Oraș de 5 stele - străzi care nu au văzut asfaltul, șantiere abandonate și drumuri impracticabile. Ungureanu: „La 2 pași de centrul orașului, străzile sunt praf și pulbere în cele mai noi cartiere”

Municipiul Cluj-Napoca reprezintă un amestec generos, cu adevărat hibrid, între zona de centru, proiectele rezidențiale din cartiere și lipsa infrastructurii în cele mai noi zone-dormitor, precum cartierele Borhanci, Romul Ladea ori Europa. Astfel, dezvoltarea urbanismului haotic din Cluj nu pare să se rezume decât la construcțiile blocurilor-dormitor, fără căi de acces moderne, drumuri asfaltate, dar și în absența unei rețele utilitare și de servicii atât de necesare: puncte medicale, locuri de joacă pentru copii, spații verzi, creșe, grădinițe etc.

După cum observă deputatul clujean Emanuel Ungureanu, candidat Primăria Cluj-Napoca din partea Alianței USR-Plus, haosul urbanistic este la el acasă chiar la câțiva pași de zona centrală a „orașului comoară”, în cartierele care gem de construcții rezidențiale, dar unde condițiile continuă să fie precare.

Astfel, după cum mărturisește deputatul clujean Emanuel Ungureanu, este suficient să iei la pas orașul de 5 stele pentru a identifica în imediata apropiere a zonei centrale o sumedenie de probleme specifice noilor cartiere, aspecte neglijate cu nonșalanță de autoritățile locale:

„Incredibil!

Străzi de pământ în Cartierul Europa din Cluj-Napoca!

După cum se vede, dincolo de arterele principale, la 2 pași de centrul orașului, străzile sunt praf și pulbere în cele mai noi cartiere.

Strada Miko Imre care face legătura dintre Strada Eugen Ionesco și Calea Turzii este una dintre cele mai distruse străzi din Cluj-Napoca.

Zona geme de construcții ilegale sau blocuri între case, nu există trotuare, locuri de joacă, copiii se joacă în praf, la marginea drumului.

Nu există creșe și grădinițe, peste tot domină gunoaiele și debandada.

Imaginile par ireale, din păcate sunt cât se poate de reale”, subliniază Emanuel Ungureanu.

„Între zona dintre Calea Turzii și strada Eugen Ionescu, în cartierul Europa, unde avem multe proiecte rezidențiale noi, în care stau multe familii de tineri, multe mame cu copii.

Din păcate această zonă a fost complet neglijată atât de autorități, cât și de dezvoltatorii imobiliari, care trebuiau să pună anumite funcțiuni la dispoziția locuitorilor”, a precizat și Ovidiu Nistor, candidat Consiliul Județean Cluj din partea Alianței USR Plus.

Cum este întreținut haosul imobiliar și debandada urbanistică?

Din cauza unei conexiuni rutiere aflate mai mult pe hârtie, decât în realitate, PUZ urile sunt aprobate și votate în Consiliul local fără prea mult obiecții, context în care haosul urbanistic se menține și este întreținut chiar de cei care sunt chemați să vegheze la dezvoltarea unitară și coerentă, armonioasă, a orașului:

„Avem aici, din păcate, un monument al urbanismului haotic, practicat în Cluj-Napoca, și anume două blocuri ridicate în mod ilegal care, prin minune, sunt și lipite unul de celălalt, șantiere abandonate, în această zonă de legătură dintre Eugen Ionescu și Calea Turzii, pe care multe PUZuri se bazează atunci când își obțin autorizarea, când sunt votate în Consiliul local, pe faptul că este asifurată o conexiune între cele două artere principale, însă conexiunea este doar pe hârtie, pentru că acest drum este impracticabil”, a adăugat și Ovidiu Nistor.

De altfel, Emanuel Ungureanu a propus mai multe soluții pentru depășirea blocajelor birocratice specifice administrației PNL-iste clujene, propunând noi locații pentru spitalul pediatric din Cluj, ori soluții pentru realizarea unei noi maternitati in Cluj-Napoca, conext în care Consiliul Județean Cluj a demarat ulterior inițierea procedurilor în cazul unor proiecte „inghețate”, precum Spitalul monobloc pentru copii.

CITEȘTE ȘI: Un altfel de 8 Martie. Ungureanu: „Un oraș bogat, precum Clujul, poate face o maternitate de la zero, la standarde europene, ACUM!”

Recent, Emanuel Ungureanu a propus câteva soluții și pentru deblocarea zonei centrale din preajma Operei Maghiare pentru fluidizarea traficului.

CITEȘTE ȘI: Reorganizarea traficului în zona Operei Maghiare: soluțiile oferite de Emanuel Ungureanu

Mi-am dat seama că e cam multă liniște în Consiliul Local

„Am realizat că în acea tăcere mormântală a consilierilor trebuie ca cineva să dea glas și nemulțumirilor care sunt în oraș, legate de infrastructura medicală, de traficul imens, de haosul imobiliar, de lipsa de creșe etc.

Mi-am dat seama că e cam multă liniște în Consiliul Local.

Iar în consecință, lumea este oarecum resemnată întrucât nu există alte voci relevante care să vină cu idei proaspete pentru comunitate”.

Încă din decembrie 2019, moment în care deputatul USR, Emanuel Ungureanu, abia intenționa să candideze pentru funcția de primar al municipiului Cluj-Napoca, acesta semnala necesitatea întoarcerii la soluțiile simple și orientarea spre rezultate, fără temele pompoase proiectate în viitor, precum metroul.

„Clujul chiar are nevoie de idei proaspete: să renunțăm la populisme, la metrou și la avioane cu reacție și să ne întoarcem către soluțiile simple  –

un tren metropolitan, locuri de joacă moderne, spații verzi între blocuri pentru ca lumea să nu se înghesuie cu mașinile către centru, să aducem soluții inovative pentru locurile de recreere din cartiere”, declara pentru Ziar de Cluj deputatul clujean Emanuel Ungureanu, actual candidat pentru funcția de primar al Primăriei Cluj-Napoca.

CITEȘTE ȘI: „Viitorul primar al Clujului nu mai poate să se considere stăpân al orașului!” Vezi cele 3 motive care l-au determinat pe Ungureanu să candideze la Primăria lui Boc
 

De altfel, printre prioritățile avansate de Emanuel Ungureanu pentru municipiul Cluj-Napoca figurează tema spitalelor noi, a urbanismului corect și un sistem de mobilitate urbană fluid.

 

 

 

Adauga comentariu