Din oras

O noua runda de jigniri intre reprezentantii CJ si cei ai aeroportului

Ceea ce ar fi trebuit sa fie o intrunire in care reprezentantii Consiliului Judetean si cei ai Aeroportului International sa isi spuna pasurile si sa ajunga la un consens in ceea ce priveste dezvoltarea aerogarii, s-a transformat in circ. Circ cu jigniri, finalizat cu plecarea in tromba a directorului David Ciceo, insotit de reprezentantii sindicatelor.

Sedinta inceputa la ora 10 s-a finalizat fara reprezentantii aeroportului, care au ales sa iasa din sala dupa aproape doua ore, timp in care s-au aruncat cuvinte grele. 

David Ciceo s-a ridicat de pe scaun inca de cand consilierul judetean Marinela Marc i-a reprosat ca este singurul director de aeroport cercetat penal si ca ar fi trebuit sa demisioneze deja. Insa plecarea a avut loc dupa ce Ciceo si-a amintit de jignirile aduse de presedintele forului judetean, postate pe o retea de socializare.

Un exemplu de “dialog civilizat”:

David Ciceo: Cu ce drept domnul președinte își bate joc de noi și de familiile noastre, făcându-ne jeguri?
Alin Tise: Dar dumneavoastra cu ce drept urmăriți oameni, angajați la Aeroport?

Concluzia discutiilor?  Citandu-l pe Alin Tise: „Ce concluzie? Nu am ajuns la nicio concluzie”

”Noi voiam sa discutam despre terminalul intermodal, extinderea pistei la 3.500 de metri si cresterea traficului la 7 milioane de pasageri. Domnul Tise nu a dorit sa discute problemele reale ale Aeroportului. Noi vom asigura clujenii ca vom continua dezvoltarea Aeroportului. Noi dorim sa facem pasi concreti, iar domnul Alin Tise nu a dorit”, a spus directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo, dupa ce a parasit sala.

Si liderul de sindicat din cadrul Aeroportului International Cluj, Gabriel Ene, a declarat ca de la sfarsitul lunii iulie s-a inaintat catre Consiliul Judetean un plan de dezvoltare pana in anul 2030 a aeroportului despre care angajatii Consiliului Judetean refuza sa il dezbata.

“Una din primele revendicari a fost respectarea legalitatii. Este stiut ca prin OUG 109 Consiliul Judetean nu are de ce sa se amestece in conducerea si administrarea institutiei, prerogativele care tin de numirea si revocarea directorului este un atribut ce tine exclusiv de Consiliul de Administratie. O autorizatie care se elibereaza la limita nu are implicatii neaparat asupra salariilor, ci asupra dezvoltarii ulterioare a aeroportului si trebuie privit totul in ansamblu. De la sfarsitul lunii iulie s-a inaintat catre Consiliul Judetean un plan de dezvoltare pana in anul 2030. Toate acestea trebuie facute la timp si trebuie aprobate pe rand si urgent. Plecam de la faptul ca la anul ne asteptam sa trecem de la 3 milioane la 7 milioane de pasageri, dezvoltarea aeroportului nu poate fi impiedicata de niste termene maxime stabilite de lege. La alte institutii, autorizatiile se dau in 3-5 zile. Activitatea aeroportului este o activitate complexa, orice loc de parcare, orice extindere de pista, orice ne ajuta in desfasurarea activitatii duce la primirea unui numar mai mare de aeronave. Problema este de aglomerare pe platforma, oamenii nu-si mai pot desfasura activitatea in conditii normale”, a spus Ene.

Arhitectul sef al Consiliului Judetean, Claudiu Salanta, a spus ca institutia a eliberat in termenul legal toate avizele cerute de aeroport.

“In decursul anului 2017 CJ Cluj a emis cinci autorizatii care privesc investitii sau obiective la Aeroportul International Cluj. In conformitate cu prevederile legii, termenul este de 30 de zile de la data ultimei documentatii depuse. Ultima autorizatie este din 10 octombrie 2017, a fost completata in 16 octombrie 2017. Ea a fost emisa de Consiliul Judetean in 10 noiembrie 2017”, a spus Salanta.

Ciceo a atras atentia asupra faptului ca firmele private primesc avize si autorizatii in doar 5 zile.

“Domnule presedinte, Aeroportul Cluj a putut depune documentatia doar in 16 octombrie pentru ca a trebuit 30 de zile sa primim acordul, in timp ce toate firmele private nu asteapta 30 de zile”, a spus Ciceo.

“Daca era asa urgent, de ce nu s-a depus dosarul complet ca sa nu mai existe motive ca lipsea ceva? Cine este de vina ca a lipsit un extras de carte funciara? Eu am apreciat ca e nevoie de extras CF”, a replicat Tise.

“Acordul judetului pentru a face reparatiile s-a dat dupa 30 de zile, orice firma privata primeste dupa 5 zile. Era un simplu acord. Nu era esential. Extrasul CF trebuia sa il scoata Consiliul Judetean, noi l-am scos in sprijinul Consiliului Judetean. Extrasul CF trebuia sa il obtina proprietarul terenului, adica Consiliul Judetean Cluj. Noi l-am obtinut ca sa sprijinim Consiliul Judetean”, a mai spus directorul Aeroportului Cluj.

“Ati declarat in presa ca grupul de la aeroport trebuie sa plece. Dupa ce am atins 2 milioane de pasageri, toata lumea a venit si ne-a felicitat, de unde dorinta aceasta de schimbare? Daca la concursul de selectie tot grupul de la aeroport va castiga, ce alte cai legale o sa mai cautati sa scapati de grupul de la aeroport? Asta-i problema. Vreti sa ne intimidati?”, a mai spus liderul de sindicat.

“Tot ceea ce eu refuz sa semnez sau semnez este validat sau invalidat de aparatul pe care l-ati huiduit. Cand spuneti ca un act al Consiliului Judetean e ilegal aveti in vedere ca toti cei care au pus semnatura pe acel act sunt acuzati ca a semnat acte ilegale. Consiliul Judetean nu e obligat sa voteze ceea ce spuneti dumneavoastra. Daca un act ajunge la mine cu mentiunea ca nu este legal eu nu il voi semna, indiferent cate presiuni va face aeroportul pe mine”, a spus Tise.

Ulterior, Tise l-a acuzat pe Ciceo ca nu permite consilierilor judeteni accesul in incinta Aeroportului pentru a verifica starea pistei de 2.100 de metri si a platformei de parcare a avioanelor, toate platite din banii judetului.

”Vreau sa va spun ca receptiile pe care trebuie sa le facem la pista si la platforma vor fi semnate numai daca totul este legal. Daca nu sunt legale, nu voi semna. Vreau sa ne spuneti de ce nu permiteti accesul consilierilor judeteni sa vada aceste investitii?”, a intrebat Alin Tise.

David Ciceo i-a transmis ca accesul nu poate fi permis la orice ora, pentru ca zilnic aterizeaza si decoleaza 100 de aeronave, existand restrictii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *