Orasul aprovizionarilor ca-n codru

Potrivit HCL 385/2012 si a HCL 189/2006 privind reglementearea aprovizionarii si a circulatiei autovehiculelor pe raza municipiului Cluj Napoca, accesul autoheviculelor cu destinatie transport marfa si aprovizionare se face doar intre orele 21:00-07:00, pe baza autorizatiilor de acces eliberate de Primaria Municipiului Cluj Napoca, fara sa se stanjeneasca in niciun fel circulatia celorlalti participanti la trafic, indiferent ca vorbim de autovehicule sau pietoni.

Tot potrivit legii, conducatorii de autovehicule au obligatia de a afisa la loc vizibil autorizatiile de acces eliberate de Serviciul pentru Siguranta Circulatiei. Nerespectarea repetata a conditiilor impuse prin autorizatia de acces constituie contraventie si atrage dupa sine suspendarea autorizatiei. Tot in cazul acesta se aplica o amenda cuprinsa intre 200 si 400 RON. In cazul nerespectarii articolelor privitoare la intervalul orar de aprovizionare precum si conditiile de siguranta a traficului rutier si pietonal, atrage dupa sine o amenda intre 200 si 2500 de RON, in functie de tonajul autovehicului de marfa.

Teoria ca teoria, dar practica ne omoara. In Centrul Clujului, masinile de aprovizionare pot fi vazute la orice ora din zi sau din noapte. De cele mai multe ori acestea stanjenesc circulatia celorlalte autovehicule sau, si mai grav, blocheaza accesul pietonilor in zonele pietonale. Pe str. Eroilor, pe partea pietonala, de exemplu, majoritatea restaurantelor isi fac aprovizionarea dupa cum ii taie capul. Potrivit legii, acestea sunt obligate ca in timpul zilei sa descarce marfa doar daca au acces in curte privata sau daca au eliberata o autorizatie speciala. Chiar si asa, in cazul autorizatiilor speciale, e interzis blocarea accesului pietonilor.

Azi-dimineata la ora 9:10, pe strada Eroilor au fost surprinse doua masini de aprovizionare. Una dintre ele stationa in dreptul Bancii Transilvania, cea de-a doua, in miscare, incercand sa faca slalom printre pietoni si masina stationata. In jur, nici picior de om al legii care sa verifice actele soferilor si sa ii traga la raspundere. Nici reactia pietonilor nu a fost mai presus. Unii dintre ei, vizibil deranjati, au preferat sa inghita in sec si sa se fereasca de masini. Altii, nici nu au bagat in seama neregula, semn ca sunt obisnuiti.

Pe strada Eroilor si pe Motilor situatia e asa de cand lumea. Majoritatea furnizorilor deja se cunosc cu politistii din zona, care de cele mai multe ori vin, constata, dau mana si pleaca. Motivatia multora e ca nu au de ales. Daca trebuie marfa la magazin, ce sa faca? Nu pot astepta pana seara cand se inchide magazinul sau terasa pentru ca pierd clienti. Pe de alta parte, pietonii sunt cei care au cel mai mult de suferit. Dar cine sa se mai gandeasca si la binele celor din jur cand interesul joaca fesul?

Potrivit reprezentantilor Primariei, in ultima luna nu a fost acordata nicio amenda pentru nerespectarea intervalului orar de aprovizionare, ceea ce ne duce cu gandul la doua variante. Ori politia locala doarme in papuci, ori aceste aprovizionari au fost facute in conformitate cu legea in vigoare. Pe principiul, trotuarele gem, amenzi ioc.

Comentarii

Cineva

01.07.2016 14:45

Poate ar trebui o solutie de mijloc. De exemplu ar trebui facute niste alveole ca la statiile de autobuz in capetele strazilor, iar aceste alveole sa fie doar ptr aprovizionare. Cu permisiunea dvs postez un link cu un exemplu din Franta http://www.vernisdeconduire.com/wp-content/uploads/2011/02/PLace.png Acest tip de alveole ar prinde bine. De exemplu pe str. Memorandumului trotuarul e lat si permite un astfel de loc la inceputul strazii si altul spre sfarsitul strazii. pe str. Baritiu, de asemenea se pot face 2 spoturi din acestea. Inteleg ca e pista de biciclete, dar banuiesc ca daca s-ar intrerupe pista din cauza a 2 spoturi din acestea, n-ar fi un mare disconfort. Bineinteles ca acum dupa ce s-au furat, pardon, bagat milioane de euro in noile trotuare, e cam nasol sa le sparga din nou. Pur si simplu cei din primarie nu au si nu au avut viziunea sa se gandeasca la acest tip de alveole ptr livrari. Aceste alveole sunt necesare fiindca livrarile se fac si prin curieri, iar curierii livreaza atat la magazine cat si la persoane fizice dar si la institutii, deci logic ca vor livra ziua. Pur si simplu trebuiau facute aceste alveole, iar politia locala sa-i amendeze pe cei care sunt opriti pe aceste locuri speciale si nu pot face dovada ca livreaza marfa, asta pentru a nu deveni locuri de parcare obisnuite. Adevarul este ca se poate face orice, trebuie doar bunavointa si putina viziune, doar putina, nu trebuie sa fi Nostradamus. Ca o paranteza, eu sunt voluntar, livrez hrana si medicamente/injectii persoanelor varstnice. E logic ca daca trebuie sa livrez pe Memorandumului de exemplu, nu am unde parca. Nici nu pot sa merg pana la parkingul primariei, apoi vin cu ladita frigorifica cu medicamentele pana pe Memo, sa le livrez si sa ma intorc inapoi in parkingul primariei. La fel, in Pta Mihai Viteazul nu pot sa caut locuri de parcare la mare departare, sa ma intorc sa livrez apoi sa merg iar pana la autoturism. Pur si simplu primaria trebuia sa aiba in vedere astfel de spoturi de parcare pentru urgente. Aceste spoturi sunt utile ptr tot felul de urgente (livrari medicamente si hrana ptr persoanele neajutorate, livrari prin curieri, etc).

Cineva

01.07.2016 14:49

Apropo, chiar si in zona din pozele de mai sus s-ar putea face 2 spoturi din acelea. Loc este destul. Spoturile s-ar putea face in lungul acelui ... ghiveci/ornament de flori sau cum sa-i spun.

Bb

01.07.2016 15:06

Oare ati auzit de transport valori???nu erau dube de aprovizionare... ADMIN: zău? De când transportul de valori se face cu duba neinscripționată, fără mascați și fără ca aceasta să fie securizată? Învățați să minținți înainte de a mînca cu polonicul cel mare produsul maron! 

Gebe Alpar

01.07.2016 16:30
ADMIN: ne bucurăm că insistați. De asemenea ne bucură și simțul umorului pe care încercați să-l arătați. Am văzut suficiente preluări de bani pentru a ști cum arată o dubă și unde au obligația mascații să stea când se umblă cu bani. În nici un caz la umbră, la o cafea. Așa că încercați și la Urzica, poate vă publică. Bașca că e vorba despre doo (două) dube pe trotuar în paralel cu una parcată legal.

Adauga comentariu