In vizor

Oamenii din spatele campaniei PSD Cluj, angajații IRES sau ”ucenicii” lui Dîncu

Să lămurim câteva aspecte: campaniile eletorale sunt decontate de către STATUL ROMÂN, adică din banii contibuabililor se plătesc afișele, reclamele, interviurile și toate cheltuielile candidaților la alegerile parlamentare. La fel a fost și în cazul alegerilor locale. Singura condiție e ca partidul care depune dosarul cu ”bonurile” pentru decont să obțină minim 3% din voturi. În speță, pentru ca angajații IRES să își primească bănuții, DÎNCU și ACHIMAȘ trebuie să obțină pragul de 3%. 

Un alt aspect pe care dorim să îl lămurim este acela că rețeta pe care urmează să o veți în acest material, a fost prezentată de Ziar de Cluj și în august, atunci când PNL Cluj a folosit aceleași ingrediente: campanie electorală promovată prin firma unui penelist (INFO aici: Aș face orice pentru ”casă”… ca să îmi deconteze Guvernul banii de campanie electorală. Cap de afiș: TMK Research Services SRL și Bogdan Pivariu).

Săptămâna aceasta au apărut mai multe anunțuri electorale, interviuri, spoturi politice în care apăreau Vasile Dâncu și Patriciu Achimaș, fruntașii PSD Cluj de pe listele de la alegerile parlamentare pentru Senat și Camera Deputaților. În unele cazuri, promovarea se făcea direct prin firmele care administrau diverse ziare locale din județul Cluj. Într-un final, sponsorizarea care ne-a atras atenția s-a făcut prin firma ZBABING SRL, din Sectorul 4 București. Și cum nu e de pe la noi, am zis să vedem cum de au apelat la o firmă din capitală pentru promovarea de la Cluj și cine este în spatele companiei. 

Zbabing SRL a fost înființată în 2008, iar în tot acest timp a înregistrat o cifră de afaceri de 20-40 de mii de lei. Obiectul de activitate al companiei se referă la activități de promovare și publicitate. Cu doi angajați declarați, Zbabing SRL este administrată și patronată de către Ilie Dragoș Georgian, un sociolog luat sub aripa profesorului Vasile Dâncu în urmă cu mulți ani. Chiar în toamna acestui an, Ilie și-a susținut doctoratul în sociologie la FACULTATEA DE SOCIOLOGIE ŞI ASISTENŢĂ SOCIALĂ, unde predă Dîncu. 

Zbabing SRL a plătit pe rețelele de socializare mai multe promovări cu profesorul său și celălalt candidat fruntaș al PSD Cluj, Patriciu Achimaș. 

Pe partea de activități de consultanță pentru afaceri și management, Ilie Dragoș Georgian a înființat anul trecut firma MAD INTELLIGENCE SRL, împreună cu un angajat al IRES (firma care se ocupă cu sondaje de opinie și de care Vasile Dîncu s-a lepădat în acte) Antonio Amuza și Constantinescu Mihai Vlad. 

Antonio Amuza este cercetător sociolog IRES, cadru didactic la Universitatea din București, find promovat de revista Sinteza, patronată de Vasile Dîncu. Mad Intelligence (n.red cu nume predestinat de serviciu secret rebel) se dorește a fi un start-up de analiză menit să fundamenteze decizii strategice la nivel de afacere, comunitate și stat. 

Iată cu ce se ocupă Mad Intelligence: 

-Creștem ferme media care surprind presa online (asocieri și conotații) a ultimilor 10 ani;
-Analizăm continuu piața forței de muncă (pentru verificarea dinamicilor, a trendurilor și a prognozelor statistice);
-Analizăm statusul industriei de interes (status-quo-ul, evoluția și proiecțiile);
-Conotăm marketing-ul electoral pentru identificarea trendurilor politice (analizăm status-quo-ul, derulăm comparații și generăm trenduri).

 

Dar să revenim la oile noastre…

A fost odată ca-n povești o lege electorală modificată prin care românii sunt încurajați să candideze la toate tipurile de funcții politice, cu mențiunea că dacă fac un scor minim de 3% își primesc banii cheltuiți în campanie. Dar este de notorietate că românul e cel mai bun combatant la orice, în special pe ceea ce pare imbatabil. 

 

Legea electorală arată că deconturile din campanii nu se fac doar în funcție de scorul electoral, ci și în funcție de procedura transparentă și legală care atestă suma cheltuită și cerută la decont. Acum se pune problema astfel: cum zicem că un serviciu a costat x pesos și în realitate să coste mai puțin și să rămânem cu diferența? Complicată ipoteză. Nu e sigur, dar pare a fi și cazul lui Vasile Dîncu, candidatul PSD Cluj la Senat, care ne arată transparent cum Zbabing SRL, societată comercială deținută de ”ucenicul” său Ilie Dragoș Georgian, îi dă reclamă cu afișul pe Facebook. Știți voi, sponsorized and shit. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *