolo. Voi aștepta raportul pe masă, al comisiei, pentru a realiza ceea ce alții au făcut de foarte multă vreme. 

Uitați-vă în Spania, la un oraș, Bilbao, un oraș de dimensiunea Clujului, are metrou, are tren metropolitan și o duc foarte bine. Ca să vorbim de un oraș de dimensiunea Clujului.
Trenurile metropolitane sunt regula în toată Uniunea Europeană: te duci din Bruxelles și vrei să ajungi în Bruges, în 30 de minute, în 45 de minute, într-o oră, te-ai dus și-ai venit înapoi, distanțe care sunt între 80-100 de km și asigură mobilitatea forței de muncă pe toată această zonă. Toți cei care lucrează în Bruxelles vin de la 100 de km, noi trebuie să avem, în viitor, pentru că, dar trebuie să scurtăm și să facem o dimensiune foarte rapidă, pentru ca oamenii din Huedin până la Dej sau de la Cluj până la Câmpia Turzii și Turda să aibă această mobilitate să poată circula cu trenul.
 (...).

În privința ambuteiajului de dimineață, sunt orele acestea critice, între 7:15 – 8:30, când sunt problemele cele mai mari, dar am reușit să scoatem vreo 500 de mașini prin introducerea autobuzelor școlare”, a declarat Emil Boc la un post local. 

Emil Boc a ținut să precizeze că lucrează pentru Guvern, în locul Guvernului, pentru a putea demara ulterior licitația pentru Centura Metropolitană. Prilej cu care edilul clujean nu a uitat să se laude cu Centura de Diamant, Vâlcele-Apahida, care abia dacă străbate câțiva km:

„Să nu se uite, totuși, că în această perioadă, deși lumea a uitat, ce-ar fi fost Clujul dacă nu realizam cei 52 km care în fapt sunt o centură ocolitoare a Clujului...”, s-a mai lăudat Boc.

Centura de Diamant.

Centura de ocolire Vâlcele-Apahida, cu o lungime de doar 24 de kilometri a fost una dintre cele mai mari greșeli care a secat buzunarele clujenilor de mai bine de 162 de milioane de euro. Din această cauză, tronsonul de drum a primit supranumele de „centura de diamant”. Așa a rămas întipărită în mintea clujenilor.

Chiar dacă, cu nerușinare, este apreciată de edilul clujean drept o „realizare”.

„Acestea au fost lucruri pe care le-am făcut direct și m-am implicat direct ca ele să se realizeze și Clujul a trecut la nivelul următor de dezvoltare, de aceea insist de atâta timp pentru Centură metropolitană, pentru nivelul următor, care înseamnă tren și metrou, pentru că Clujul merge mai departe”, a conchis edilul clujean, Emil Boc. 

Practic, Emil Boc și echipa de slujbași municipali au trecut la etapa următoare de dezvoltare, iar clujenii au rămas cantonați în problemele mărunte ale zilei, prea comune pentru un primar al unui oraș de cinci stele: lipsa creșelor, lipsa spațiilor verzi, poluare fonică și poluarea mediului, un oraș tot mai murdar etc. 

Iar până la prima stație de metrou clujenii din zona metropolitană vor putea ajunge cu autobuzele second hand cumpărate de Primărie pentru oamenii „de mâna a doua”. 

CITEȘTE ȘIINADMISIBIL: Primăria lui Boc sparge peste 300 de mii euro pe autobuze second hand pentru cetățeni „de mâna a doua”
 

Adauga comentariu